Pirmieji metai, kai Lietuva atsidūria pasaulio pokyčių kūrėjų žemėlapyje

Šią savaitę viso pasaulio socialinio verslo sektoriaus lyderiai susirinkę į “Socialinio verslo pasaulinį forumą” (angl. Social Enterprise World Forum) Amsterdame diskutavo apie neišvengiamą poreikį keisti ekonomiką, kad ji tarnautų žmonėms ir planetai.

Forumo programoje pirmą kartą Lietuvos istorijoje įrašytos ir dviejų lietuvių moterų pavardės.

“Naujausios pasaulinės tendencijos rodo, kad socialinio verslo modelis tampa esminiu varikliu, kuris galėtų paversti šį vizijos įgyvendinimą realybe.

Džiaugiamės, kad esame pakviesti prisidėti prie pasaulinio lyderių bendruomenės pastangų kurti įtraukias ekosistemas, kurios rūpinasi išsaugoti visa tai, kas gyva,” – sako Viktorija Bražiūnaitė, Lietuvos socialinio verslo asociacijos vadovė, kuri pirmąją forumo dieną moderavo sesiją apie verslo inkubatorių ir akseleratorių vaidmenį kuriant pokyčius visuomenėje.

Mūsų pastangas skatinti bei padėti šio sektoriaus verslo kūrėjams įsitvirtinti, jau pastebėjo ir įvertino tarptautinės organizacijos. “Džiaugiamės, kad prie mūsų tarptautinės bendruomenės prisijungė Lietuvos socialinio verslo asociacija, nes pokyčiai neįsivaizduojami be mūsų visų bendrų pastangų,” – per aukšto lygio socialinės ekonomikos lyderių sesiją sakė Wieteke Dupain,  „Euclid tinklo” (angl. Euclid Network) vadovė.

Europa keičia kryptį

W. Dupain pasidalino žinia, kuri labai aktuali ir Lietuvos socialinio verslo bendruomenei, kad didžiulio masto tarptautinė iniciatyva „Buy Social Europe B2B" perkelia socialiai atsakingo pirkimo judėjimą Europoje į naują lygį, atverdama 500 mlrd. USD rinkos galimybę socialiniams verslams.

„Buy Social Europe B2B“ subūrė tarptautinį 23 partnerių konsorciumą, kuriam vadovauja Europos socialinių verslų tinklas „Euclid Network“. Šis konsorciumas bendradarbiaus siekdamas pagreitinti prekybos partnerystes tarp pagrindinių ir socialinių verslų  17-oje Europos šalių.

„Džiaugiuosi ir sveikinu, kad mūsų bendradarbiavimas su Lietuvos socialinio verslo asociacija pereina į labai konkretų praktinį lygmenį“, – kalbėjo W. Dupain.

Viena svarbiausių forumo temų – didesnės prekybos, bendradarbiavimo ir kolektyvinių veiksmų galimybės. Apie tai kalbėjo ir SAP bendrosios socialinės atsakomybės vadovė Alexandra van der Ploeg, kuri pabrėžė, kad vieni iš kitų galime pasimokyti bendradarbiauti: „Esama „Buy Social Europe B2B“ iniciatyva yra unikali.

SAP verslo tinkle vykdome 4,9 trilijono USD metinę apyvartą siekiančią prekybą, todėl turime patirties, kuri padės išplėsti šią bendradarbiavimo iniciatyvą.

Tradiciniai verslai daugiau pirks prekių ir paslaugų iš socialinių verslų, tai padės jiems sustiprėti. Vienintelis kelias į priekį – eiti kartu ir mes didžiuojamės galėdami bendradarbiauti su bendruomene, pasiryžusia pasitelkiant verslo modelius kurti teisingesnį, teisingesnį ir tvaresnį pasaulį.“

Atskiruose forumo formatuose „Sociale Entreprenører i Danmark“ vadovas Per Bach akcentavo ir Šiaurės bei Baltijos šalių bendradarbiavimo svarbą siekiant sustiprinti regioninių socialinio verslo ekosistemą ir pasveikino Švedijos ir Baltijos šalių iniciatyvą „Baltic Impact Network“, prie kurios kitame etape  jungiasi Danija bei Ukraina.

Forumo vienas iš šeimininkų olandas Egon van Wees, „Impact Amsterdam“ atstovas,  pasidalino savo įžvalgomis, kaip vietos lygmens valdžios institucijos gali prisidėti prie socialinio verslo ekosistemos stiprinimo.

Pasak jo,  socialinis verslas Amsterdame efektyviai sprendžia vietos problemas per socialinės įtraukties skatinimą, ekologiškumą, bendruomenės gerovę ir inovacijas.

„Daugelis socialinių verslų mūsų mieste teikia darbo galimybes pažeidžiamoms grupėms ir skatina tvarumo praktikas, tuo pat metu prisideda prie bendruomenės gerovės ir naudoja inovacijas technologijų srityje. Be to, jie dažnai bendradarbiauja su kitomis organizacijomis, siekdami stiprinti savo veiklą ir spręsti miesto iššūkius bendradarbiavimo dvasia.

Tai tik keletas būdų, kaip socialinis verslas aktyviai prisideda prie Amsterdame gyvenančių žmonių gerovės ir miesto plėtros. Tiek dabar, tiek naujuoju laikotarpiu Amsterdamo vietos valdžia nusimato socialinio verslo stiprinimą kaip vieną ir strateginių uždavinių“, – akcentavo E. van Wees.

Pasauliniai socialinių verslų pavyzdžiai

Forume buvo pristatyta daug įspūdingų socialinio verslo pavyzdžių. Pavyzdžiui, Pakistane įkurtas  socialinis verslas „ConnectHear“ siekia užtikrinti gestų kalbos prieinamumą ir žmonių su negalia įtraukimą naudojant technologijas.

Austriška naudotų drabužių mainų programėlė „Uptraded“ bando  užpildyti spragą tarp „Z“ kartos vartojimo poreikių ir klimato apsaugos tikslų.

Taivano įmonė „MUVE NPO“ buvo įkurta norint teikti integruotą akių stebėjimo edukacinę sistemą ir įgalinti regėjimo negalią turinčių žmonių potencialą. Mūsų kaimynų latvių įkurtas inovatyvus socialinis verslas „Sonido Call Centre“ suteikia darbo galimybes žmonėms iš socialinės atskirties bei rizikos grupių.

„Freshtable“ yra pirmoji socialiai įtrauki halal ir tvaraus maisto pristatymo įmonė Nyderlanduose. Patyrę šefai gamina skanius valgius iš šviežių ingredientų ir pristato juos tiesiai į klientų namų duris.

Lietuva taip pat turėjo galimybę papasakoti apie mūsų šalyje veikiančius socialinius verslus. Antroji forumo programoje dalyvavusi lietuvė moteris – „WoW University“ universiteto moterims įkūrėja bei vadovė Inga Jablonskė kartu su pašnekovais iš viso pasaulio dalyvavo diskusijų panelėje „Švietimo vaidmuo“ („The role of education“!) Šioje diskusijoje buvo aptartos socialinės atsakomybės bei socialinės antreprenerystės svarba švietimo sistemose bei mūsų visuomenėje.

„Džiaugiuosi, kad istorijos, gimusios Lietuvoje, tampa įkvėpimu pasaulinėms socialinio pokyčio organizacijoms. Galimybė dalintis WoW universiteto atradimais, metodika ir sėkmės istorija pasauliniu mastu yra didžiulis mūsų darbo įvertinimas.

Džiaugiuosi, kad mūsų universiteto metodika ir antreprenerystės kultūra, kurią kuriame, šiandien įdomi pasauliui. Dalyvaudama pasaulinės reikšmės forume, semdamasi įkvėpimo iš įvairių šalių lyderių, galiu pamatyti ir įvertinti mūsų bendruomenės kuriamą pokytį.” – įspūdžiais dalinasi I. Jablonskė.

Ketverius metus gyvuojantis WOW universitetas iš tiesų padarė didžiulį proveržį įgyvendinant idėją, susijusią su Lietuvos moterų solidarumu ir nuolatiniu augimu. WOW universiteto ilguosius mokymus baigė beveik  7500 moterų.

Tačiau didžiausiu pasiekimu I. Jablonskė laiko verslo partnerių ir rėmėjų įsteigtas 520 stipendijų, kurios socialiai pažeidžiamoms moterims, prižiūrinčioms ar slaugančioms artimuosius, sergančius vaikus, vaikus su negalia bei moterims su negalia ar po ligos, iš įvairių Lietuvos vietovių suteikė galimybę gilinti savo profesines žinias.

Lietuvos socialinio verslo asociacijos vadovė Viktorija Bražiūnaitė džiaugiasi, kad dalyvavimas forume suteikė unikalią galimybę garsinti Lietuvą, užmegzti vertingų pažinčių, kuriomis pasidalins su socialinio verslo bendruomene Lietuvoje.

“Tris dienas bendravau su geriausiais savo srities žinovais iš tokių šalių kaip Jungtinė Karalystės Kanada, Prancūzija, JAV, Italija ir pan., kurie dalinosi žiniomis apie pasiteisinusius socialinio verslo plėtros būdus.

Žinojimas, kad esame stiprios tarptautinės bendruomenės dalimi ir jos palaikymas tik stiprina pasitikėjimą, kad šiame kelyje esame ne vieni,  pasaulinio socialinio verslo forumo įspūdžius apibendrino V. Bražiūnaitė.

***

SEWF – tai tradicinis kasmetinis ir didžiausias socialinio verslo renginys, kuriame dalyvauja daugiau nei 2000 dalyvių iš daugiau nei 70 šalių, savo įžvalgomis dalinasi daugiau nei 130 ekspertų. Šis renginys suburia tūkstančius socialinių verslo lyderių, politikos formuotojų ir pokyčių siekiančių žmonių, kurių tikslas yra vienas: didinti socialinio verslo žinomumą kaip vieną iš efektyviausių verslo modelių spręsti visuomenei ir mus supančiai aplinkai kylančius iššūkius.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder