Su naujuoju elektromobiliu renginio svečiai buvo pakviesti susipažinti sostinės menų fabrike „Loftas“. Čia debiutanto premjerą vainikavo šviesų ir lazerių šou bei televizijos laidų vedėjos Gabrielės Martirosian ir lenktynininko Vaidoto Žalos specialus pristatymas.
Strategiškai svarbus
Tai pirmasis Čekijos įmonės visiškai elektrinis modelis strategiškai reikšmingoje kompaktiškų miesto visureigių kategorijoje. Kad jis yra itin svarbus, pažymi ne tik gamintoja – tai rodo ir pardavimo skaičiai.
Vien pernai, „DataCenter“ duomenimis, bendrovė Lietuvoje pardavė per 1 100 vnt. kompaktinių visureigių segmento vidaus degimo varikliais varomų SUV modelių „Kamiq“ ir „Karoq“. Tai sudarė beveik trečdalį visų parduotų šios markės automobilių.
Pagal pardavimo rezultatus „Škoda“ Lietuvoje iškopė į antrąją vietą, aplenkė „Volkswagen“ ir nusileido tik „Toyota“. Tad karščiausio segmento SUV modelis su elektros pavara leidžia galutinai įtvirtinti asortimentą.
„Elroq“, vertinant jo baterijos dydį ir gausią standartinę įrangą, bus prieinamiausias elektromobilis savo segmente Europos rinkoje. Tiksli kaina Lietuvoje bus paskelbta artimiausiu metu.
Viena įkrova – iki 560 km
Trečiadienį susirinkę svečiai galėjo iš arčiau susipažinti su „Elroq“ modelyje įkūnyta Čekijos gamintojos naująja „Modern Solid“ dizaino koncepcija: automobilis traukia tvirtumo, funkcionalumo ir autentiškumo derme.
Naujoviški dizaino elementai leido inžinieriams sukurti itin aerodinamišką „Elroq“ kėbulą: jo oro pasipriešinimo koeficientas tėra tik 0,26.
Naujajame elektromobilyje gali būti sumontuota viena iš trijų – 55, 63 ar 82 kWh – talpos baterijų ir galios sistemos, pasiekiančios nuo 125 iki 210 kW. Tai leidžia krosoveriui viena įkrova nuvažiuoti iki 370–560 kilometrų (pagal WLTP ciklą).
Mažesnės galios versijos bus varomos galine ašimi, ant kurios ir tvirtinamas elektros motoras.
Dviejose galingiausiose versijose montuojamas 82 kWh talpos akumuliatorius, o maksimalus automobilio pajėgumas gali siekti 210 kW ir 545 Nm.
„Elroq 85x“ versija išsiskiria papildomai priekinėje ašyje įrengtu varikliu ir visų varančiųjų ratų sistema.
Versijos su 82 kWh baterijomis sparčiojo įkrovimo stotelėse priima iki 175 kW galingumą, o tai leidžia energijos atsargas nuo 10 iki 80 procentų atkurti per 28 minutes.
Mažesnės baterijos palaiko atitinkamai iki 145 ir iki 165 kW įkrovimo galią ir gali būti įkraunamos dar greičiau – per 25 minutes ar mažiau.
Automobilyje įdiegtos moderniausios aktyviosios ir pasyviosios saugumo bei pagalbos vairuotojui sistemos. Naujausios kartos radarai ir jutikliai leidžia sparčiau apdoroti išorės informaciją, o vairuotojai gali mėgautis naujomis šios markės modelių paslaugomis.
Pavyzdžiui, aktyvavęs „Remote Park Assist“ funkciją, vairuotojas per telefone įdiegtą „MyŠkoda“ programėlę gali valdyti automobilio parkavimą išlipęs iš jo ir nutolęs iki 4 metrų atstumu.
O „Trained Parking“ funkcija leidžia automobiliui įsiminti iki penkių skirtingų parkavimo vietų ir jų apylinkes 50 metrų atstumu.
Salone į akis krenta jau standartinėje įrangoje montuojamas 13 colių įstrižainės centrinis informacijos ir pramogų sistemos ekranas. Elektromobilyje įdiegta naujoji vartotojo sąsaja pasižymi aiškiu, intuityviu ryšiu su vartotoju bei grafiniu dizainu.
Vairuotojai gali nustatyti iki penkių sparčiųjų klavišų, leidžiančių aktyvuoti dažnai naudojamas transporto priemonės funkcijas, ir tris sparčiuosius klavišus programėlėms.
Skaitmeninė balso asistentė Laura užtikrina platų funkcijų valdymo spektrą: šis gerokai išaugo dėl „ChatGPT“ integracijos.
Kaip ir būdinga čekų markės modeliams, naujokas išsiskiria tiek solidžia erdve keleiviams, tiek ir didžiausia savo segmente, 470 litrų talpos bagažine.
116 metų istorija
Kad „Škoda“ ateitis gali būti elektrinė, nesunku patikėti, jeigu peržvelgsime bendrovės praeitį. Pirmosios elektrifikuotos transporto priemonės Čekijos gamintojos surinkimo linijose pasirodė dar 1908 metais.
Tuomet, prieš sunkiai suvokiamus 116 metų, buvo sukurtas „Laurin & Klement E“ modelis. Jame „Škoda“ įkūrėjai Václavas Laurinas ir Václavas Klementas du elektrinius motorus sujungė su 4,5 l benzininiu varikliu.
1930-ųjų pabaigoje Mlada Boleslavo mieste buvo sukurti elektriniai alaus išvežiojimo sunkvežimiai. 1991–1994 m. keli šimtai „Škoda Eltra 151L“ elektromobilių, pagamintų „Favorit“ ir „Pick-up“ modelių pagrindu, buvo parduoti iš pradžių Šveicarijoje, o vėliau ir kitose Europos šalyse.
Juose įmontuotas 15,4 kW galios elektros motoras leido nuvažiuoti iki 80 kilometrų, o maksimalus automobilio greitis siekė 80 km/val.
Šiuolaikinė „Škoda“ elektrinio mobilumo era prasidėjo 2011 m., išleidus „Octavia Green E Line“ versiją. Inžinieriai sukūrė dešimt prototipų, kad išbandytų elektrinių jėgos pavarų tinkamumą.
Didžiausia jų galia siekė 85 kW, o 26,5 kWh baterija leido įveikti iki 150 kilometrų. Pirmasis visiškai elektrinis serijinis „Škoda“ modelis „Citigoe iV“ buvo pristatytas 2020 m.
Dabar Čekijos gamintoja įgyvendina elektrinio mobilumo planą, kuris apima daugybę skirtingų modelių, tinkamų skirtingų vairuotojų poreikiams. Visi jie bus pristatyti jau artimiausiais metais.
Štai antrasis į gatves išriedėjo „Elroq“. Jis savo ruožtu seka didelį populiarumą jau spėjusio pelnyti didesniojo SUV „Enyaq“ pėdomis. „DataCenter“ duomenimis, vien šio modelio vairuotojais pernai Lietuvoje tapo 137 vairuotojai, o „Enyaq“ pateko į populiariausių šalyje naujų elektromobilių penketuką.
2020 m. „Enyaq“ buvo pirmasis elektromobilis, kurį čekai sukūrė naudodami „Volkswagen“ grupės modulinę elektromobilių platformą (MEB).
2022-aisiais atsirado jo dinamiška kupė versija. Dabar „Enyaq“ yra vienas geriausiai parduodamų elektromobilių ne tik Lietuvoje, bet ir Vokietijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Šveicarijoje ir Suomijoje.
„Elroq“ bus gaminamas pagrindinėje „Škoda Auto“ gamykloje Mlada Boleslavo mieste.
Geriau susipažinti su naujuoju elektromobiliu bus galima „Škoda“ salonuose 2025-ųjų metų pradžioje, o užsakymų priėmimas startuos lapkritį.
Rašyti komentarą