Kaip geriausias visureigis pateko tarp sportiškiausiųjų „Lietuvos metų automobilio“ konkurse?

Tai, kad tikras rėminis pikapas su visų varančiųjų ratų sistema „Ford Ranger Raptor“ konkurse „Lietuvos metų automobilis 2024“ iškovojo „Metų 4x4“ nominaciją, suprantama, kaip ir faktas, kad šis modelis tapo tautos simpatija bei iškovojo „Tautos automobilio 2024“ titulą. 

Tačiau šio galiūno nominavimas tarp trijų „Metų sportiškiausių“ modelių ne vieną į automobilių rinką pernelyg giliai nežvelgiantį vairuotoją galėjo išmušti iš vėžių. Kaip jam tai pavyko?

Automobilių sportas vyksta ne vien ant asfalto

„Ford Ranger Raptor“ konkurse „Lietuvos metų automobilis 2024“ varžėsi dėl geriausiojo titulo dviejose kategorijose: su „Nissan X-Trail“ ir „Volkswagen Touareg“ dėl „Metų 4x4“ ir su „Porsche Cayenne S“ ir „Audi SQ8 e-Tron“ dėl „Metų sportiškiausio“ nominacijų.

Tikro rėminio, į bekelę orientuoto pikapo su blokuojamais diferencialais pergalė „Metų 4x4“ kategorijoje daugumai automobilistų yra savaime suprantama.

Juolab kad per Audriaus Sutkaus visų varančiųjų ratų pavaros testus visose rungtyse visureigis pelnė aukščiausius balus, tik purvui skirtos padangos neleido laisvai jaustis per tradicinį ledo kalno testą „Snow Arenoje“.

Tačiau paskelbus tris pretendentus į sportiškiausio automobilio titulą, tą patį bekelės monstrą „Ford Ranger Raptor“ išvydusi publika nustebo: negi jis gali kaip lygus su lygiu trasoje varžytis su „Porsche“ ar S raide pažymėtu „Audi“ modeliu?

„Automobilių sporto pasaulis nesusideda vien iš žiedinių lenktynių ir važiavimo asfaltu. Yra ir bekelės varžybos, ralio reidai, Dakaras – jame važiuoja nemažai lietuvių. Ten matome nemažai pikapo formos automobilių.

Aišku, jie neturi daug bendra su standartiniais modeliais, bet ten lenktyniauja visureigiai. O šis „Ranger Raptor“ modelis yra orientuotas būtent į tai“, – paaiškina komisijos narys, sportiškiausių modelių rinkimus prižiūrėjęs Vitoldas Milius.

„Ford“ atrado nišą

Nors pikapai iš principo yra ūkiškos transporto priemonės, labiau skirtos darbui, „Ford“ pažiūrėjo į juos nauju žvilgsniu ir pakeitė filosofiją.

Štai Jungtinėse Amerikos Valstijose populiarios „Baja“ tipo dykumų lenktynės, kur dauguma dalyvių lenktyniauja pikapo kėbulą turinčiais automobiliais.

Taigi „Ford“ nusprendė padaryti lenktyninį visureigį gatvėms, tad stipriai modifikavo populiarųjį F-150 pikapą: sustiprino jo važiuoklę, sudėjo sportinius amortizatorius ir galingą V8 variklį.

„Raptor“ pavadintas kūrinys išsyk tapo legenda ir kiek sumažinta „Ford Ranger“ forma pasiekė Europą.

Naujos kartos „Ford Ranger Raptor“ išlaiko tokią pačią filosofiją. Jis pasižymi santykinai galingu, 292 AG pasiekiančiu 3 litrų V6 benzininiu motoru, aukštyn, iki 272 mm prošvaisos iškelta, 15 cm praplatinta ir sustiprinta važiuokle bei naujos kartos sportiškais, aktyviais „Fox“ amortizatoriais.

„Idėjiškai „Raptor“ nėra pats ūkiškiausias automobilis. Galima nusipirkti paprastą „Ranger“ ir jo darbui tikrai bus per akis, o „Raptor“ komplektacija skirta atrakcijoms, įvaizdžiui, galimybėms praplėsti, plačiai naudoti, ir viskas čia sportiška. Tiek įvaizdžio prasme, tiek ir technologiškai viskas sportiška.

Ypač – važiuoklė. Ji yra didžiausias šio modelio išskirtinumas. Turbūt nei vienas Europos rinkoje parduodamas pikapas neturi tokios sportiškos bekelės pakabos.

Su juo galėtum važiuoti tiesiai į ralio reidą, pavyzdžiui, „Perimetrą“, ir jis nepadarytų gėdos“, – aiškina V. Milius.

Daugiau galios – už Atlanto

Automobilius su visais varančiaisiais ratais „Metų automobilio“ konkurse vertinęs bekelės specialistas, keliautojas A. Sutkus į „Raptor“ sportiškumą pažiūrėjo profesionaliai.

Pasak jo, „Ford Ranger Raptor“ patekti ant podiumo Lietuvos „Baja“ čempionato varžybose sutrukdytų tik galios stygius ir per didelis svoris.

„Pagal pravažumo parametrus jis nepriekaištingas, nėra klausimų: ant slidų paviršių imituojančių „rolikų“ jis gali važiuoti bet kuriuo ratu. Su važiuokle irgi viskas gerai, ji niekada nepramušinėja, viskas ten puikiai padaryta.

Jis galingas, gražiai burzgia, bet ir baisiai sunkus.

O tai jaučiasi: jis neįsibėgėja taip, kaip norėčiau, ir stabdyti reikia labai iš anksto, o varžybose norėtųsi ir dar didesnės amortizatorių eigos“, – savo profesionalo nuomonę dėsto A. Sutkus.

„Raptor“ išties nėra lengvas, tvirtesni važiuoklės komponentai  ypač stipriems smūgiams atlaikyti, rėmas, 33 colių bekelei skirti ratai ir netgi gausi komforto įranga bei kokybiškos ir prabangios salono medžiagos susideda į nemažą, beveik 2,5 tonos siekiantį svorį.

Sunkiasvoris galiūnas 100 km/val. greitį pasiekia per 7,9 sekundės. Europos pikapų rinkoje tai vis vien yra pats greičiausias modelis, tačiau verta pastebėti, jog amerikiečiai ar australai gali labiau džiaugtis.

Tose rinkose „Ranger Raptor“ 3 litrų V6 benzininis variklis su dviem turbinomis pasiekia net 405 AG ir pikapui iki 100 km/val. leidžia spurtuoti greičiau nei per 6 sekundes, kaip dinamiškam karštajam hečbekui.

Europos rinkoje šiam varikliui dėl griežtų taršos normų galia yra apribota.

Su šeimyniniu SUV į lenktynes nevažiuosi, o su „Raptor“ – galima

Tai ir lėmė, kad „Ranger Raptor“ pateko tarp trijų sportiškiausių modelių, iš visų konkursui „Metų automobilis 2024“ pateiktų dalyvių. Ryškiausi jo privalumai – greitis ir sportiškas važiavimas.

Aišku, verta pažymėti, kad šios savybės išryškės tik nusukus nuo asfalto.

„Ranger Raptor“ yra tikras sportiškas daiktas. Tiek „Cayenne“, tiek „Audi“ yra tikrai greiti, labai gerai valdomi automobiliai, jie nepriekaištingai stabdo, tačiau tai – šeimyniniai SUV. Nė su vienu iš jų į jokias lenktynes ar trasą nevažiuosi.

O su „Raptor“ gali. Bent jau į „Perimetrą“ tikrai gali šauti“, – visus tris modelius įvertino V. Milius.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder