Lėktuvas 10 metų skraidė su gedimu: įvardyta "Boeing" katastrofos Indonezijoje priežastis
Agentūrų "Reuters" ir "Bloomberg" teigimu, remiantis Indonezijos KNKT Oro katastrofų tyrimo komiteto galutine ataskaita, nuo 2013 m. į specialųjį orlaivio techninės priežiūros žurnalą 65 kartus buvo įrašyti įrašai apie automatinės variklio traukos sistemos defektą.
Šis defektas nelaikomas esminiu, leidžiančiu orlaiviui skristi, nes pilotai gali valdyti variklio trauką rankiniu režimu.
Tačiau bandymai sutvarkyti sistemą neišsprendė mechaninės automatinio traukos valdymo droselio problemos.
KNKT tyrėjai teigė, kad skrydžio SJ182 pilotai, matyt, per daug pasikliovė automatine sistema ir nepakankamai kontroliavo variklius, todėl nesugebėjo laiku pastebėti ir pašalinti problemos.
"Pilotai galėjo patikrinti keletą požymių, kad nustatytų orlaivio anomalijas, pavyzdžiui, variklių parametrus, variklių traukos svirties padėtį ir posvyrio kampą.
Dėl patiklumo ir šališkumo, susijusio su skrydžio duomenų patvirtinimu, orlaivio būklė buvo stebima ribotai", - teigė KNKT.
Remiantis orlaivio juodųjų dėžių duomenimis, per paskutinį ryšį su skrydžių vadovu pilotai patvirtino nurodymus kilti į 13 000 pėdų (apie 3900 metrų) aukštį.
Lėktuvui artėjant prie šio aukščio, jo varikliai turėjo sumažinti trauką, tačiau dėl sugedusio automatinio traukos valdymo droselio tai nebuvo padaryta, todėl dešinysis variklis išliko pradinės kilimo galios - apie 92 %.
Tuo pat metu automatinis traukos valdymas sumažino kairiojo variklio galią iki 34 %, todėl orlaivis smarkiai išsibalansavo ir pakrypo į kairę pusę.
"Dėl netinkamo mokymo pilotai negalėjo užkirsti kelio problemai atsirasti ir ją ištaisyti", - sakė pagrindinis tyrėjas Nurkayo Utomo.
Be to, avarijos tyrimui nepadėjo ir tai, kad orlaivio kapitono garso kanalas neveikė tinkamai, todėl juodoji dėžė neįrašė jo pokalbių.
Pasak Nurkayo Utomo, Indonezijos oro linijų bendrovės neturėjo jokių problemų prevencijos taisyklių ir gairių, kurios užtikrintų piloto gebėjimą užkirsti kelią nepageidaujamoms situacijoms, o stebėsena yra pagrindinė to dalis.
Jis sakė, kad "Sriwijaya Air" nuo to laiko rengia tokius mokymus savo pilotams.
2017 m. Indonezija įvedė privalomus mokymus, kaip ištaisyti gedimus, tačiau Utomo pažymėjo, kad aviacijos reguliavimo institucija neatnaujino mokymo reikalavimų po to, kai 2018 m.
ICAO pareiškė, kad tokie pilotų mokymai turėtų apimti ir problemų prevenciją.
"Sriwijaya Air" avarija Indonezijoje - kas žinoma
2021 m. sausio 9 d. Indonezijoje sudužo vietos oro linijų bendrovės "Sriwijaya Air" keleivinis lėktuvas.
Lėktuvas "Boeing 737-500" dingo iš radarų netrukus po pakilimo iš Džakartos oro uosto.
Lėktuve buvo 62 žmonės: du 54 ir 34 metų pilotai, keturios skrydžio palydovės ir 56 keleiviai, įskaitant dešimt vaikų.
Lėktuvas pagamintas 1994 m.
Ukrainos užsienio reikalų ministras Dmytro Kuleba pareiškė užuojautą Indonezijoje sudužusio skrydžio SJ182 keleivių šeimoms.
Užsienio reikalų ministerijos duomenimis, lėktuve nebuvo Ukrainos piliečių.
Lėktuvo katastrofa papildė daugybę kitų nelaimių, turinčių neigiamos įtakos skrydžių saugumui Indonezijoje.
Pavyzdžiui, 2014 m. Indonezijos oro linijų bendrovės "AirAsia" laineris su 162 žmonėmis nukrito į Javos jūrą ir visi jame buvę žmonės žuvo.
2018 m. tuose pačiuose vandenyse įvyko oro bendrovės "Lion Air" katastrofa, nusinešusi 189 gyvybes.
Primename, kad 2007 m. JAV uždraudė Indonezijos oro transporto bendrovėms skraidyti į Jungtines Valstijas.
Tačiau pagerėjus padėčiai ir laikantis tarptautinių aviacijos standartų, 2016 m. JAV panaikino draudimą. 2018 m. ES panaikino panašų draudimą.
Rašyti komentarą