Į Kinijos rinką grįžta „World of Warcraft“ ir kiti populiarūs žaidimai

Populiarus interneto žaidimas „World of Warcraft“ (WoW) šią vasarą grįžta į Kiniją, trečiadienį pranešė jo kūrėjas ir vietos partneris, praėjus daugiau nei metams po to, kai nepavykus susitarti dėl licencijavimo iš didžiulės rinkos buvo pašalinti šis ir kiti žaidimai.

JAV žaidimų kūrėja „Blizzard“ ir Kinijos bendrovė „NetEase“ sakė, kad pagal naują susitarimą WoW sugrįš kartu su pirmojo asmens šaudykle „Overwatch“ ir kitais žaidimais, tokiais kaip „Hearthstone“.

Kinijos WoW serveriai buvo išjungti 2023 metų sausį, o tai sukėlė milijonų gerbėjų, kurie daugelį metų kaupė žaidimo taškus, liūdesio ir pykčio bangą.

„Be galo džiaugiuosi šiuo sugrįžimu! Tikiuosi, kad abi bendrovės ir toliau bendradarbiaus, kad jos susigrąžins senuosius žaidėjus ir pritrauks naujų“, – naujienų agentūrai AFP Pekine sakė 25 metų žaidėjas Zhao Xuejia (Džao Suedzia).

„Visi laukėme, kol sužinosime, su kuo „Blizzard“ bendradarbiaus, kad galėtų grįžti į Kiniją. Tai, kad tai vėl „NetEase“, yra gerai, bus lengviau“, – sakė kitas žaidėjas Fu Tianze (Fu Tiandzė).

„Džiaugiuosi, kad netrukus atgausiu savo paskyrą“, – teigė jis.

Kinijos socialinių tinklų vartotojai taip pat dalijosi džiugesiu: „Blizzard“ skelbia apie sugrįžimą“ ir „NetEase“ ir „Blizzard vėl susituokė“ buvo populiariausios frazės, ieškotos „Weibo“ platformoje.

„Šiandien sugrįžta mūsų seniai prarastas senas draugas, sugrįžta mūsų mylimiausias žaidimas“, – „Weibo“ žinutėje rašė žaidimų tinklaraštininkas slapyvardžiu „Scarlet Bunny“.

„Sugrįžk į gyvenimą, mano mylimasis!“ – rašė kitas gerbėjas.

„Eiti vienu keliu“

Visame pasaulyje populiarus WoW yra internetinis daugelio žaidėjų vaidmenų žaidimas. Jo veiksmas vyksta fantastiniame Viduramžių pasaulyje, kuriame gėris kovoja su blogiu.

Jis garsėja įtraukumu, o žaidėjai prie kompiuterių gali praleisti šimtus valandų.

„Blizzard“ žaidimai Kinijoje – didžiausioje pasaulyje žaidimų rinkoje – pasirodė 2008 metais, bendradarbiaujant su interneto milžine „NetEase“.

Pagal vietos įstatymus užsienio kūrėjai, norėdami patekti į rinką, privalo bendradarbiauti su Kinijos įmonėmis.

2022-ųjų lapkritį, praėjus 14 metų ir WoW įgijus milijonus žaidėjų Kinijoje, „Blizzard“ ir „NetEase“ paskelbė, kad nepavyko susitarti dėl sutarties pratęsimo.

Tačiau po pastaraisiais metais tęstų diskusijų trečiadienio pareiškime abi bendrovės teigė, kad „džiaugiasi galėdamos vėl eiti vienu keliu tolyn“ ir sudarė „atnaujintą leidybos sutartį“.

„Blizzard“ požiūriu, Kinija yra rinka, kurios bendrovė akivaizdžiai negali ignoruoti [...] Jei jie vėl atidarys serverius, akivaizdu, kad tai sugrąžins daug žaidėjų“, – AFP sakė 21 metų žaidėjas Tian Yiranas (Tian Iranas).

Tačiau kai kurie ilgamečiai WoW žaidėjai tebelaikė kartėlį dėl to, kad žaidimas ilgą laiką neveikė Kinijoje.

„Kinijos rinka nėra „Blizzard“ salonas, į kurį ateini ir išeini kaip nori. Žaidėjai nėra žaislai „Blizzard“ rankose, kuriuos gali imti arba palikti savo nuožiūra“, – „Weibo“ rašė vienas žaidėjas, ragindamas boikotuoti žaidimą.

Žaidimų tyrimų bendrovės „Niko Partners“ vadovas Kinijoje Zeng Xiaofengas (Dzeng Siaofengas) AFP sakė manantis, kad, nepaisant ilgos pertraukos, WoW gerbėjai šalyje „vis dar užtikrins didelę paklausą“.

„Kai kurie žaidėjai, kai žaidimai nustojo veikti, vis dar žaidė [...] kituose Azijos serveriuose“, – sakė Zeng Xiaofengas, turėdamas omenyje kitose šalyse prieinamas WoW versijas.

Jis teigė, kad nors sunku „sužinoti tikrąją istoriją“, tikėtina, kad JAV technologijų milžinės „Microsoft“ praėjusių metų spalį baigtas „Blizzard“ įsigijimas paskatino pakeisti žaidimų leidėjo strategiją.

Ši žinia veikiausiai bus pozityvus postūmis „NetEase“, kuri, kaip ir daugelis Kinijos technologijų milžinių, kelerius metus išgyvena sunkius laikus dėl industriją paveikusių vyriausybės veiksmų.

Nuo 2021 metų jaunesniems nei 18 metų vaikams penktadieniais, šeštadieniais ir sekmadieniais per mokslo metus internetinius žaidimus leidžiama žaisti tik nuo 20 iki 21 valandos.

Siekiant užtikrinti, kad nepilnamečiai nemeluotų apie savo amžių, reikalaujama, jog registruodamiesi žaisti internete žaidėjai naudotųsi asmens tapatybės kortelėmis.

Įmonėms taip pat draudžiama siūlyti žaidimus jaunimui ne vyriausybės nustatytomis valandomis.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder