Praėjusio šimtmečio 9 dešimtmečio pabaigoje atrodė, kad stambių koncenrų LVMN ir "Gucci Group" savininkai Bernardas Arno bei Tomas Fordas į savo rankas sugriebė visą pasaulio madą. Algoritmas buvo toks: perki žinomą brendą, paskui dar kelis, sujungi juos į vieną koncerną ir lauki pelno.
Tuo pat metu nepriklausomi menininkai, kūrę savo verslą 20 amžiaus 9 dešimtmečio pradžioje, - Calvin Klein, Ralph Lauren, Donna Karan, - užleido pozicijas. Tokiomis aplinkybėmis dizaineriams išgyventi galėjo padėti tik unikali nuojauta.
"Žinoma, mada - tai aistra, tačiau nereikia pamiršti pragmatizmo", - sako A. Ferretti. Jos aistra madai pasireiškė anksti vaikystėje, kurią ji leido pas mamą dirbtuvėje italų uosto miestelyje Katolikoje. Vėliau Ferretti įkūrė nedidelę parduotuvę ir prekiavo tuomet dar naujų markių - Versace, Armani ir Krizia - drabužiais. Sukaupusi pinigų savo pačios modeliams sukurti - jos žodžiais, "itin jausmingiems ir švelniems", - ji nusipirko siuvyklą ir atidarė kompaniją AEFFE, paskyrė brolį Massimo direktoriumi, o save - jo pavaduotoja.
"Jau tada aš žinojau, kad kompanija sustiprės, jeigu prie jos prisijungs naujos markės, - sako Ferretti.- Be to, aš norėjau, kad tokios nedidelės firmos kaip Moschino ir Pollini įeitų į istoriją." Tiesa, skirtingai nei LVMN ir "Gucci Group", A. Ferretti atsisakė visapusiškos antrinių įmonių kontrolės. Ji padėjo jų komercinei sėkmei, bet niekada nesikišo į kūrybą.
Vera Wang |
Vaikščiojantis šou
Diana von Furstenberg su mada susitiko atsitiktinai. "Aš visiškai nežinojau, kuo norėčiau tapti", - sako ji. Jos vaikystė bei jaunystė prabėgo Belgijoje, paskui ji persikėlė į Niujorką ir jau ten sugalvojo savo firminę megztą kvepiančią suknelę. Ji lėmė Dianai pasaulinę šlovę ir fotografiją "Newsweek" žurnalo viršelyje (1976 m.). "Viskas įvyko taip greitai. Mane padarė vaikščiojančiu šou." Deja, 1979 metais kvepiančios suknelės išėjo iš mados, ir Dianai teko grįžti į Europą.
Von Furstenberg kolekcijos mados rinkoje pasirodė paskutiniojo dešimtmečio pabaigoje ir tapo populiarios tarp naujos kartos mados aistruolių. Šįkart Diane kruopščiai suplanavo savo darbo taktiką. Ir sulaukė sėkmės. Dianos von Furstenberg parduotuvių tinklas apraizgė visą pasaulį. Šiandien ji - CFDA (Amerikos dizainerių draugija) prezidentė, o tai reiškia - pati įtakingiausia figūra JAV mados industrijoje.
Pirmoji nuotaka
Vera Wang niekada nesimokė dizaino. Jaunystėje ji mėgo dailųjį čiuožimą ir studijavo meno istoriją. Paskui pateko į žurnalą "Vogue". Išdirbusi ten 16 metų, Vera perėjo į Ralph Lauren kompaniją. "Ralfas man labai padėjo, - sako ji. - Jis išaiškino, jog brendą vertingą daro pirmiausiai jo įvairovė."
Savo kolekciją Wang ryžosi sukurti būdama jau 40 metų, kai ruošėsi vestuvėms. "Man kilo mintis radikaliai pakeisti nuotakos įvaizdį. - Juk viskas, ką mums siūlė anksčiau, buvo nuobodybė."
Netrukus Veros Wang vestuvinių suknelių kolekcijos ėmė duoti pelno. 2001 m. ji išleido seriją katalogų "Vera Wang on Weddings" ir pardavė licencijas papuošalams, porcelianui, patalynei ir kvepalams gaminti. Po dvejų metų Vera tapo "Metų dizainere" ir veikiai išleido visavertę drabužių liniją.
Dabar ji rengia moteriškų drabužių kolekciją nebrangioms "Kohl's" parduotuvėms (ji pasirodys rudenį), tačiau šis projektas - tik viena plytelė Veros Wang imperijoje, kuri gamina ne tik drabužius, bet ir prekes namams, parfumeriją, kanceliarines prekes, optiką, apatinį trikotažą, patalynę etc.
Visos trys dizainerės turi ambicingų planų: Vera Wang rengiasi atidaryti drabužių parduotuvių tinklą Niujorke ir Los Andžele, Alberta Ferretti - po pasaulį išbarstyti parduotuves "Basso&Brook" ir "Sinha-Stanic", Diana van Furstenberg rūpinasi šešių naujų parduotuvių įsikūrimu...
Parengė Liana Ambarcumian
Rašyti komentarą