„Lidl Lietuva“ skirta 100 tūkst. eurų bauda

Drąsi reklama „Lidl“ gali atsirūgti: už paminėtą varškę padavė į teismą ir reikalauja 49 tūkst. eurų

(1)

Metų pradžioje aistras tarp prekybininkų ėmė kelti „Lidl“ lyginamosios reklamos kampanija, kurioje šis parduotuvių tinklas ėmė lyginti savo ir konkurentų gaminių kainas. Ne visi tokį drąsų žingsnį nuleido negirdomis – „Pieno žvaigždės“ kreipėsi į teismą ir reikalauja uždrausti „Lidl“ naudoti jų „Dvaro“ varškės atvaizdą reklamoje ir už pažeistas autorines teises priteisti 49 tūkst. eurų.
 

Metų pradžioje žemomis kainomis pasigirti galinti „Lidl“ nusprendė tai prikišamai parodyti pirkėjams ir ėmėsi tiesiogiai lyginti savo ir konkurentų produktų kainas.

Vienoje iš tokių reklamų „Pieno žvaigždžių“ gaminama „Dvaro“ varškė buvo palyginta su „Lidl“ siūloma „Pilos“ produkcija:

„Dvaro“ varškė, anot „Lidl“, tuo metu kainavo 8,49 euro už kilogramą, o „Lidl“ parduotuvėse už 8,33 euro buvo galima įsigyti net ne varškę, o visą „Pilos“ pieno produktų rinkinį, kurį sudaro varškė (1 kg), pienas (900 ml), grietinė (400 g) ir jogurtas (135 g).

Reklama – drąsi, netgi įžūli ir, tikėtina, paskatinusi susimąstyti ne vieną pirkėją.

Tačiau taip drąsiai palygintos „Pieno žvaigždės“ kreipėsi į teismą su prašymu uždrausti bendrovei „Lidl Lietuva“ naudoti „Dvaro“ varškės pakuotės dizainą reklamoje, priteisti 49 tūkst. eurų kompensaciją už autorių teisių pažeidimą ir 6 proc. dydžio metines palūkanas už priteistą sumą nuo bylos iškėlimo teisme iki teismo sprendimo visiško įvykdymo bei visas bylinėjimosi išlaidas.

Anot „Pieno žvaigždžių“, reklamoje yra atgamintas bendrovės gaminio pakuotės dizainas, kuris yra saugomas kaip autorių teisių objektas, „Pieno žvaigždės“, kaip autorių turtinių teisių subjektas, turintis išimtines turtines autorių teises į „Dvaro“ varškės pakuotės dizainą, turi teisę leisti arba drausti bet kokį šios pakuotės dizaino panaudojimą.

Tuo tarpu „Lidl“, panaudodamas reklamoje „Dvaro“ varškės pakuotės dizainą ir šią reklamą atgamindamas, viešai skelbdamas bei viešai rodydamas be „Pieno žvaigždžių“ leidimo, pažeidė jos autorių turtines teises.

Bendrovė nurodė, kad, atsižvelgiant į „Lidl“ tyčinius ir savanaudiškus tikslus, turtinę padėtį, pažeidimo mastą, iš prekybos tinklo priteistina kompensacijos suma turi būti lygi maksimaliam Autorinių teisių ir gretutinių teisių įstatyme nustatytam dydžiui, kuris siekia minėtus 49 tūkst. eurų.

Vilniaus miesto apylinkės teismas buvo atsisakęs priimti „Pieno žvaigždžių“ ieškinį, tačiau Vilniaus apygardos teismas praėjusį balandį tokį sprendimą panaikino ir nurodė iš naujo spręsti klausimą dėl ieškinio priėmimo.

Problemos nemato: tokių reklamų būta ir anksčiau

„Pieno žvaigždžių“ pozicijos nepavyko sužinoti, o „Lidl“ portalui nurodė, kad nesijaučia nusikaltę: panašias reklamos kampanijas kitose valstybėse vykdo jau seniai, o ir Lietuvoje tokia reklamos kampanija nėra pirmoji, be to, Prekių ženklų įstatymas leidžia tokią praktiką.

„Lyginamojo pobūdžio reklamos Lietuvoje vis dar atrodo neįprastos ir dažnai sukelia diskusijas, tačiau esame jau ne pirmoji „Lidl“ šalis, kuri pasitelkia tokią reklamą.

Ankstesniais metais taip pat esame turėję palyginamąją reklamą „Jaučiate skirtumą?“, kurioje rodėme žinomus prekės ženklus su nuolaida ir lyginome juos su mūsų privačių prekių ženklų reguliariomis kainomis.

Prieš pradėdami palyginamąją reklaminę kampaniją, įsivertiname įvairius faktorius, įskaitant ir tai, kad kampanija sukels diskusijas, nes lyginamoji reklama visuomet sulaukia didelio dėmesio ir diskusijų.

Tačiau mūsų palyginamosios reklaminės kampanijos tikslas yra tiesiog atkreipti dėmesį, kad yra kitų, pigesnių, tenkinančių tuos pačius poreikius, produktų alternatyvų.

Norime savo pirkėjams pabrėžti, kad mūsų privatūs prekės ženklai gali lygintis savo kokybe su žinomais produktais, nes privačių prekės ženklų paskirtis ir yra užtikrinti panašią kokybę su žinomais prekių ženklais, bet kainuoti pigiau.

Remiantis Prekių ženklų įstatymu, lyginamojoje reklamoje prekių ženklai gali būti naudojami be prekių ženklo savininko sutikimo. „Lidl Lietuvos“ lyginamoji reklama „Mažiau išleidi, o tiek sau leidi!“ atitinka visus Reklamos įstatymo 6 str. lyginamajai reklamai nustatytus reikalavimus.

Reklamoje lyginamos tuos pačius poreikius tenkinančios ir tiems patiems tikslams skirtos prekės, reklama nesukelia painiavos tarp skirtingų prekių ženklais žymimų produktų.

Šioje reklaminėje kampanijoje produktai nėra pateikiami kaip prekių imitacija ir reklamoje nėra siekiama pasinaudoti kitų prekės ženklų reputacija, šių prekių savybės (kaina) reklamoje yra lyginamos objektyviai ir skatina konkurenciją vartotojo naudai“, – teigė „Lidl Lietuvos“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder