Po invazijos į Ukrainą Rusijos automobilių pardavimai smuko
Praėjusį mėnesį Rusijoje parduota tik 55 000 naujų lengvųjų ir lengvųjų komercinių automobilių, t. y. 63 proc. mažiau nei 2021 m. kovą, rodo trečiadienį paskelbti Europos verslo asociacijos (AEB), grupės, atstovaujančios užsienio investuotojams Rusijoje, duomenys.
Nuostolių patyrė visi prekių ženklai - Europos, Amerikos ir Azijos, tačiau iš didžiųjų pardavėjų labiausiai nukentėjo "Volkswagen", kurio pardavimai smuko 74 %, po jo sekė Vokietijos grupės "Škoda" prekės ženklas ir "Toyota" (TM).
Asociacijos duomenimis, vasario mėn. bendri pardavimai sumažėjo tik 4,8 %.
Smarkiai nukentėjo ir "Toyota" prabangos prekės ženklas "Lexus": Pardavimai smuko 91 %, t. y. labiausiai iš visų markių.
Porsche, taip pat priklausančios Volkswagen (VLKAF) grupei, pardavimai smuko 73 %.
Po Rusijos prezidento Vladimiro Putino sprendimo įsiveržti į Ukrainą vasario mėn. Toyota" ir "Volkswagen" buvo vienos iš daugelio bendrovių, kurios praėjusį mėnesį paskelbė sustabdžiusios gamybą ir eksportą į šalį.
Prancūzijos "Renault", kuriai priklauso Rusijos automobilių gamintoja "AvtoVAZ", neseniai pareiškė, kad sustabdo visą veiklą savo Maskvos gamykloje ir "įvertina turimas galimybes" dėl jai priklausančios bendrovės akcijų dalies.
Rusijos automobilių rinkos analizės svetainės "Autostat" duomenimis, dėl rublio kurso kritimo vidutinė naujo automobilio kaina Rusijoje kovo mėn. padidėjo 35-45 %.
Tačiau daugumos rusų prioritetų sąraše išlaidos naujam automobiliui greičiausiai nebus svarbios.
Nuo invazijos metinė infliacija Rusijoje šoktelėjo beveik iki 16 %, pranešė "Reuters".
Pagrindinių prekių, įskaitant cukrų ir pomidorus, kainos šoktelėjo į viršų, o po paniško pirkimo prekybos centruose atsirado pranešimų apie prekių trūkumą.
Galimybės Kinijai?
Teoriškai vietiniai automobilių modeliai, tokie kaip "AvtoVAZ" priklausanti "Lada" - sovietinių laikų savarankiškumo ikona - galėtų būti naudingi dėl užsienio konkurencijos nebuvimo.
Tačiau dėl sankcijų sutriko tiekimo grandinės, todėl labai trūksta dalių.
Bendrovė paankstino visos įmonės vasaros atostogas iki balandžio mėn. ir paskelbė, kad nuo birželio mėn. trims mėnesiams pereis prie keturių dienų darbo savaitės, taip bandydama išsaugoti daugiau kaip 40 000 darbuotojų darbo vietas.
Bendrovė teigia, kad taip pat kuria naujas kelių "Lada" modelių versijas, kad jos būtų mažiau priklausomos nuo importuojamų dalių.
Kinijos automobilių gamintojai galėtų pasinaudoti Vakarų prekių ženklų pasitraukimu, sakė konsultacinės bendrovės "LMC Automotive" Vidurio ir Rytų Europos analitikė Carol Thomas.
"Kinijos prekių ženklai, be abejo, dabartinę situaciją vertins kaip galimybę ir yra tikimybė, kad ateityje daugiau jų sieks įkurti gamybos bazę Rusijoje", - sakė ji.
Kinijos "Great Wall Motors" ir "Geely" pardavimai Rusijoje per visą pirmąjį ketvirtį smarkiai augo, o kovo mėn. patyrė mažesnius nuostolius nei Vakarų konkurentai.
Rašyti komentarą