AUDI. Tarp prestižinės klasės daugiausia pernai parduota „Audi“ markės automobilių. Redakcijos archyvo nuotr.

Naujų automobilių pardavimas augo rekordiškai, sugrįžo net nuolaidos

(4)

Po to, kai dėl COVID-19 pandemijos sukeltų tiekimo grandinių sutrikimų buvo atsiradęs naujų automobilių stygius, praėjusių metų pabaigoje, atrodo, automobilių pramonė ir prekyba grįžo į įprastas vėžes. Nors dar yra modelių, kurių pristatymo tenka laukti ir ilgiau, tačiau gruodį nemažai pardavėjų jau taikė seniai matytas nuolaidas. Paskutinį metų mėnesį naujų automobilių pardavimas Lietuvoje augo beveik 22 proc. Klaipėdoje pernai rekordus mušė „Škoda“ pardavimai.

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, 2023 m. gruodį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas ūgtelėjo net 21,8 proc. - iki 2 014 vnt. Užpernai gruodį šalyje buvo įregistruoti 1 653 automobiliai.

Pagrindinės augimo priežastys būtent ir minimos tokios: pagerėjęs automobilių prieinamumas ir sugrįžusios kainų nuolaidos.

Absoliuti parduotų automobilių dalis lieka Lietuvoje. Greitojo reeksporto mastai praeitą mėnesį išliko nedideli: 8 įregistruoti nauji automobiliai (iš jų - 3 „Iveco“ ir po 1 „Bentley“, „Land Rover“, „Renault“, „Škoda“ ir „Toyota“) buvo išregistruoti iki mėnesio pabaigos, o dar 29 bus išregistruoti artimiausiu metu.

Daugiausiai naujus automobilius Lietuvos pirko gyventojai asmeniniam naudojimui.

Gruodį asmeninių automobilių (M1) registravimas padidėjo 22,9 proc. - iki 1 791 vnt., o lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) registravimas išaugo 13,8 proc. - iki 223 vnt.

Pati sėkmingiausia diena automobilių prekybininkams praėjusį mėnesį buvo gruodžio 13 d., kuomet įregistruoti net 183 automobiliai. Panašu, kad lietuviai prietarais netiki. O štai prasčiausia - gruodžio 27 d., kuomet įregistruoti tik 37 automobiliai. Kaip sakoma, šventes reikia švęsti.

Pirmavo „Toytota“

Praeitą mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinkoje ir pirmavo „Toyota“ markė (596 vnt.), antroje vietoje liko „Škoda“ (272), o trečiąją užėmė „Volkswagen“ (221). Tarp prestižinių markių pirmavo „Audi“ (42 vnt.).

Gruodį tarp asmeninės paskirties (M1) automobilių pirmavo „Toyota Corolla“ (144 vnt.), „Toyota RAV4“ (128) ir „Škoda Octavia“ (120). Tarp lengvųjų komercinių automobilių (N1) populiariausi buvo „Toyota Proace City“ (43 vnt.) ir „Renault Master“ bei „Toyota Hilux“ (po 28 vnt.).

Paskutinį 2023 metų mėnesį įregistruota 210 tikrųjų elektromobilių (EV), tai yra dvigubai daugiau nei prieš metus. Populiariausi modeliai - „Volkswagen ID.3“ (26 vnt.) ir „Toyota Proace City“ (24). 2022 m. gruodį buvo įregistruoti 105 elektromobiliai.

Per visus 2023 metus Lietuvoje iš viso įregistruoti 30 793 nauji lengvieji automobiliai, t. y. 6,7 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu 2022 m. metais (28 865). Praėjusiais metais įregistruoti 2 284 elektromobiliai, t. y. 61,9 proc. daugiau negu 2022 m. tuo pačiu laikotarpiu (1 411), o jų rinkos dalis pasiekė 7,4 proc. (2022 m. - 4,9 proc.).

Gruodį šalies rinkoje debiutavo du elektromobiliai: didelis visureigis „Kia EV9“ ir prabangus kupė „Rolls-Royce Spectre“.

Pardavimai auga

UAB „Solorina“ pardavimo vadovė Indrė Kondraškinienė „Vakarų ekspresui“ sakė, kad praėję metai buvo sėkmingi. „Toyota“ pardavimai augo apie 10 procentų.

„Tačiau siejame ir su 2021 metų užsakymais. Dėl visiems žinomų priežasčių automobilių užsakymai vėlavo, kai kurie užsakymai truko iki 2 metų“, - sako I. Kondraškienė. Anot jos, populiariausi yra vadinamieji miesto visureigių modeliai. Naujausios „Cross“ modifikacijos.

„Jau salone turime naujausią “Toyota C-RH„ modelį. Ankstesnis modelis buvo labai populiarus, planuojame ir naujojo sėkmę. Artimiausiu metu prasidės aktyvi reklamos kampanija“, - teigia pardavimų vadovė.

Anot jo, šiems metams planai taip pat optimistiniai, tačiau daug kas priklausys nuo bendros šalies ekonominės situacijos. Vidutiniškai „Solorina“ parduoda apie 30 tūkst. eurų kainuojančius naujus „Toyota“ modelius.

„Kadangi 2022 metais buvome susidūrę su lustų trūkumu, tai turėjo įtakos pardavimų skaičiui. 2023 metais susinormalizavus gamybai, pardavimų skaičiai atrodo ženkliai aukštesni, “Opel: markė Klaipėdoje augo 54 proc., „Peugeot“ - 88 proc.„, - sakė “Armi auto" direktorė Jekaterina Gedgaudienė.

Anot jos, „Peugeot“ pristačius naują modelį šiais metais tarp perkamiausių automobilių buvo naujasis 408, kuris yra hečbeko kėbulo tipo, bet turi paaukštintą prošvaisą. Daugiausiai klientų rinkosi GT (visiškos) komplektacijos automobilius.

„Peugeot“ klientai nebijo ryškių spalvų, todėl viena iš populiariausių spalvų buvo mėlyna „Obsession“ spalva. Šiais metais „Opel“ markė neturėjo naujovių, tad perkamiausias išliko pamėgtas klientų „Opel Mokka“, - teigė J. Gedgaudienė.

Anot jos, šių metų prognozė yra palanki Lietuvos rinkai, kuri turėtų augti sparčiausiai iš visų Baltijos šalių. Prognozuojamas augimas apie 5 proc.

SPALVA. Nors populiariausia naujų automobilių spalva yra pilka, tačiau vis dažniau lietuviai nevengia ir išskirtinių atspalvių automobilių.  Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.
SPALVA. Nors populiariausia naujų automobilių spalva yra pilka, tačiau vis dažniau lietuviai nevengia ir išskirtinių atspalvių automobilių.  Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Rekordiniai metai

Kaip ir visoje Lietuvoje, taip ir pajūrio regione tarp prestižinių automobilių pardavėjų geriausia sekėsi „Audi“.

„Praėjusieji metai mums buvo labai geri, nes turėjome gerų pasiūlymų. Rekordiniai metai, dar niekada nebuvome Klaipėdoje tiek pardavę - praktiškai 100 automobilių“, - rezultatais pasidalino Klaipėdos „Audi“ centro direktorė Jolanta Joneckienė.

Ji „Vakarų ekspresui“ sakė, kad sėkmingus pardavimus daugiausia lėmė „Audi“ taikyta kainodara, konkurencingos modelių kainos. J. Joneckienė patvirtino, kad jau baigėsi tie laikai, kai trūko automobilių ir buvo prekiaujama tik tais modeliais, kurie buvo salone. Į rinką vėl sugrįžo konkurencija.

Klaipėdiečiai nesikuklino ir pirko tikrai nepigius „Audi“ modelius. Naujo automobilio kaina siekė ir 130 tūkst. eurų.

„Šiemet laukiame visiškai naujo “Audi Q6„ elektrinio automobilio, taip pat atnaujintas flagmanas “Audi Q8„, kuris tradiciškai yra populiarus tarp “Audi„ gerbėjų“, - sako J. Joneckienė.

Tiesa, ji teigia jau pažvelgusi į šių metų „Audi“ prognozuojamas pardavimų tendencijas.

„Šiemet pardavimai turėtų sumažėti, negali būti kiekvieni metai rekordiniai“, - realiai padėtį vertina J. Joneckienė.

Lyderis regione - „Škoda“

O štai tautos ir Klaipėdos regiono automobiliu pernai tapo „Škoda“. Naujų šios markės automobilių Klaipėdoje parduota daugiausiai.

„2023 m. turėjome rekordinius metus, “Hokla„ pardavė 745 naujus “Škoda„ markės automobilius, kas leidžia pirmauti Vakarų regione“, - nesikuklina Giedrius Kirklys, „Škoda“ atstovybės Klaipėdoje pardavimų direktorius.

Anot jo, tai beveik du kartus daugiau nei pernai, kai parduota apie 400 automobilių. Ankstesniais metais „Hokla“ yra daugiausia pardavusi 520 automobilių. Bendrovė 2023 metų rezultatus pasiekėme visiškai susitvarkius gamybos ir tiekimo grandinėms. Todėl šiuos metus „Hokla“ planuoja optimistiškai ir prognozuoja tolimesnį pardavimų augimą.

„Augimą turėtume pasiekti su 2024 m. pirmą ketvirtį atvyksiančių, klientų labai laukiamų, visiškai naujų “Superb„ ir “Kodiaq„ modelių pardavimu. Jie turės ir naujas “Plug-in Hybrid„ versijas, galinčias vien elektra nuvažiuoti iki 100 km atstumą“, - naujienas pristato G. Kirklys.

Anot jo, pirkėjų dėmesio sulaukia ir atnaujinti „Octavia“, „Kamiq“ ir „Scala“ „Škoda“ markės modeliai.

„Hokla“ jaučia sugrįžtantį susidomėjimą dyzeliniais varikliais varančiais modeliais, kurie pasižymi ilgaamžiškumu, mažomis kuro sąnaudomis.

„Žmonės renkasi labiau išskirtinius, pagal individualius poreikius sukomplektuotus, sportiškesnio dizaino automobilių modelius (tokie kaip “Sportline„ ar RS). Dominuoja pilkos spalvos automobiliai ir labai paklausi matinė pilka spalva, bet taip pat būna, kad pasirenkama ir labai ryški, pavyzdžiui, “Mamba green„ spalva“, - tendencijas atskleidžia G. Kirklys.

„Škodos“ automobilis yra labai populiarus ir tarp valstybės, ir tarp savivaldybės įstaigų ir įmonių.

Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas kaip tarnybinį transportą nuo praėjusio rudens naudoja „Oktavia“. Ankstesnis Klaipėdos rajono mero automobilis buvo taip pat „Škoda“, tik „Superb“ modelis. Automobilius Klaipėdos rajono savivaldybė naudoja pagal veiklos nuomos sutartis. „Oktavios“ nuoma per mėnesį kainuoja apie 600 eurų su PVM.

Merui - „Volvo“

Naują automobilį praėjusiais metais išsirinko ir Klaipėdos savivaldybė. Praėjusį rudenį su UAB „Autolux“(teikia „Hertz“ prekės ženklo automobilių nuomos paslaugas. - Autor. past.) pasirašyta sutartis dėl keturiais ratais varomo prestižinio hibridinio „Volvo S90 T8 AWD plug-in hybrid AWD“ automobilio nuomos. Tai tikrai galingas automobilis - 455 AG. Techninėse charakteristikose nurodoma, kad jis 100 greitį pasiekia per 4,7 sek.

Šiuo automobiliu į darbo susitikimus planuoja vykti Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus. Pagal sutartį, automobilis Savivaldybei turi būti pristatytas iki spalio mėnesio 27 dienos. Automobilio nuoma su draudimais ir aptarnavimu per mėnesį kainuos 1 415 eurų su PVM. Sutarties trukmė - 36 mėnesiai.

Klaipėdos savivaldybė taip pat šiemet planuoja skelbti pirkimą dar trim „plug-In“ tipo hibridiniams automobiliams įsigyti. Šiuo metu vyksta rinkos konsultacijos, pirkimas turėtų būti paskelbtas pirmą metų ketvirtį.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder