Naujose dviračių gatvėse vyks mišrus eismas ir dviračiams bus leidžiama važiuoti per visą gatvės plotį, nesilaikant dešiniojo krašto taisyklės. Šiose gatvėse dviratininkų nebus galima lenkti, išvažiuojant į priešpriešinę eismo juostą, bus draudžiama važiuoti greičiau nei 30 km/val.
Taip pat atsiras maršrutiniam transportui skirti „baltieji“ šviesoforai su specialiais signalais. Tai leis troleibusams ir autobusams įvažiuoti į sankryžą anksčiau nei likusiam transportui.
Klaipėda planuoja įsirengti pirmą „baltąjį“ šviesoforą, tačiau kada – dar neaišku.
Dar viena naujovė – draudžiamas motorinių dviračių eismas. Jis leis riboti motorinių dviračių ir elektrinių paspirtukų eismą, kur daug pėsčiųjų ar to reikalauja eismo sąlygos.
Alfa.lt paklausus saugaus eismo specialisto, ar šie pokyčiai buvo reikalingi, šis atsakė, kad poreikius sunku įvertinti, „bet atsakymą suponuoja tai, kad didelė dalis savivaldybių, išskyrus Vilnių, tų naujų taisyklių bent kol kas nežada įsidiegti“.
Gal reikėjo pirmiau išsiaiškinti, ar tikrai šie pakeitimai labai svarbūs ir reikalingi, o tada jau keisti?
„Galbūt šitie pakeitimai į ateitį, jūs gaunate įrankį ir galvokite, ar jis jums reikalingas, ar ne. Vis dėlto gal reikėjo pirmiau išsiaiškinti, ar tikrai šie pakeitimai labai svarbūs ir reikalingi, o tada jau keisti?
Dabar buvo paleistas vežimas prieš arklį, pirmiausia padarė įrankį, kurio savivaldybėms net nelabai reikia, to įrankio niekas neprašė, tačiau jį vis tiek padarė, tai dabar bandys taikyti“, – komentavo A. Pakėnas.
Ar naujose dviračių gatvėse padidės nelaimingų atsitikimų skaičius, vairavimo instruktorius atsakyti negalėjo, teigė, kad „viskas priklausys ir nuo pačių vairuotojų, ir jų dėmesingumo“.
„Koks aš bebūčiau vairuotojas, jei esu psichiškai sveikas žmogus ir važiuoju gatve, o priekyje manęs važiuoja dviratis, tai aš galiu piktintis, nesipiktinti, žinoti, kad tai dviračių gatvė, ar nežinoti, betgi aš nevažiuosiu ant to dviratininko, galbūt keiksiuosi, pypsėsiu, bet vis tiek važiuosiu iš paskos.
Jei kažkas atsitiks, tai ne dėl šitos taisyklės, o dėl to, kad žmonės bus nedėmesingi, neatsakingi, nenorintys laikytis taisyklių. Gi mes tuo garsėjame“, – pridūrė instruktorius.
A. Pakėnas tvirtina nesuprantantis „baltojo“ šviesoforo idėjos, ką tai pakeis ir kaip jis veiks: „Aš išvis nesuprantu, kas čia bus, nes Susisiekimo ministerijos paaiškinimai spaudoje tokie, kokie buvo, tiesiog sako, kad kažkaip leis viešojo transporto priemonėms pajudėti anksčiau, bet kur čia tas laimėjimas?
Kur jie anksčiau pajudės? Jei lengvasis automobilis stovi šalia troleibuso, kuris jam viską užstoja, troleibusas pajudės ir ką asmuo su lengvuoju automobiliu darys? Greičiausiai irgi pajudės.“
Kalbama, kad reikia plėsti dviračių ir paspirtukų eismą, bet ar kur nors girdėjote, kad jiems reikėtų mokytis?
Saugaus eismo specialistas sutinka, kad paspirtukų eismą reikia reguliuoti, tačiau mano, kad tai turėtų būti daroma pasitelkiant edukacines priemones, o ne draudimus.
„Visur kalbama, kad reikia plėsti dviračių ir paspirtukų eismą, kad žmonės jais daugiau važiuotų, bet ar kur nors girdėjote, kad jiems reikėtų mokytis?
Dviračių ir paspirtukų vairuotojai vadinasi eismo dalyviais, vairuotojais, bet kodėl automobilio vairuotojas privalo turėtų vairuotojo pažymėjimą, baigti šimtus eurų kainuojančius kursus, o galingi paspirtukai, kurie gali važiuoti automobilio greičiu, jų vairuotojams nereikia nieko?“ – klausimus kėlė jis.
A. Pakėnas pridūrė, kad galbūt ir neverta elektrinių paspirtukų ar dviračių vairuotojams lankyti šimtus kainuojančių kursų, „bet bent jau kokios teorijos kursą, specialiai paruoštą programą paspirtukų ir dviračių vairuotojams“.
Alfa.lt
Rašyti komentarą