Lietuvių automobiliai: paaiškino, kodėl tokios populiarios 3 markės ir kodėl skelbimuose keičiami modelių pavadinimai
Lietuvos automobilių pardavimų skelbimuose ir paieškose vis dar dominuoja „Volkswagen“, „Audi“ ir BMW automobiliai.
Tačiau lengvųjų automobilių topuose atsiranda tokių markių, kaip „Škoda“, „Renault“, „Opel“ ar „Peugeot“.
Dabar elektromobiliai rinkoje užima daugiau nei 1 proc. ir jų dalis nuosekliai didėja, o hibridinių automobilių dalis išaugo net 7 kartus.
Ekspertai pastebi, kad kuo retesnė automobilio markė, tuo mažiau ji perkama. Net identišką, tačiau kitaip pavadintą automobilį parduoti būna beveik neįmanoma.
Populiarėja visureigio tipo automobiliai
„Autogidas.lt“ vadovas Vytautas Raudonius įvardijo, kad tradiciškai lietuviai yra vokiškų automobilių tauta. Tad skelbimuose ir paieškose dominuoja šio gamintojo modeliai: „Volkswagen“, „Audi“, BMW.
Tos pačios tendencijos vyrauja ir „Autoplius.lt“ svetainėje.
„Tai nesikeičia jau daugelį metų, o pokyčiai labiau matomi tarp vidutinio populiarumo markių.
Gyva tendencija, kad dažnai dairomasi senesnio, gausesnės komplektacijos, prabangesnio modelio automobilio, o ne kuklesnio, naujesnio. Komfortas, prestižas, patikimumo lūkestis lieka pagrindiniais kriterijais“, – teigė „Autoplius.lt“ atstovas Artūras Mizeras.
Jis nurodė, kad „Autoplius.lt“ populiariausių ieškomų modelių sąrašas atrodo taip:
- Audi A6
- Volkswagen Golf
- Audi A4
- BMW 3 serija
- Volkswagen Passat
- BMW 5 serija
- BMW X5
- Volvo XC60
- Toyota RAV4
- Mercedes–Benz E klasė
- Volkswagen Tiguan
- Volvo XC90
- Audi Q5
- Skoda Octavia
- Honda CR–V
- Nissan Qashqai
- Audi A3
- Opel Astra
- BMW X3
- Toyota Avensis
A. Mizeras pastebi, kad populiariausių modelių sąraše vis daugėja SUV / visureigio tipo automobilių.
„Regitra“ pateikė pirmą kartą Lietuvoje registruotų naudotų lengvųjų automobilių (M1 kategorija) TOP 10:
Dyzelinių – 0,72 mln. daugiau nei benzininių
„Autogidas.lt“ vadovo teigimu, nors Europos Sąjungoje (ES) šiuo metu itin nepopuliarūs dyzeliniai varikliai, o daugelis gamintojų iš viso nebegamina automobilių su tokiais varikliais, visgi naudotų automobilių rinka yra kitokia.
„Mūsų portale du trečdaliai skelbimų yra su dyzeliniais varikliais.
Iš kitos pusės tai dėsninga, nes maždaug tokia proporcija prieš dešimt ir daugiau metų buvo parduodami nauji automobiliai Europoje, tad ir naudotų automobilių rinkos proporcijos persikėlė pas mus.
Be to, dyzeliniai automobiliai bet kokiu atveju yra ekonomiškesni, taigi labiau mėgstami pirkėjų“, – dėstė pašnekovas.
„Autoplius.lt“ atstovas paantrino, kad naudotų automobilių skelbimuose ir Lietuvos automobilių parke dominuoja dyzeliniai automobiliai.
Anot A. Mizero, šiuo metu jie sudaro 60 proc. pasiūlos, benzininiai – apie 30 proc. Dyzelinių automobilių dalis nedideliais tempais mažėja, bet išlieka reikšmingiausia.
„Ši dalis kiek didesnė, nei kitose didesnėse Vakarų Europos rinkose. Labiausiai rinktis šią kuro rūšį vairuotojus veda sąlyginai mažesnės išlaidos kurui.
Panašios galios ir dydžio dyzelinis automobilis paprastai 100 km sunaudoja mažiau degalų, nei benzininis.
Išimtis galėtų būti mažesni automobiliai su silpnesniais varikliais, tačiau tai nėra populiarus pasirinkimas.
Taip pat, kadangi didesnė dalis naudotų automobilių sandorių yra vietiniai, kuomet parduodami šalyje jau registruoti automobiliai, tad ir pasiūla tiesiog atspindi automobilių parko struktūrą.
Parduodami tokie, kokie jau yra“, – dėstė atstovas.
Pašnekovai nurodė, kad tokia pati tendencija egzistuoja ir su pirkimu.
Kol skelbimuose dominuoja dyzeliai, jų pirkėjai ir įsigyja maždaug dukart daugiau negu benzininių.
Tad pasiūla atitinka paklausą.
A. Mizeras pridūrė, kad kaip alternatyva pastaraisiais metais populiarėja hibridiniai automobiliai.
„Regitra“ nurodė, kad, šių metų birželio 1 d. duomenimis, Lietuvoje iš viso registruota 1,1 mln. lengvųjų automobilių, varomų dyzelinu, o benzinu – 0,38 mln.
Tas pats automobilis, bet skirtinga markė
„Autogidas.lt“ vadovas įvardijo, kad rečiausiai žmonės ieško tokių markių, kurių servisų čia yra mažai. Kuo retesnis automobilis, tuo sunkiau jį pataisyti.
„Pavyzdžiui, Kinijoje pagamintų automobilių mūsų portale beveik visai nėra, nes jie absoliučiai nedomina pirkėjų.
Tokių automobilių žmonės vengia ir netgi bijo, nes nežino, nei kaip juos taisyti, nei iš kur gauti atsarginių detalių.
Bendrai tokia tendencija ir išlieka – kuo retesnė automobilių markė, tuo mažiau ja domisi pirkėjai“, – komentavo V. Raudonius.
Anot jo, geras pavyzdys yra identiški automobiliai, parduodami kaip skirtingų markių mašinos. Pavyzdžiui, mūsų kraštuose gana populiarūs maži visureigiai „Opel Mokka“. Amerikos rinkoje šie automobiliai buvo parduodami kaip „Buick Encore“.
Ir, jeigu skelbimuose pardavėjas parašytų „Buick Encore“, jį parduoti būtų beveik neįmanoma. Todėl, pašnekovo teigimu, pardavėjai dažniausiai tokius automobilius kelia kaip „Opel Mokka“, kad pirkėjams tai būtų pažįstama ir žinoma mašina.
Pasak „Autoplius.lt“ atstovo, sakoma, kad kiekvienas automobilis turi savo pirkėją, tik kartais jo gali tekti palaukti ilgiau:
„Atmetus retas, nišines markes, „Autoplius.lt“ duomenimis, sąlyginai mažiau dėmesio sulaukia „Jaguar“, „Mini“, „Alfa Romeo“, „Mazda“, „Chevrolet“ automobiliai.“
Daugėja hibridinių ir elektrinių automobilių
„Autoplius.lt“ atstovas nurodė, kad automobilių rinkoje pokyčių vyksta, tačiau jie lėti ir iš karto nesimato, nes automobilis lieka ilgalaikiu pirkiniu ir keičiamas paprastai kas 5 metus.
„Jei pažvelgsime į pirmą kartą šalyje registruotus, iš užsienio atvežtus automobilius, tarp jų po truputį mažėja dyzelinių. 2016 m. tokių buvo 78 proc., dabar – 72 proc.
Tuo metu hibridinių dalis išaugo 7 kartus – nuo 1 iki 7 proc.“ – vardijo A. Mizeras.
V. Raudoniaus teigimu, naudotų automobilių rinkoje kardinalių pokyčių nėra – pastebimos bendros tendencijos:
„Pavyzdžiui, jeigu prieš 5 metus elektra varoma mašina mūsų skelbimų portale buvo retenybė, tai dabar elektromobiliai jau užima daugiau kaip 1 proc. rinkos.
Na, ir galima pastebėti tendenciją, kad žmonės vis rečiau perka didelius automobilius ir vis dažniau renkasi mažesnius, kompaktiškesnius ir ekonomiškesnius.“
Rašyti komentarą