Laisvydas Kancius: „Jau skaičiuoju dienas iki Dakaro ralio“
Laisvydas teigė, kad šioms svarbioms varžyboms ruošiasi itin atsakingai, o vienas iš rimčiausių šio sezono išbandymų įvyks jau kitą savaitę Maroke.
„Spalio 1-7 dienomis dalyvausiu viename iš pasaulio ralio čempionato etapų - Maroko ralyje. Atvirai pasakius, jaudinuosi gal net labiau, nei prieš pirmąjį Dakaro ralį. Daug streso, kad vėl nepavestų technika. Gal reikės važiuoti šiek tiek ramiau“, - šyptelėjo sportininkas.
Ir tuoj pat pridūrė: „Dabar mąstau, kad reikės važiuoti ramiau, bet kai išlėksiu į trasą, viskas gali būti kitaip. Matysime pagal situaciją.“
Jis pripažino, kad Maroko ralis labai panašus į Dakaro ralį, tik trumpesnis laiko atžvilgiu.
„Maroke į dieną reikės nuvažiuoti vidutiniškai apie 300 km greičio ruožo ir dar pravažiavimai apie 300-400 km. Taigi, į dieną gali tekti įveikti po 600-700 km“, - „Vakarų ekspresui“ sakė L. Kancius.
Dėl technikos - taktiniai manevrai
Jam tokie iššūkiai - jokia naujiena: 2021-ųjų sausį jis tapo pirmuoju mūsų šalies lenktynininku, startavusiu Dakare keturračių įskaitoje ir daugelį nustebino puikiu pasiekimu - sugebėjo įveikti visą sudėtingą trasą ir galutinėje įskaitoje iškovojo aukštą 7-ąją vietą.
Fantastiškai L. Kancius pradėjo ir 2022 metų Dakaro ralį - pirmąjį greičio ruožą įveikė greičiausiai ir tapo pirmuoju lietuviu, kuriam pavyko laimėti greičių ruožą keturračių įskaitoje. Tiesa, 2022 metais jo puikų pasirodymą Dakaro ralyje sustabdė technikos gedimas - lūžo keturračio priekinė pakaba.
L. Kancius jau anksčiau yra ne kartą teigęs, kad viena iš jo svajonių - kada nors užkopti ant Dakaro ralio prizininkų pakylos laiptelio ne kaip vieno iš etapo, o visų lenktynių prizininkui ar nugalėtojui.
„2023 metų Dakaro raliui turiu visiškai naują techniką, o Maroko ralyje važiuosiu su senesniu savo keturračiu. Tai savotiškas taktinis sprendimas, kad patausočiau naują techniką Dakaro raliui“, - „Vakarų ekspresui“ atskleidė L. Kancius.
L. Kancius pernai spalio mėnesį taip pat dalyvavo Maroko ralyje ir tuomet vėl pavedė technika - dėl variklio problemų buvo priverstas baigti lenktynes anksčiau laiko.
„Reikia nusispjauti tris kartus per petį ir tikėtis, kad tas nesėkmių limitas jau išnaudotas ir šįkart viskas bus gerai. Jaudulio ir streso yra, tačiau esu pozityviai nusiteikęs - per treniruotes daug ir sunkiai dirbau, tad norisi vėl išbandyti savo jėgas bei pajusti tą ralio atmosferą ir kūną užplūstantį adrenaliną. Tai - nepakartojamas jausmas“, - sakė L. Kancius.
TRASA. Tiek Dakaro ralis, tiek Maroko ralis - panašūs: tenka važiuoti per smėlį, akmenis, kaitinant dideliam karščiui. „iGo2Dakar“ nuotr.
Kartu su patikrinta komanda
Maroko ralyje L. Kancius vėl gins Klaipėdos miesto vardą.
„Vežuosi šalmą, pirštines ir kombinezoną, o viskuo kitu rūpinasi išbandyti partneriai - “Story Racing„ komanda iš Čekijos. Su jais aš dalyvavau ir Dakaro ralyje, tad tai laiko patikrinta komanda“, - pabrėžė L. Kancius.
Šiemet Maroko ralyje Laisvydas važiuos, kaip pats švelniai vadina, „senuku“ - 2021 metų Dakaro lenktynėse išbandytu keturračiu.
"Ir 2021 metų Maroko ralio, ir šių metų Dakaro lenktynių pasitraukimus lėmusios techninės problemos buvo aiškiai užfiksuotos: Maroke koją pakišo variklio, neatlaikiusio milžiniško karščio ir krūvio, problemos, Dakare mane sustabdė gamyklinis pakabos brokas.
Deja, techninėse sporto šakose taip būna: keturračių varžybos pagrįstai vadinamos pačiomis sunkiausiomis vairuotojams, kuriems tenka pati lepiausi technika. Buvusias problemas išsprendėme, technika maksimaliai atnaujinta ir paruošta varžyboms.
Mano senasis keturratis savo galimybėmis šiek tiek atsilieka nuo naujausio Dakarui ruošiamo modelio, tačiau mūsų lenktynėse tokios akivaizdžios persvaros, kokią gali įgyti naujausių visureigių vairuotojai, tikrai nėra. Nauji technikos gamintojai į keturračių lenktynes neateina, todėl galime tobulinti tik tai, ką turime.
Pasitikiu savo partneriais iš Čekijos, kurie yra tikri profesionalai, todėl žinau, kad jie tobulina naujausius modelius, ieškodami galimybių, pavyzdžiui, kaip sumažinti svorį, bet išsaugoti keturračio tvirtumą ir patikimumą. Neabejoju, kad techniškai keturratis bus paruoštas nepriekaištingai, reikia tik sėkmės, kad pavyktų pasiekti finišą„, - “iGo2Dakar" atstovams sakė lenktynininkas.
Analizuoja varžovus
Šių metų sausio pradžioje tapęs Dakaro lenktynių lyderiu keturračių įskaitoje Laisvydas šios sporto šakos bendruomenėje nebuvo vadinamas netikėtumu.
Jis ir pernai Maroke, ir Andalūzijos ralyje (šių metų gegužę turėjusios įvykti lenktynės dėl ekstremaliai karštų orų buvo atšauktos) buvo greitas. Labai greitas. Todėl pripažinti keturračių lenktynių favoritai prancūzas Alexanderis Giroud, amerikietis Pablas Copettis, argentinietis Manuelis Andujaras, lenkas Kamilas Wisniewskis ir kiti pagarbiai spaudžia ranką lietuviui ir žiūri, kuo gali nustebinti „Yamaha“ važiuojantis varžovas.
Pasak Laisvydo, sportininkai irgi atlieka savotiškus namų darbus: žino, kuris varžovas yra greitesnis daugiau kopų turinčiuose etapuose, kuris labiau mėgsta klasikinį ralį primenančias trasas.
Maroko ralio dalyvių sąraše naujų pavardžių nėra daug: yra kelios mažiau girdėtos prancūzų ar ispanų pavardės, o šių šalių lenktynininkai tradiciškai būna stiprūs konkurentai. Be to, jiems Maroko ralis gali būti vienas paskutinių šansų įveikti Dakaro lenktynių atrankos barjerą.
„Penki Maroko ralio etapai bus labai gera galimybė pasitikrinti, kur esame mes ir kur gali būti varžovai. Labai norisi atsikratyti to jauduliuko, kurio, prisipažinsiu, yra. Maroko raliui ruošiausi pagal planą: daug dėmesio skyriau ir bendram fiziniam pasirengimui, kas antrą dieną bent po 2-3 valandas praleidau vairuodamas keturratį. 6-7 treniruotės per savaitę, tad ir sportinė forma turėtų būti neprasta. Tikiuosi, Maroke dar iki ralio starto pavyks testuose išbandyti techniką ir šiek tiek priprasti prie pakitusio klimato - ten tradiciškai bus apie 40 laipsnių karščio“, - sakė L. Kancius.