Tuščios vitrinos

"Tuščios lentynos": prekybos tinklai susiduria su problemomis dėl į Rusiją įvežamų importuojamų prekių

(29)

Rusijos mažmenininkai pastaraisiais mėnesiais susiduria su sunkumais įvežant į šalį importuojamas plataus vartojimo prekes, įskaitant prekes iš Kinijos, "The Moscow Times" sakė šaltiniai keliuose dideliuose federaliniuose mažmeninės prekybos tinkluose.

Pasak šaltinių, problemos prasidėjo dar spalio mėnesį, kai dėl karo Gazos ruože sutriko logistikos procesai maršrute per Raudonąją jūrą.

O žiemą nauju "galvos skausmu" tapo sunkumai, susiję su mokėjimais, be kita ko, per Turkijos ir Kinijos bankus.

Pristatymo problemos turi įtakos maždaug 10 proc. užsakytų krovinių, skundžiasi "The Moscow Times" pašnekovai.

Sunkumų, be kita ko, kilo didžiausiam pagal pajamas mažmeninės prekybos tinklui "X5 Retail Group", valdančiam tinklus "Piatioročka", "Perekriostok" ir "Dixie".

"Mūsų parduotuvėse net buvo tuščių lentynų, o pirkėjai ėmė klausinėti, ar nereikėtų tikėtis trūkumo", - pasakoja "Piatioočka" Maskvos regione direktorius. - Uostai arba nedirba dėl blogų oro sąlygų, arba tiesiog nieko neįveža.

Detsky Mir, kuris 90 proc. asortimento gauna iš Kinijos, taip pat atakuojamas.

"Vėluoja" krovinių tiekimas, kurie į Sankt Peterburgo ir Novorosijsko uostus buvo pristatyti trumpiausiu keliu - per Raudonąją jūrą ir Sueco kanalą.

"Sustabdytas ir daugelio plataus vartojimo prekių tiekimas iš Turkijos po to, kai vietos bankai pradėjo blokuoti mokėjimus Rusijai.

Kai kurie importuotojai negali atsiskaityti už tekstilės gaminius, vaikiškas prekes ir kosmetiką, sako vienas iš Rusijos užsienio prekybos operatoriaus vadovų.

Kinijos bankai su panašiomis problemomis susiduria nuo vasario mėnesio, ir "The Moscow Times" šaltiniai baiminasi, kad importo situacija gali pablogėti.

Vos atsigavę po pirmųjų karo metų, kai importas į Rusiją vienu metu sumažėjo perpus, mažmenininkai vėl bando pertvarkyti logistiką, vis didesnę siuntų dalį nukreipdami per Tolimuosius Rytus, o iš ten - geležinkeliu.

Tačiau tai jau lėmė 25-45 % kainų padidėjimą vien vasario mėnesį, tikina "Detsky Mir" atstovas.

Pasak jo, iki vasario mėnesio 40 pėdų konteinerio gabenimas kainavo 1500-2000 JAV dolerių, o dabar logistikos įmonės kalba apie 2300-2500 dolerių ir įspėja, kad kovo-gegužės mėnesiais Vladivostoke gali smarkiai pakilti kainos.

Paklausos piko metu, 2022 m. sausį, konteinerio gabenimas iš Kinijos jūra kainavo 5000-6000 dolerių.

Federalinės muitinės tarnybos duomenimis, praėjusiais metais importas į Rusiją sugebėjo grįžti beveik į prieškarinį lygį: "paralelinių" schemų dėka į šalį įvežta prekių už 285,1 mlrd. dolerių, palyginti su 255 mlrd. dolerių metais anksčiau.

Mašinų ir transporto įrangos importas į Rusiją išaugo 24,1 %, drabužių ir avalynės - 21 %, maisto produktų - sumažėjo 2 %.

Rusijos Federacijos centrinis bankas apskaičiavo, kad importo apimtis siekė 304 mlrd. dolerių, t. y. 10 % daugiau nei prieš metus.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder