Ar įmanoma išmokti tvarkingai palikti nuomojamą transportą?

Prieš kelias dienas „Vakaro žinių" redakcija sulaukė skaitytojų nuotraukų, kuriuose buvo užfiksuoti viename iš sostinės mikrorajonų numesti naujai gatvėse pasirodę raudoni elektriniai dviratukai. Tiksliau, vienas buvo numestas ant išvažiavimo iš kiemo, o kitas pastatytas taip, kad trukdė įvažiuoti iš karto į du kiemus.

„Tas, kuris užstatė įvažiavimus dar bent yra aiškiai matomas, o antrasis guli tiesiog ant važiuojamosios dalies. 

Gerai, kad dabar ilgai šviesu, nes esant tamsesniam laikui ar prastesniam apšvietimui, sukant į kiemą, „tvariai" gulinčios ekologiško mikrojudumo transporto priemonės galima ir nepastebėti. Suvažinėjęs tokią dar būsi apšauktas antiekologu ir benzinofilu", - ironizavo skaitytojai.

O jeigu rimtai - kaip kovoti su netvarka ir ar apskritai įmanoma įpareigoti žmones tvarkingai palikti nuomojamas transporto priemones.

RIDE LT, kuriems ir priklauso raudonieji dviratukai, patikino, kad vartotojai, kurie nesilaikė parkavimosi taisyklių, yra įspėjami raštu.

„Mes prašome pasiaiškinti/pateikti aplinkybes, kodėl elektrinis dviratis buvo paliktas netinkamoje vietoje. Dažnu atveju, tokie vartotojai yra tiesiog užblokuojami ir jie nebeturi teisės naudotis mūsų elektriniais dviračiais", - teigiama atsakyme.

Pasak skaitytojų, bendrovė operatyviai sureagavo į jų pastebėjimus ir netrukus ne vietoje palikti dviračiai buvo patraukti.

„Ant vejos, šaligatvio dviračiams ir paspirtukams nedraudžiama sustoti ir stovėti (aišku galioja 150.10 p. reikalavimas dėl trukdymo). Atsakomybė už sustojimo ir stovėjimo pažeidimus numatyta Administracinių nusižengimų kodekse. Tokius pažeidimus gali tirti ir policija, ir savivaldybė", - nurodė olicijos atstovė Jorūnė Liutkienė, bet neatsakė, kokių veiksmų bus imtasi (jeigu bus) šiuo konkrečiu atveju.

Komentuoja automobilių sporto veteranas, saugaus eismo specialistas Stasys BRUNDZA:


 

Kaip rodo praktika, klausimų, susijusių su elektriniais paspirtukais ar dviračiais savieigai palikti negalima, nes tai į niekur neveda. 

Kiek kartojama, kad paspirtukais negalima važinėtis po du, tačiau gatvėje tokių vaizdų galima pamatyti kasdien. Taip pat, nepaisant realaus pavojaus, retas paspirtukininkas dėvi šalmą.

Kadangi paspirtukus faktiškai gali nuomotis bet kas ir, išskyrus pavienius atvejus, jų eksploatacijos kontrolė nėra vykdoma, žmonės tuo naudojasi. 

Tik, manau, kad retas kuris pagalvoja apie tokio neatsakingo naudojimosi palyginti greita ir galinga transporto priemone pasekmes.

Situacija - bloga, tačiau ne be išeities, tik tam reikia politinės valios. Matant, kokia betvarkė tvyro keliuose, tiek Susisiekimo ministerija, tiek Lietuvos kelių policijos tarnyba turėtų daugiau dėmesio skirti įvardintai problemai. Viena iš teigiamų iniciatyvų būtų saugaus eismo pamokos/paskaitos, kurios galėtų vykti tiek policijos poskyriuose, tiek mokyklose.

Taip pat tikslinga būtų nustatyti tvarką, remiantis kuria, nuomotis elektrinius paspirtukus ir dviračius galėtų tik atitinkamus kursus išklausę ir sertifikatą/pažymėjimą gavę asmenys. 

Nesakau, kad jie visi turi turėti vairuotojo pažymėjimus, tačiau elementarus Kelių eismo taisyklių žinojimas prieš išvažiuojant į gatvę yra būtinas. 

Tuomet, tikėtina, padaugėtų ir dėvinčių šalmus, žmonės elgtųsi atsakingiau.

Galiausiai reikėtų pagalvoti apie sveikatos draudimą. Transportas, manyčiau, civiline tvarka yra apdraustas, nes kitaip jo neturėtų būti gatvėse, tačiau ir „vairuotojai" turėtų nepamiršti pasirūpinti savimi. 

Keliuose pasitaiko visko, todėl kuo rimtesnė yra transporto ir vairuotojo apsauga, tuo švelnesnės yra pasekmės.

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder