Sūduvis

Duris atveriantis laivas-muziejus „Sūduvis“ supažindins su šalies kariniu jūrų laivynu

Penktadienį oficialiai duris atversiantis laivas-muziejus „Sūduvis“ pasitarnaus patriotiniam ugdymui bei šalies karinio jūrų laivyno pažinimui.

Per Jūros šventę, penktadienį, Klaipėdoje oficialiai atidaromas laivas-muziejus antradienį pristatytas žiniasklaidai.

„Šitas laivas geriausia vieta patriotiniam ugdymui, šiuolaikinės Lietuvos istorijos pažinimui, ne tik istorijos bet ir inžinerijos, technologijų.

Daug dešimtmečių praėjo kai laivas pastatytas, jis yra unikumas, medinis laivas, kuris atsparus sprogimams, minoms, nepritraukia metalo, gana retas ir ypatingas inžinerinis statinys“, – spaudos konferencijoje sakė O. Žalienė.

Muziejaus vadovės teigimu, džiugu, kad muziejus duris atveria Karinėms jūrų pajėgoms minint 30-metį ir „pagaliau Lietuva sužinos, kad šalis turi karinį jūrų laivyną“.

„Sūduvis, laivas-muziejus, pasakoja tą istoriją, kad Lietuva atgavusi nepriklausomybę pradėjo visu rimtumu žiūrėti į jūrą ir galvoti apie tai, kaip reikia stiprinti pajėgas ir saugumą jūroje.

Svarbu tai, kad šitas laivas iš esmės yra ne kovinis laivas, o tai taikos, saugumo laivas, tai išminuotojas, kuris ištisus dešimtmečius darbavosi Baltijos jūroje užtikrindamas saugumą“, – teigė ji.

Vadina unikaliu laivu

Anot muziejaus laivybos istoriko Edvino Ubio, šiomis dienomis laive baiginėjami paskutinieji darbai. Lankytojai išvys paruoštas erdves, iškabas su paaiškinimais, navigacinius ženklus, kaip orientuotis laive.

„Mes visų pirma išvysime paruoštas erdves lankytojams. Paruoštas lankytojų kelias, etiketės, saugumo priemonės, visa kita, daug detalių, kurios užima labai daug laiko.

Lankytojai galės pamatyti didžiulę dalį visų patalpų – nuo tiltelio, pagrindinio denio iki sonaro antenos patalpos, pamatyti, kaip jis buvo valdomas, kaip gyveno įgula, kokias funkcijas šis laivas atliko“, – pasakojo E. Ubis.

O. Žalienės teigimu, laive išlikusios autentiškos detalės – žalvarinės rankenos, raudonmedžio detalės, šešių dešimtmečių senumo įranga, interjeras. 

Pasak E. Ubio, šis laivas, statytas 1956-1958 Vokietijoje yra išskirtinis savo technologiniais požymiais, yra medinis, o visos jo detalės iš nemagnetinio metalo, nes laivo paskirtis buvo po Antrojo pasaulinio karo Baltijos jūroje ieškoti paliktų minų, o pastarosios reaguoja į metalus.

Istoriko teigimu, šiuo metu panašaus tipo laivai statomi iš plastiko arba anglies pluošto.

„Tokių laivų buvo pagaminta apie dvi dešimtys, dauguma sunaikinta. Eksponuojamas vienas Vokietijoje, paverstas muziejumi, yra ir Latvijoje, tik išskirtiniais atvejais lankomas, ne visiškai muziejus. Tokio modelio bus antras Europoje“, – teigė E. Ubis.

Bilietas – 4 eurai

Laivo remontas, anot O. Žalienės, atsiėjo apie 90 tūkstančių eurų. Šias lėšas skyrė Krašto apsaugos ministerija, anksčiau jos buvo numatytos laivo supjaustymui. 

Dar 150 tūkst. eurų. muziejus skyrė Danės krantinės, prie kurios prišvartuotas laivas, pritaikymui.

Apsilankymas laive suaugusiajam kainuos 4 eurus, vaikams – 2 eurus. Vasarą muziejus veiks kiekvieną dieną, išskyrus pirmadienį. 

Paieškos, kur pastatyti šį Karinėms jūrų pajėgoms priklausiusį laivą, truko kelerius metus. Po ilgų diskusijų nuspręsta, jog tinkamiausia ir saugiausia vieta tam yra Danės upės krantinė.

Liepos pradžioje čia pastačius laivą Klaipėdoje pradėti rinkti parašai po peticija, kurioje vaizdu nusivylę klaipėdiečiai nurodo, jog Danės upėje prišvartuotas karinis laivas-muziejus „Sūduvis“ turėtų būti perkeltas kitur.

Anot O. Žalienės, pagal sutartį numatyta, jog nauja vieta laivui gali būti ieškoma po dvejų metų, tačiau naujos krantinės pritaikymo išlaidas turėtų padengti Klaipėdos miesto savivaldybė. 

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder