Rusijos orlaiviai

"Skraidyti Rusijoje tapo baisu": Aviakompanijos pradėjo masiškai slėpti orlaivių technines problemas

Rusijos oro linijų bendrovės susiduria su vis didėjančiomis orlaivių techninės priežiūros problemomis dėl sankcijų, dėl kurių civilinė aviacija neteko galimybės gauti atsarginių dalių ir programinės įrangos atnaujinimų.

Nuo 2022 m. pavasario oro vežėjai reikalauja, kad darbuotojai neįrašytų įrangos gedimų į skrydžių žurnalus (TLB), todėl lėktuvai dažnai skraido netvarkingi, rašo "Project", cituodamas "Aeroflot" ir "Nordwind" darbuotojus.

Visų pirma "Aeroflot" vyresniesiems skrydžių palydovams uždrausta registruoti įrangos problemas be skrydžio vadovo sutikimo.

"Kad lėktuvai neliktų ant žemės dėl gedimo, kuris dokumentuose užfiksuotas taip, kad uždraustų orlaiviui skristi, kol jis bus pašalintas", - aiškino buvęs "Aeroflot" darbuotojas.

Vežėjo techninio personalo pašnekovas patvirtino, kad dabar tokią pat praktiką tyliai taiko ir kitos oro transporto bendrovės, kurios daro viską, kad skraidantys lėktuvai neliktų ant žemės.

Pavyzdžiui, jos pusę metų nekeičia lėktuvų tualetuose esančio vakuumo generatoriaus.

Dėl šios priežasties tualetai lėktuve veikia tik aukščiau nei 5 km aukštyje, o žemiau jie nenusiplauna.

"Airbus-A320" galima skristi išjungus vieną stabdį, tai buvo padaryta sąmoningai", - prisimena pašnekovas.

Stabdžiai perstatomi, todėl "ant popieriaus" jiems pakeisti skiriama dar 10 dienų.

Buvęs Rusijos oro linijų bendrovės "Nordwind" pilotas pasakojo, kad 2023 m. sausį Kazanės oro uoste, užvedant "Boeing 737" variklius, netikėtai išsiliejo degalai - tuo metu lėktuve buvo 190 keleivių.

Oro linijų technikų nenustebino nuotėkis, prisimena pilotas.

"Taip jau buvo nutikę kelis kartus, tačiau TLB apie tai nebuvo padarytas nė vienas įrašas - oro linijų administracija prašė nieko nerašyti", - sako jis.

"Rusiška sėkmė veikia ir aviacijoje. Suprantama, kad baisu skristi dėl atsitiktinumo, bet, deja, taip dabar yra daugelyje šalies oro linijų", - pridūrė jis.

Rusijos oro linijų bendrovės, patekusios į sankcijų akiratį, praradusios galimybę gauti vakarietiškų komponentų ir techninės priežiūros paslaugas bei netekusios daugumos tarptautinių maršrutų, skraidys rečiau, naudos mažiau orlaivių ir išmontuos dalį lėktuvų parko, kad galėtų toliau juos eksploatuoti, prognozuoja konsultacijų bendrovės "Oliver Wyman" ekspertai.

Jų nuomone, nuo šių metų pradžios, kai Rusijoje buvo 736 lėktuvai, iki 2026 m. jų skaičius sumažės perpus, o vežėjai kasmet neteks apie 20 proc. lėktuvų parko.

Organizatorių nuotr.

YouTube ekrano nuotr.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder