girta moteris

Jungtinėje Karalystėje drastiškai padaugėjo pavojingai alkoholį vartojančių moterų

Moterų, mirštančių nuo su alkoholiu susijusių ligų, skaičius Jungtinėje Karalystėje pastaraisiais metais labai išaugo, rodo nauji skaičiai, ekspertai kaltina prekių ženklų augimą, sąmoningai nukreipiančius savo rinkodarą į moteris.

Naujausi duomenys atskleidžia, kad tokiu būdu gyvybę praradusių moterų skaičius šalyje per penkerius metus išaugo 37 procentais – nuo 2399 iki 3293 2016–2021 m. ir tai yra aukščiausias lygis nuo įrašų pradžios. Nors nuo alkoholio sukeltų ligų vis dar miršta daugiau vyrų nei moterų, Nacionalinės statistikos biuro duomenys rodo, kad moterų mirčių skaičius auga daug greičiau nei vyrų – per tą patį laikotarpį pastarųjų skaičius išaugo 29 proc., nuo 4 928 iki 6 348.

Debbie Shawcross, Karaliaus koledžo Londono Kepenų tyrimų instituto hepatologijos ir lėtinio kepenų nepakankamumo profesorė, teigė, kad kepenų ligos yra ypatinga moterų pacientų problema. „Moterys dažniausiai serga sunkesnėmis kepenų ligomis, ypač su alkoholiu susijusiu hepatitu,  suserga po trumpesnio nesaikingo alkoholio vartojimo periodo ir suvartojusios mažiau alkoholio per dieną nei vyrai“, – sakė ji, – „Tai galima paaiškinti kūno dydžio ir sudėties skirtumais – mažesnė raumenų masė“.

Dr. Richardas Piperis, labdaros organizacijos „Alcohol Change“ vadovas, teigė, kad pagrindinis veiksnys, sukeliantis antplūdį, yra „nepertraukiama gėrimų rinkodara moterims“, jis paragino griežčiau reguliuoti alkoholio reklamą.

Abigail Wilson iš „WithYou“, narkotikų, alkoholio ir psichikos sveikatos labdaros organizacijos, apibūdino moterų, mirštančių nuo alkoholio sukeltų kepenų ligų, skaičių kaip „labai keliantį susirūpinimą“. Jos teigimu, alkoholis yra toks pat žalingas kaip heroinas ir krekas: „Moterys paprastai rečiau miršta nuo su alkoholiu susijusių priežasčių nei vyrai. Ten visada yra atotrūkis, bet atotrūkis mažėja, ir tai kelia nerimą“.

Susirūpinęs dėl alkoholio rinkodaros „feminizavimo“, Piperis pabrėžė pagrindinių alkoholio prekių ženklų metines ataskaitas, kurios atskleidžia, kad jie sąmoningai orientuojasi į moteris. „Tai veda į mirtį“, – sakė jis, – „Antra priežastis būtų kainodara – alkoholis dabar yra pigesnis nei bet kada per pastaruosius 20 metų, todėl žmonės geria daugiau“.

Jis paragino ministrus įvesti griežtesnes alkoholio rinkodaros taisykles ir nustatyti minimalią alkoholio vieneto kainą, kad gėrimai su didesniu alkoholio kiekiu pabrangtų. Kiti kampanijos dalyviai perspėjo, kad moterims sunkiau gauti paramą dėl piktnaudžiavimo alkoholiu, nes paslaugos dažnai yra skirtos padėti vyrams. Moterys įprastai atlieka didžiąją dalį vaikų priežiūros, o tai reiškia, kad fiziškai negali rasti laiko, sako jie.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder