„Rail Baltica“ konkurso laimėtoja prašo iš naujo įvertinti jos atitikimą nacionalinio saugumo interesams

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį konkursą laimėjusi Ispanijos bendrovė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ prašo Lietuvos Vyriausybės iš naujo įvertinti jos atitikimą nacionalinio saugumo interesams. Kompanija raštu pateikė papildomus paaiškinimus dėl savo akcininkų struktūros bei Kinijos investuotojų vaidmens.

Praėjusią savaitę Vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija nusprendė, kad AB „Lietuvos geležinkeliai“ skelbtą konkursą laimėjusi Ispanijos įmonė neatitinka nacionalinio saugumo interesų. Komisijos išvada nėra galutinė, ją patvirtinti arba atmesti dar gali Vyriausybė.

Komisijos išvados dėl 62,5 mln. eurų vertės konkurso laimėtojos „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ paprašė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG).

„Komisijai pateiktos visos LTG žinomos rizikos, tarp kurių ir ispanų įmonės sąsajos su Kinija“, – pranešime spaudai teigė Rolandas Šlepetys, LTG Verslo saugumo vadovas.

Prašo įvertinti iš naujo

Šią savaitę Ispanijos „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ raštu kreipėsi į Vyriausybę, Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisiją bei Susisiekimo ministeriją, prašydama iš naujo įvertinti jos atitiktį Lietuvos nacionalinio saugumo interesams.

Rašte, kurio kopiją turi ELTA, teigiama, kad komisijos priimtą išvadą galėjo lemti nepakankama informacija apie „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ valdymą ir veiklą.

Įmonė teigia, kad ji ir 52 kiti juridiniai asmenys, veikiantys 13-oje skirtingų jurisdikcijų (Ispanija, JAV, Lenkija, Rumunija, Serbija bei Pietų Amerikos ir Afrikos šalys), priklauso holdingo bendrovei „Grupo Puentes“. „Grupo Puentes“ yra įgyvendinusi daugiau nei 2000 projektų ir toliau vykdo projektus visame pasaulyje.

Kaip teigiama rašte, 2020 m. gegužę 66,54 proc. „Grupo Puentes“ holdingo akcijų įsigijo Ispanijoje veikianti „CRBC Spain Investment Company“, kurią valdo Kinijos bendrovė „China Road & Bridge Corporation“ („CRBC“). Likusi akcijų dalis (32,77 proc.), priklauso Ispanijos kompanijai „Europe Bridges & Roads Company“.

„Pažymime, kad „Grupo Puentes“ korporatyvinėje struktūroje Kinijos „CRBC“ veikia tik kaip finansinis investuotojas. „CRBC“ neturi galimybės vienašališkai priimti jokių su holdingo bendrovės valdymu susijusių esminių sprendimų“, – teigiama „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ už sutarčių sudarymą atsakingo direktoriaus Luis Garcia Vegazo pasirašytame ir Vyriausybei adresuotame rašte.

Ispanijos bendrovė nurodo, kad „CRBC“ nėra teikiama jokia informacija apie „Grupo Puentes“ įmonių vykdomus projektus, techninę, komercinę ar administracinę informaciją, o Kinijos bendrovės atstovai ar deleguoti asmenys nedalyvauja jokiuose „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ valdymo organuose.

„Kaip holdingo bendrovės akcininkas, „CRBC“ turi teisę gauti tik informaciją apie holdingo bendrovės finansinius rezultatus ir su tuo susijusius duomenis“, – aiškinama rašte.

Kompanija teigia, kad visus sprendimus dėl geležinkelio tilto per Nerį priims ir įgyvendins Ispanijos piliečių komanda.

Nėra gavusi pretenzijų dėl patikimumo

Ispanijos bendrovė rašte atkreipia dėmesį ir į tai, kad holdingo bendrovės akcininke tapus Kinijos „CRBC“, „Grupo Puentes“ įmonės nė vienoje valstybėje, įskaitant ES ir JAV, nesulaukė jokių pastabų, pretenzijų ar abejonių dėl jų patikimumo ar atitikimo nacionalinio saugumo interesams.

Kompanija teigia, kad 2020-2021 metais vien tik Ispanijos Karalystėje sudarė septynias naujas rangos sutartis su vietos valdžios institucijomis dėl nacionaliniam saugumui svarbių objektų statybos ar rekonstrukcijos. Bendra šių projektų vertė – daugiau nei 280 mln. eurų.

Tai, kad „Grupo Puentes“ be ribojimų veikia Ispanijos Karalystėje, o „CRBC“ tapimas holdingo bendrovės akcininke neturėjo įtakos jos veiklai ar statusui, patvirtino ir Ispanijos Karalystės ambasada Lietuvoje.

„Atsižvelgdami į ilgametę šios Ispanijos įmonės patirtį, esame tikri, kad „Grupo Puentes“ yra patikima ne tik techniškai, bet ir saugumo požiūriu“, – rašoma ambasados rašte.

Ispanijos kompanijos vertinimu, net ir įžvelgdama rizikas nacionaliniam saugumui, Lietuvos Vyriausybės komisija galėjo taikyti švelnesnę priemonę ir nustatyti tam tikras su projekto įgyvendinimu susijusias rekomendacijas dėl papildomų įsipareigojimų ar reikalavimų taikymo.

Kaip teigiama rašte, įmonė yra pasirengusi visapusiškai bendradarbiauti su atsakingomis šalies institucijomis, o bendrovės atitikties nacionalinio saugumo reikalavimams klausimus aptarti susitikime.

„Lietuvos geležinkeliai“ skelbė, kad naujas geležinkelio tiltas per Nerį iškils šalia Jonavos ir bus ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse. Iš viso naujojo tilto ilgis sieks 1510 metrų. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.

Sutartį dėl projekto įgyvendinimo „Lietuvos geležinkeliai“ su konkurso laimėtoju planuoja pasirašyti sulaukusi galutinio Vyriausybės sprendimo.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder