Kol jachta pagaliau bus nuleista į vandenį, Klaipėdoje prie laivo dar bus dirbama savaitę ar dvi. Ko gero, teks triūsti ir naktimis. Į Angliją norima suspėti nuplaukti iki rugsėjo 20 d. Ten bus montuojami abu jachtos stiebai. Jų atvežti į Lietuvą nebuvo galimybės - per ilgi. Stiebai Anglijoje pagaminti specialiai šiam laivui ne iš segmentų, o yra vientisi, baltai dažyti. Naujajai jachtai šioje šalyje pasiūtos ir labai gražios burės.
Jau sumokėti avansai, tačiau trūksta pinigų galutiniam atsiskaitymui. Šiuo metu dar ieškoma lėšų, bandomi keli variantai. Žinia, sunkmetis - bankai nenori remti. Vilniečiai, turintys pinigų, nerizikuoja investuoti į tokį verslą, nes jiems tai tokia nežinoma sritis, kaip kosmosas.
Į Anglijoje, Sautemptone, vyksiančią parodą norima žūtbūt suspėti, nes jau sumokėti pinigai, draudimas, užsakyta vieta.
Jachta neturi pavadinimo, nes skirta parduoti. Lietuvoje registruota tik laivo statyba. Iš pradžių to daryti niekas nenorėjo, nes tai, ko gero, precendento Lietuvoje neturintis atvejis - mūsų šalyje registruojami tik pastatyti laivai. Problemą išspręsti padėjo Briuselio marinistinis sertifikavimo institutas, tad Lietuvos valstybinė vidaus vandenų laivybos inspekcija išdavė pažymą Nr. 0001. Iš Klaipėdos į Angliją jachta išplauks su Lietuvos vėliava.
Į tarptautinę rinką
D. Vinkevičius mano, kad jeigu sugebės Europai parodyti šią jachtą, ateityje turės galimybę statyti dar rimtesnius laivus.
Minėtą jachtą pastatė nedidelė Vilniaus medinių langų ir durų gamintojų įmonė UAB "Dargis", turinti 6 darbuotojus. Ateityje ji žada užsiimti tik laivų statyba. Įmonė Vilniuje turi savo cechą, įrangą. Ji yra sudariusi sutartį su Briuselio sertifikavimo institutu, turi laivų statytojų statusą ir bandys rimtai užsiimti medinių laivų statyba.
"Tai mūsų aistra, mūsų hobis. Ir įmonę kūrėme tik tam, kad galėtume statyti laivus. Kadangi Lietuvoje iki šiol nebuvo galimybės jų parduoti, daugiausia gaminome langus ir duris. Tačiau daug metų kaupėme laivų statybos patirtį, pirkome įrangą. Dabar mes jau galime ir sugebame statyti didelius ir gražius medinius laivus", - pasakojo jachtos savininkas.
Dabar jis mąsto apie tai, kad reikės priimti daugiau akcininkų, nes vienam žmogui tokius projektus realizuoti per sunku. Įspūdingąją jachtą D. Vinkevičiui pavyko pastatyti tik draugų, su kuriais jam tenka plaukioti po Viduržemio jūrą, dėka. Jie ten nuomojasi laivus ir patikėjo draugo idėja - investavo pinigų.
"Jeigu ne draugų parama, ko gero, dar 10 metų būčiau statęs. Jie skolino pinigų nereikalaudami įsipareigojimų, kaip kad daro bankai. Jeigu laivas bus parduotas, pinigai bus grąžinti, jeigu ne, tada jie tuo laivu plaukios jūroje. Kitaip sakant, jie investavo į savo atostogas", - sakė pokalbininkas.
Jeigu laivas nebus parduotas, jis išplauks į Karibų jūrą. Yra pakankamai žmonių, norinčių ten paplaukioti. O vėlyvą pavasarį vyks į Viduržemio jūrą ir plaukios senais ekspedicinio pobūdžio maršrutais.
Amerikiečiai nustebs
Raudonmedžio jachta - klasikinis 59 pėdų amerikietiškas laivas. Prieš dvidešimt metų sukurtas projektas iš amerikiečių kompanijos nupirktas maždaug prieš dešimtmetį. Visus tuos 10 metų laivas po truputį buvo statomas. Tiesa, amerikiečiai dar nežino, kad lietuviai tą laivą vis dėlto pastatė. Kai sužinos, ko gero, apstulbs, nes jų kataloge tai yra didžiausias laivas. Prieš 15 metų buvo pastatyta panaši mėgėjiško lygio jachta iš plastiko.
Vilniečių jachta - europinio lygio laivas, pastatytas pagal visus ISO standartus prižiūrint vokiečių inspektoriams. Vien elektros instaliacijos projektas derintas 5 mėnesius. Ir tualetai jachtoje elektriniai - nėra standartinių mechaninių pompų. Laive įrengta atskira nuotekų šalinimo sistema, kad jos nebūtų pilamas į jūrą, o surenkamos į atskirus bakus.
Švedai pagamino specialų fiksuotą 4 menčių sraigtą, instaliuotas naujas 110 AG "Volvo Penta" variklis. Plaukdama su varikliu jachta galės pasiekti 9 mazgų greitį.
Nesistengta įrengti daug kajučių, nes laivas skirtas pramogai - yra 4 kajutės ir kajutkompanija, 8 žmonės gali patogiai iškylauti.
Vien tik jachtos falškilis sveria 6 tonas. Pats laivas su kuru ir vandens bakais bei stiebais svers iki 20 tonų. Vilniečių jachtos denis dengtas tiku, apdaila prabangi, visos detalės unikalios, specialiai padarytos šiam laivui.
"Negalėjome taupyti. Laivas toks gražus, kad tiesiog nebuvo galima dėti kokių nors aliuminio detalių - visos jos iš poliruoto plieno. Stengiamės viską padaryti maksimaliai gerai", - sako D. Vinkevičius.
Laivo viduje buvo tiek daug darbų, kad net pats savininkas neįsivaizdavo. Pasirodo, dengiant laku teko dirbti kur kas daugiau, o darbai atsiėjo kur kas brangiau nei raudonmedžio klojimas.
"Atliktas specialus epoksidinis gruntavimas, paskui dengti 27 lako sluoksniai. Trys sluoksniai - šveitimas, trys sluoksniai - šveitimas. Čia jau rojalis, o ne laivas. Klaipėdoje dar reikės jį nupoliruoti", - pasakojo pokalbininkas.
Paskutinėmis dienomis prieš laivą išvežant į Klaipėdą į darbus, kurie vyko ir naktimis, įsitraukė giminės ir draugai. Pasak D. Vinkevičiaus, jie dirbo netgi iš idėjos, be atlygio, didžiuodamiesi tuo, ką daro. Interjeras labai prabangus, visur raudonmedis, tiko grindys, viską reikėjo daryti preciziškai, tad daug žmonių į vidų nesukiši, nes maža erdvės. Teko net vaiko prašyti, kad pralįstų išgręžti skylę, idant būtų galima prakišti vamzdį.
"Verslo planai rodo, kad būtų galima skolas grąžinti ir nuomojant laivą, tačiau jo pardavimas suteiktų mums, o kartu ir Lietuvai, galimybę statyti labai rimtus laivus", - sako D. Vinkevičius.
Statys daugiau
Pokalbininkas teigė, kad kitą laivą pastatys greičiau. Tai bus pasauliui gerai žinoma amerikiečių jachta, laimėdavusi visas tarptautines okeanines varžybas - labai grakštus 22 metrų ilgio laivas, panašus į pastatytą jachtą, tik didesnis.
Ateityje verslininkas tikisi pastatyti po vieną laivą per metus ar dvejus. Dabar užsibrėžtas tikslas - kasmet dalyvauti tarptautinėse parodose. Į Lietuvą pirkėjas neatvažiuos, todėl norima laivus pristatyti užsienyje.
"Viskas priklausys nuo to, kiek pinigų uždirbsime. Jachtą - tai ne namą pastatyti, reikia labai daug lėšų turėti. Vienu metu bus statomi 2-3 laivai, nes be konvejerio ekonominiu požiūriu išsilaikyti būtų sunku", - pasakojo D. Vinkevičius.
Beje, raudonmedžio jachta - jau ne pirmas, o trečias vilniečių pastatytas laivas. Anksčiau statytos mažesnės jachtos - iki 10 m ilgio, jos parduotos Lietuvoje. Dar 1994 m. pastatyta 6,5 m ilgio "Vokė" stovi Mingėje, šiuo metu savininkas ją rekonstruoja, o kita - perdarytas "Drakono" klasės plastikinis laivas irgi laikomas Mingėje.
Piešė laivus
Laivo savininkas D. Vinkevičius baigęs Žemės ūkio akademiją tapo agronomu. Jo senelis buvo profesionalus baldžius, tad jis 1991 m. įkūrė įmonę, užsiimančią medinių langų, durų ir baldų gamyba. Tačiau visą gyvenimą jis domėjosi laivais. Yra buriuotojas, kapitonas. Daugiausia plaukioja Viduržemio jūra čarteriniais reisais Italijoje, Kroatijoje ir Graikijoje, plukdo turistus. Ten jis laivų prisižiūrėjo į valias ir turi pakankamai žinių apie kruizines jachtas. Be to, jis jau 11 metų važinėja į visas Europoje vykstančias tarptautines laivų statybos parodas.
Pasak D. Vinkevičiaus, jo šaknys Klaipėdoje, o kuo toliau nuo jūros esi, tuo didesnę jos trauką jauti. Tėtis uostamiestyje dirbo daktaru, čia susipažino su būsima žmona, paskui išvažiavo gyventi į sostinę. Darius gimė Vilniuje. Vyresnysis brolis jį išmokė piešti laivus. Net į vidurinę mokyklą jį šešerių metų priėmė tik todėl, kad jis, dar nemokėdamas nei skaityti, nei rašyti, jau gražiai piešė laivus.
Rašyti komentarą