Pica su Kremliaus padažu: kokie Rusijoje veikiantys picerijų tinklai dirba ir Lietuvoje?

Per Lietuvą ir pasaulį nuvilnijus vartotojų ir klientų boikotų bangai prieš Rusijoje įkurtus arba iš šios šalies nesitraukiančius verslus, ne visi pateko į „Kremliaus draugų“ medžiotojų taikiklį.

Lietuvoje visuomenės dėmesio nesulaukė du picerijų tinklai: bene garsiausias Rusijoje įkurtas picerijų tinklas „Dodo pizza“ ir „Domino‘s Pizza“, JAV įkurtas prekės ženklas, kuris po Vladimiro Putino pasiųstos kariuomenės invazijos į Ukrainą taip ir nepasitraukė iš Rusijos rinkos.

Picerijos „Dodo pizza“ atstovė tikina, kad jų tinklas nėra Rusijos verslas ir esą „niekada toks nebuvo“, tačiau Alfa.lt surinkti duomenys rodo ką kita.

Lietuvoje tinklą „Dodo pizza“ valdo bendrovė „Dodsteras“, kurios direktorius Aleksandras Stribas yra ir kontrolinio akcijų paketo valdytojas.

Jam priklauso 51 proc. Jo verslo partneris Romanas Milašas gyvena Latvijos kurorte Jūrmaloje, jam priklauso 49 proc. akcijų.

Tinklą „Dodo pizza“ Rusijoje 2011 m. įkūrė verslininkas Fiodoras Ovčinikovas. Jis pradėjo nuo gimtojo miesto Syktykvaro, Komių Respublikos sostinės, nutolusios į šiaurę nuo Maskvos daugiau nei 1000 km.

Picerijų tinklas sparčiai plėtėsi, pradėjo teikti ir franšizės paslaugas, kai už tam tikrą mokestį galima naudotis tinklo vardu, rinkodaros sprendimais, receptais ir kitomis verslo žiniomis.

Organizatorių nuotr.

Tinklo „Dodo pizza“ sėkmės istorija prasidėjo Rusijoje. Shutterstock

2012 m. jau veikė aštuonios užkandinės „Dodo pizza“, 2015 m. – 50. Krymo okupacija visiškai netrukdė sparčiai rusiško tinklo „Dodo pizza“ plėtrai užsienyje ir jis augo kaip ant mielių.

2019 m. Rusijoje ir užsienyje jau veikė 442, o karo Ukrainoje išvakarėse, 2021-aisiais, – 750 restoranų penkiolikoje šalių, tarp kurių ir JAV, Kinija, Didžioji Britanija, Lietuva, Estija.

Šiuo metu yra 800 „Dodo Pizza“ užeigų šešiolikoje šalių ir bent jau Rusijoje jų plėtra vyksta nepaisant į šią šalį ateinančių ekonominių sunkumų.

Štai dar vienas restoranas atidaromas Volgodonske, kurio naujienų portalas „Bloknot“ pranešė džiugią žinią, apžvelgdamas padėtį sankcijų spaudžiamos Rusijos viešojo maitinimo rinkoje: „Volgodonske vos prieš keletą metų trūko ir drabužių parduotuvių, ir maitinimo įstaigų.

Neseniai atsidarė „McDonald‘s“, kuris, tiesa, jau užsidarė, bet greitai atsidarys nauju pavadinimu MS.

Yra „Burger King“, o dabar pakeliui ir „Dodo pizza“. Ir viskas mieste su 170 tūkst. gyventojų. O kas gi bus toliau...“

Po Krymo okupacijos – į Lietuvą

V. Ovčinikovas planavo savo bendrovės akcijomis prekiauti kurioje nors didžiausių pasaulio biržų.

Galbūt dėl to jis nesiplėtė 2014-aisiais Rusijos aneksuotame Krymo pusiasalyje. Tačiau jame veikia picerijos „Lolo pizza“, kurių meniu ir interneto svetainės kone identiškos.

Lietuviškos „Dodo pizzos“ atstovė Arūnė Kanclerė tikina, kad, nors minėtas prekės ženklas įkurtas agresorės valdose, jie mokesčių Rusijai nemoka: „Mes visiškai atskirti nuo Rusijos ir neturime jokių ryšių su ja.

Taip, prekės ženklas „Dodo pizza“ sukurtas Rusijoje ir mes turime teises šį prekės ženklą naudoti Lietuvoje, tačiau Lietuvos „Dodo pizza“ nemoka jokių mokesčių Rusijai.“

Tai nekelia abejonių, nes Lietuvoje veikiančios įmonės nemoka mokesčių jokiai užsienio valstybei. Tačiau į picų kainą yra įskaičiuota ir franšizė, o ją gaunantys Rusijos verslininkai neturėtų vengti mokėti mokesčių į savo šalies biudžetą.

Ar Lietuvoje tinklą „Dodo pizza“ valdantys verslininkai planuoja atsisakyti franšizės ar kitaip atsiriboti nuo Rusijos partnerių?

„Dodo pizza“ Lietuvoje kartu su kitomis Europoje esančiomis šio prekės ženklo picerijomis šiuo metu planavimo procese dėl tolimesnių verslo planų“, – Alfa.lt lakoniškai sakė A. Kanclerė.

„Dodo pizza“ į Lietuvos rinką žengė 2015-aisiais, kitais metais po to, kai Rusija aneksavo Krymą ir pradėjo karą Donbase.

Pirmoji picerija atidaryta Klaipėdoje ir tuomet verslininkai planavo per penkerius metus atidaryti bent 20 restoranų.

Tačiau plėtra buvo kiek lėtesnė. Lietuvoje dabar veikia aštuoni restoranai „Dodo pizza“ – penki Vilniuje, vienas Kaune ir du Klaipėdoje.

A. Kanclerė pripažįsta, kad Rusijai užpuolus Ukrainą klientai rečiau lankėsi Lietuvos „Dodo pizzos“ picerijose: „Taip, klientų kiekis iš pradžių kažkiek sumažėjo, tačiau mes puikiai suprantame mūsų klientus.“

Kokią picą mėgsta Lietuvos policininkai?

Rusijos sukeltą karą Ukrainoje smerkiantys ir dėl to neperkantys su šia šalimi susijusių ar joje veiklą tebevykdančių užsienio kompanijų prekių ir paslaugų turėtų atkreipti dėmesį į Lietuvoje sparčiai besiplečiantį tinklą „Domino‘s Pizza“.

Kaip pranešė „Reuters“, Kremliaus režimui pradėjus karą Ukrainoje, priešingai nei „McDonald‘s“, „Starbucks“ ar „Pizza Hut“, vienas didžiausių pasaulyje picerijų tinklas „Domino‘s Pizza“ iš Rusijos rinkos nesitraukia.

„Domino‘s Pizza“ Lietuvoje veiklą pradėjo praėjusių metų liepą ir jau atidarė keturis restoranus Vilniuje bei vieną Kaune.

Lietuvoje picerijų tinklą valdo Kipre registruota bendrovė „D-Pizza LT“. Rusijoje, Turkijoje, Azerbaidžane ir Gruzijoje veikiančių 188 picerijų franšizę valdo Nyderlanduose registruota „DP Eurasia NV“.

„Domino‘s Pizzos“ ambicinga plėtra matyti ir Baltarusijoje, valdomoje diktatoriaus Aliaksandro Lukašenkos, kurio aplinka griežtai kontroliuoja ne tik valstybines įmones, bet ir visą verslo aplinką.

„Domino‘s Pizza“ iš Baltarusijos trauktis taip pat neketina – čia veikia 31 picerija devyniuose šalies regionuose, dirba daugiau nei 1200 darbuotojų.

Organizatorių nuotr.

„Domino‘s Pizza“ Rusijoje.

„Domino‘s Pizza“ 1960 m. įkurta Mičigane, JAV. Dabar tinklą sudaro daugiau nei 17 tūkst. picerijų 95 šalyse.

Tinklą „Domino‘s Pizza“, atrodo, pamėgo ir Lietuvos policijos pareigūnai. Šiemet picerija laimėjo du viešuosius pirkimus – Policijos departamento ir Kriminalinės policijos biuro.

Alfa.lt taip pat bandė susisiekti ir su „Domino‘s Pizzos“ atstovais, tačiau atsakymų iš jų nebuvo sulaukta.

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder