Ekspertai pataria, kaip elgtis, kad dalies tokių situacijų, kai gavėjus pasiekia apgadintos siuntos, būtų išvengta.
„Pirmiausia, jei esate pašto siuntos gavėjas, atminkite, kad už tinkamą užsakymo įvykdymą yra atsakingas siuntėjas, pavyzdžiui, elektroninė parduotuvė.
Kitaip tariant, ne pašto paslaugos teikėjas. Taigi, jei turite nusiskundimų dėl siuntėjų išsiųstų bei pašto paslaugų teikėjų jums netinkamai pristatytų siuntų, turite kreiptis į siuntėjus.
Šie savo ruožtu gali teikti pretenziją pašto paslaugos teikėjams, kurių paslaugomis naudojosi“, – aiškina Aridana Jurčiukonienė, RRT teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vyriausioji patarėja.
Tuo metu jei pašto siuntas siunčiate patys, t. y. esate pašto siuntos siuntėjai, privalote susipažinti su pašto paslaugų teikimo ir pašto siuntų pakavimo taisyklėmis ir reikalavimais, kuriuos kiekviena pašto paslaugų teikėja skelbia savo interneto svetainėje.
„Pažeidus pašto paslaugos teikėjo reikalavimus pašto siuntos pakuotei, už pažeistus siųstus daiktus žala jums nebus atlyginta, todėl siunčiant svarbu atkreipti dėmesį į kelis dalykus, kurie gali užtikrinti, kad jūsų siunta būtų pristatyta saugiai“, – pabrėžia RRT ekspertė.
Pirmiausia, pasak jos, siuntą reikia pakuoti taip, kad pakuotė apsaugotų siuntos turinį nuo galimų pažeidimų transportavimo ir rūšiavimo metu.
Svarbu, jog siuntos turinys nesiliestų su pakuotės vidinėmis sienelėmis, o aplink siuntos turinį iš visų pusių būtų įdėti bent 5 cm storio užpildai.
Dar vienas fizinis kriterijus – siuntos išorinis pakavimas turi atlaikyti įstrižinį kritimą iš 80 – 110 cm aukščio.
„Trapius ar dužius daiktus reikia pakuoti kiekvieną atskirai, jie turi būti pažymėti specialia etikete. Įtakos turi ir siuntos pakuotė – ji turi būti keturkampė, stačiais kampais, nes apvali pakuotė gali nuriedėti nuo automatizuotos rūšiavimo linijos.
Galiausiai reikia žinoti, kad daikto gamyklinė pakuotė nėra tinkama pakuoti – specialiai transportuoti skirtos pakuotės yra tvirtesnės”, – aiškina A. Jurčiukonienė, RRT nagrinėjant ginčus tarp vartotojų ir paslaugų teikėjų.
Pretenziją dėl žalos atlyginimo už dingusią pašto siuntą, dingusius, trūkstamus ar apgadintus siųstus daiktus pašto paslaugos teikėjui gali pareikšti siuntėjas per 6 mėnesius nuo pašto siuntos išsiuntimo dienos.
Rašyti komentarą