Kišiniovo oro uostas grąžintas valstybei

Maia Sandu: "Teisingumas įvykdytas. Kišiniovo oro uostas grąžintas valstybei"

Moldovos prezidentė Maia Sandu pirmadienį, balandžio 3 d., paskelbė apie Kišiniovo tarptautinio oro uosto grąžinimą valstybės nuosavybėn. Valstybės vadovė paragino peržiūrėti 9 eurų mokestį, kurį moka iš oro uosto išvykstantys keleiviai, ir užtikrinti "daugiau maršrutų, daugiau krypčių už prieinamą kainą", - paskelbė zdg.md.

"2013 m. Šoras, remiamas Plahotniuco, per fiktyvius sandorius iš piliečių pavogė Kišiniovo tarptautinį oro uostą.

Dėl šios schemos valstybė neteko 1,6 mlrd. lėjų pajamų. (...) Šiandien teisingumas įvykdytas. Kišiniovo oro uostas vėl tapo valstybės, t. y. piliečių, nuosavybe (...) Prašau valstybės institucijų užtikrinti gautų prekių patikrinimą ir nustatytų pažeidimų dokumentavimą.

Prašau peržiūrėti 9 eurų mokestį vienam keleiviui, kad jis būtų kuo mažesnis.

Raginu Viešojo turto agentūrą ir oro uosto administraciją užtikrinti optimalią veiklą ateityje, kad piliečiai galėtų naudotis maršrutais į daugiau vietų už prieinamą kainą (...)", - sakė Maia Sandu.

Kovo 27 d. Viešojo turto agentūra pradėjo Kišiniovo tarptautinio oro uosto turto, kurį valdo "Avia Invest SRL", perdavimo-priėmimo procedūrą.

Po šio proceso Kišiniovo tarptautinį oro uostą valdys valstybės įmonė Kišiniovo tarptautinis oro uostas.

Avia Invest SRL pakomentavo šį Viešojo turto agentūros pranešimą.

Avia Invest teigė, kad tai, kas dabar vyksta su ja, yra "įmonių reidas", nes įmonė bando "neatlygintinai perimti visą turtą, kuris yra Avia Invest SRL nuosavybė, valstybės naudai.

Šiuo atžvilgiu bendrovė teigia, kad kartu su savo steigėjais reikalaus "besąlygiškos jų teisių apsaugos nacionalinėse ir tarptautinėse instancijose".

2022 m. lapkričio 23 d. tuometinis teisingumo ministras Sergejus Litvinenka paskelbė, kad oro uostas grįžo valstybės nuosavybėn po to, kai Kišiniovo apeliacinis teismas išnagrinėjo Kišiniovo teismo sprendimą dėl oro uosto koncesijos sutarties nutraukimo.

Kovo viduryje ministras pirmininkas Dorinas Rečėnas pareiškė, kad Kišiniovo oro uostas priklauso valstybei, tačiau techninės jo valdymo procedūros turėtų būti baigtos iki gegužės 1 d.

2023 m. kovo 9 d. Antikorupcijos prokuratūra paskelbė, kad baigtas baudžiamosios bylos tyrimas dėl dar vieno valstybei priklausančio Kišiniovo tarptautinio oro uosto koncesijos epizodo.

Pasak prokuratūros, tyrimo objektas - neteisėti pareigūnų veiksmai Kišiniovo oro uosto koncesijos metu, dėl kurių valstybei buvo padaryta daugiau kaip 392 mln. lėjų materialinė žala.

Siekdama išieškoti padarytą žalą, prokuratūra, bendradarbiaudama su Nacionalinio antikorupcijos centro (NACC) Nusikalstamu būdu įgyto turto išieškojimo agentūra (ARBI), areštavo kaltinamųjų turtą ir lėšas už beveik 29 mln. lėjų.

Kišiniovo tarptautinio oro uosto koncesija

Kišiniovo oro uosto koncesija buvo vykdoma keliais etapais.

Pirmiausia 2012 m. birželio 19 d. Vyriausybė nusprendė inicijuoti viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės projektą dėl Kišiniovo tarptautinio oro uosto koncesijos suteikimo valstybės įmonei "Kišiniovo tarptautinis oro uostas", kurio oficialus tikslas - "nuolatinė infrastruktūros ir paslaugų kokybės plėtra".

Po to 2013 m. gegužės 30 d. buvo priimtas Vyriausybės sprendimas, kuriuo patvirtinta koncesija ir nustatytos koncesijos sąlygos.

2013 m. birželio 14 d. Ūkio ministerija įsteigė Konkurso komisiją, atsakingą už koncesininko atrankos procedūros organizavimą ir vykdymą, kuri taip pat birželio mėn. išsiuntė kvietimus septynioms potencialioms konkurse dalyvaujančioms bendrovėms.

Iki 2013 m. rugpjūčio 5 d., kai baigėsi paraiškų pateikimo terminas, susidomėjimą parodė tik dvi bendrovės, abi iš Rusijos: "Vnukovo Invest" ir "MC Comax" kartu su bendrovėmis "A.O. Chabarovsko oro uostas", "A.O. Kolomenskij Zavod" ir "Avia Invest Ltd.".

2013 m. rugpjūčio 15 d. posėdyje Konkurencijos komisija atmetė "Vnukovo Invest" pateiktą pasiūlymą, motyvuodama tuo, kad jis neatitiko konkurso sąlygų reikalavimų.

Esant tokioms aplinkybėms, konkurse liko tik "Avia Invest" pasiūlymas, kuris buvo paskelbtas laimėtoju.

Pasiūlyme nustatytas 49 metų koncesijos laikotarpis, 1 proc. koncesininko gaunamų pajamų mokestis ir 244,2 mln. eurų investicijos.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder