Nuoširdus, lengvai bendraujantis vaikinas tipinio "moksliuko" neprimena, tačiau pripažįsta, kad ambicijų užkariauti mokslo olimpą turėjo jau seniai. Su iškiliausiu šių metų Klaipėdos abiturientu kalbamės apie mokymąsi, motyvaciją, sportą bei ateities planus.
Skatino pavyzdys
Kiek svarbūs tau yra galutiniai egzaminų rezultatai? Ar ruošdamasis kažkam - šiuo atveju brandos egzaminams - galvoji apie tai, kaip būsi įvertintas?
Rezultatas visada yra svarbus. Puikus pavyzdys man buvo prieš dvejus metus mokyklą baigęs Justas Žemgulys - jis gavo penkis šimtukus, pakartoti jo rezultatą man buvo iššūkis - ir anksčiau turėjau panašių ambicijų, o šis vaikinas buvo įrodymas, kad tokie rezultatai yra įmanomi. Stengiausi perdėtai nevarginti savęs mintimis apie penkis šimtukus, tačiau jų idėja mokantis visada ėjo kažkur greta manęs, motyvavo ir įkvėpė, skatino nepasiduoti, kai būdavo sunku.
Koks yra mokytojo indėlis į galutinį mokinio rezultatą?
Mokytojas turi motyvuoti mokinį - sudominti savo pateikiama informacija. Jei to nebus, nebus ir rezultato. Už gerus egzaminų įvertinimus tikrai galiu dėkoti mokytojams, jie temas pateikdavo įdomiai, tai skatindavo atidžiai sekti, kas sakoma pamokų metu, bei, žinoma, kruopščiai atlikti namų darbus.
Koks, tavo nuomone, yra idealus mokytojo ir mokinio bendravimo santykis?
Manau, kad mokytojai neturėtų peikti mokinių, neturėtų žvelgti į juos iš aukšto. Smagu, kai mokytojas pagiria - noras būti pagirtam skatina mokytis. Taip pat svarbu, kad tiek mokytojas, tiek mokinys bendrautų nuoširdžiai, neslėptų, kas yra negerai, tačiau to per daug neakcentuotų. Mokymasis turi būti malonus, džiugus procesas. Mokytojas turi skatinti sveiką, draugišką konkurenciją, norą pasirodyti kuo įmanoma geriau, tobulėti.
Ko trūksta mokyklai...
Kam žmogui apskritai reikalingas mokslas, kodėl jis iki tam tikro lygmens yra privalomas?
Mokykla mane išmokė ne tik tam tikrų disciplinų, bet ir atsakomybės jausmo, gebėjimo planuoti laiką. Pats mokymasis, dalykų kartojimas tobulina mąstymą. Aš manau, kad neišsilavinęs žmogus negali būti asmenybė. Išsimokslinimas padeda laisvai reikšti mintis, mąstyti, įžvelgti priežastinius ryšius tarp įvykio, suvokti gyvenimą. Pavyzdžiui, matematika išmoko loginio mąstymo, kuris padeda spręsti ne tik matematinius uždavinius, bet ir kasdienes problemas, gelbėja susidėliojant prioritetus, darant pasirinkimus.
Apie švietimo sistemą diskutuojama daug, tačiau kompetentingiausiai ją vertinti, ko gero, gali ką tik mokyklą baigę abiturientai. Ką, tavo nuomone, Lietuvos švietime reikėtų koreguoti, o kas, atvirkščiai, yra gerai?
Manau, kad egzaminai neturėtų vykti tik baigiant mokyklą. Tam tikri testai turėtų būti vykdomi baigiant kiekvieną mokyklos klasę, taip būtų sumažinamas moksleivių stresas mokantis dvyliktoje klasėje. To link šiuo metu jau yra einama ir tai, be abejo, yra labai gerai. Be to, mūsų mokyklose truputį trūksta parodymo, kaip dalykai vyksta praktiškai. Moksleiviai stipriai paruošiami iš teorinės pusės, tačiau iš praktinės - ne. Tam galbūt pritrūksta laiko ar lėšų, tačiau ši spraga turėtų būti taisoma. Iš tiesų, švietimo sistemai turėjau daugiau priekaištų anksčiau, dar mokydamasis, tačiau dabar viskas atrodo kiek šviesiau. Ko gero, taip yra visada - kai kažkas jau yra praeita, nebeatrodo taip baisu, kaip tada, kai dar buvo priešaky.
Nenorėjo gailėtis
Ar pačiam ruošiantis egzaminams teko kovoti su stresu?
Taip, streso buvo nemažai, jis net, regis, buvo atsiliepęs sveikatai. Kartais nespėdavau atlikti namų darbų, įsiminti visos medžiagos kontroliniams - o jos, patikėkite, būdavo daug. Sunku būdavo susitaikyti su mintimi, kad net jei viską išmoksi šiandien, rytoj bus užduota tiek pat ar net daugiau. Laiko, paskirto mokslams, buvo daug, tačiau tai buvo neišvengiama - norėjau pasiekti kuo geresnių rezultatų ir žinojau, kad privalau dėl savo tikslo padaryti viską. Nenorėjau, kad po egzaminų tektų gailėtis, jog kažką praleidau, neišmokau, neįvykdžiau to, ką galėjau įvykdyti.
Koks yra tavo laisvalaikis?
Kaip ir visi jaunuoliai, mėgstu būti su draugais, smagiai leisti laiką, juokauti. Domiuosi Šiaurės Amerikos krepšiniu, NBA. Didelė mano aistra - irklavimas. Patinka fiziškai išsikrauti, atitraukti mintis nuo mokslų ir kasdienių rūpesčių. Kai pradėjau lankyti irklavimą, reikėjo daug ir uoliai dirbti, kadangi fiziškai nebuvau taip gerai sudėtas, kaip mano kolegos ir konkurentai. Tai buvo didelis indėlis į mano asmenybės formavimąsi. Taip pat esu lankęs šokius kolektyve "Intrus". Šiuo savo gyvenimo laikotarpiu taip pat labai džiaugiuosi. Jis išmokė mane veikti kolektyve, parodė, kaip sunkiai reikia dirbti norint pasiekti gerų rezultatų.
Žada likti Lietuvoje
Ką ketini studijuoti?
Mechatroniką Kauno technologijos universitete. Anksčiau turėjau minčių apie mokslą užsienyje, tačiau galiausiai nusprendžiau, kad nenoriu palikti Lietuvos. Realizuoti save čia atrodo netgi įdomiau, tarsi savotiškas iššūkis. Ar esu patriotas? Ko gero, taip. Jei pašauktų į kariuomenę, ginti Tėvynės tikrai eičiau (juokiasi).
Kokius tris dalykus, jei galėtum, norėtum pakeisti pasaulyje?
Banalu būtų sakyti, kad sustabdyčiau karus, panaikinčiau badą ir skurdą - vargu ar ilgai žmonės tokią harmoniją išlaikytų. Manau, žmonių santykiuose neretai pritrūksta pasitikėjimo, meilės ir teisingumo. Kai kurių žmonių mąstymą išties reiktų pakeisti - jie nėra pakankamai nuoširdūs, dėl to ir pasitikėti jais būna sunku. O be pasitikėjimo sunku kažką sukurti. Idealaus pasaulio pamatas turėtų būti atvirumas ir pasitikėjimas.
Anksčiau turėjau minčių apie mokslą užsienyje, tačiau galiausiai nusprendžiau, kad nenoriu palikti Lietuvos. Mūsų mokyklose trūksta parodymo, kaip dalykai vyksta praktiškai. Moksleiviai stipriai paruošiami iš teorinės pusės, tačiau iš praktinės - ne.
Rašyti komentarą