Rusijoje trūksta 80 000 taksi vairuotojų: kaltas automobilių trūkumas ir išaugusios eksploatavimo išlaidos
Vairuotojų trūkumui įtakos turėjo didėjančios finansinės ir administracinės išlaidos, mobilizacija, migrantų nutekėjimas ir darbuotojų išvykimas į kitas ekonomikos sritis.
Tai, kad vairuotojai palieka šį sektorių, taip pat turėjo įtakos 1,5 karto padidėjusios automobilių ir jų priežiūros išlaidos.
Analitinio centro duomenimis, naujų automobilių kaina turėjo didžiausią įtaką išlaidų augimui - per dvejus metus vieno nuvažiuoto kilometro automobilio nusidėvėjimo sąnaudos padidėjo 63 proc.
Be to, taksi vairuotojai patiria išlaidų taksi automobilių techninei priežiūrai, degalams, automobilių lizingui ir transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimui.
Apskritai automobilio eksploatavimo išlaidos sudaro iki 40 % kelionės kainos.
Padėtį dar labiau apsunkina automobilių trūkumas.
Palyginti su 2021 m. lygiu, jis siekė 21,4 %, o pramonei kasmet reikia 40-50 tūkst. naujų automobilių, kaip apskaičiavo Analitinis centras.
Tuo pat metu patys taksi vairuotojai dėl dabartinės situacijos kaltina valstybės reguliavimą, o ne padėtį rinkoje.
2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojęs įstatymas Nr. 580-FZ įpareigojo vairuotojus gauti leidimą savo veiklai, patiems išduoti kelionės lapus, kasdien atlikti medicininę ir techninę apžiūrą, savo lėšomis perdažyti automobilį regione taksi automobiliams privaloma spalva ir įsigyti specializuotą transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo polisą, kuris yra 10-20 kartų brangesnis už standartinį, turintį tokią pačią draudimo apsaugą.
Pasak "Maxim Taxi", regionuose 65 proc. visų užsakymų atlieka žmonės, kuriems taksi veikla yra darbas ne visą darbo dieną šalia pagrindinės profesijos.
Naujosios darbo taisyklės iš esmės atėmė iš jų galimybę dirbti.
Dabar didžioji dauguma patyrusių profesionalių vairuotojų liko dirbti taksi, ir dabar dėl jų vyksta kova tarp agregatorių, sako "Citymobil" ir "Taxovicof" generalinis direktorius Dmitrijus Kovalenko.
Daugelis naujų vairuotojų iš karto prisijungia prie brangesnių "Comfort" ir "Comfort+" tarifų, o ekonominės klasės automobilių savininkai mažiau noriai jungiasi prie taksi, rašoma "Yandex Taxi" pranešime.
Dėl to didžiųjų miestų gyventojai priversti užsisakyti aukštesnio komforto lygio automobilius ir mokėti daugiau už taksi.
Analitinis centras apskaičiavo, kad vidutinė kelionės taksi kaina nuo 2021 m. padidėjo 23-29 proc.
Remiantis "Yandex Taxi" duomenimis, Maskvoje vienos minutės kaina per metus padidėjo 19 %, o Sankt Peterburge - 21 %.
Jei vairuotojų skaičius nedidės, kainos ir toliau augs, o paslaugų kokybė ir automobilių pristatymo greitis kris, perspėja "Citimobil" ir "Taxovicof" atstovas Kovalenko.
Kai tik vairuotojams taps lengviau legaliai dirbti ir užsidirbti šioje srityje, personalo problema išnyks savaime, teigia "Maxim Taxi".
Rašyti komentarą