Kinija pašalino Rusiją iš lėktuvo CR929 projekto, kuris buvo kuriamas nuo 2017 m., planuojant sukurti konkurentą "Boeing" ir "Airbus".
Le Buržė aviacijos parodoje naujasis 280 keleivių talpos lėktuvas, kurio sukūrimas buvo įvertintas 50 mlrd. dolerių, buvo pristatytas kaip pačios Kinijos kūrinys, kuriame nedalyvavo nei Rusija, nei Jungtinė lėktuvų korporacija (UAC), rašo "The Air Current".
Nors net CR lainerio akronimas turėjo simbolizuoti projekte dalyvaujančias šalis (C - China, Kinija; R - Russia, Rusija), Kinijos partnerė SOMAS nusprendė atsisakyti UAC, kuri iš pradžių turėjo kurti lėktuvo korpusą ir norėjo dalyvauti kuriant variklius, paslaugų.
Vienas pramonės šaltinis leidiniui "The Air Current" patvirtino, kad Rusija buvo pašalinta iš projekto: Pekinas nusprendė jį tęsti savo jėgomis.
Problemos, susijusios su Rusijos dalyvavimu kuriant orlaivį, kuris šiemet atliko pirmąjį skrydį, prasidėjo pirmaisiais metais.
SOMAS atsisakė leisti Rusijai gauti pajamų iš orlaivio pardavimo Kinijos vidaus rinkoje.
Vietoj to UAC buvo pasiūlyta didesnė pasaulinių pardavimų dalis (70 %).
Tačiau tikėtasi, kad būtent Kinijoje orlaivio paklausa bus 3 000, o jo pasaulinės perspektyvos buvo neaiškios.
2022 m. prasidėjus karui Ukrainoje ir Vakarų sankcijoms Rusijos aviacijos pramonei, Kinija nusprendė atsisakyti visų rusiškų CR929 konstrukcijų ir pakeisti jas vakarietiškomis.
Visų pirma vietoj rusiškų važiuoklės vežimėlių SOMAS primygtinai reikalavo naudoti vokiškus ir amerikietiškus mazgus, be to, nusprendė į variklio kūrimą įtraukti "Rolls-Royce" ir "General Electric", nors Rusija tikėjosi dalyvauti šioje projekto dalyje.
Savo ruožtu Rusija dėl lėšų stygiaus atsiliko nuo sklandytuvo kūrimo plano.
"Rusijos pusė Kinijos pasirinkimą rinktis vakarietiškus komponentus vertina kaip baltą vėliavą, mestą Vakarams po invazijos į Ukrainą įvestų sankcijų akivaizdoje", - praėjusiais metais laikraščiui "South China Morning Post" aiškino su situacija susipažinęs šaltinis.
Kalbant apie finansines projekto sąlygas, Maskva jas laikė neperspektyviomis.
"Maskva suprato, kad už Kinijos ribų CR929 bus labai sunku perimti klientus iš "Boeing" ir "Airbus", - teigė SCMP šaltiniai.
Išvada: Rusijai šis projektas prarado ekonominę prasmę.
Buvęs ministro pirmininko pavaduotojas Jurijus Borisovas, kalbėdamas praėjusių metų birželio pabaigoje vykusiame forume "Ateities inžinieriai", pripažino: "Su Kinija šis projektas iš esmės vyksta mums netinkama kryptimi.
Kiniją vis mažiau domina mūsų paslaugos, nes ji tampa pramonės milžine.
"Mūsų dalyvavimas mažėja ir mažėja", - pareiškė J. Borisovas. - Nenoriu prognozuoti šio projekto ateities - pasitrauksime iš jo ar ne.
Šaltinis: "The Air Current"
Rašyti komentarą