„Marijampolės kolegija išgyvena sunkų laiką, administracijai derėtų galvoti apie kolegijos perspektyvas, o ne asmeninę gerovę švietimo įstaigos sąskaita. Akademinė laisvė veikia tik kartu su akademine atsakomybe“, - sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.
Pasak ministrės, sudėtinga kolegijos situacija susiklostė ne per vienerius metus. Prielaidų tam atsirado gerokai anksčiau, atvėrus duris kiekybiniam aukštojo mokslo augimui, jį paskatinus su rezultatais nesusietu finansavimu, nesukūrus efektyvios aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo sistemos, taip pat tinkamai neįvertinus mūsų šalies demografinės raidos tendencijų ir darbo rinkos poreikių kitimo. Šias problemas sprendžia dabartinė aukštojo mokslo pertvarka, tačiau jos rezultatai pasijus ne iš karto.
Marijampolės kolegijos studentų skaičius pastaraisiais metais sumažėjo daugiau kaip trečdaliu: nuo daugiau kaip tūkstančio 2013 m. iki 700 praėjusiais mokslo metais. Šiemet per pirmą priėmimo etapą kviečiamųjų yra dar 29 proc. mažiau. Net į 8 iš 15 programų nesurinktas reikiamas studentų skaičius, tai didžiausias nerentabilių studijų programų skaičius iš visų bendrajame priėmime dalyvavusių Lietuvos aukštųjų mokyklų.
Kolegija pasižymi dideliu administracijos aparatu, lyginant su bendru kolegijos darbuotojų skaičiumi, o išlaidos, tenkančios vieno studentų parengimui yra vienos didžiausių - 2,6 tūkst. Eur per metus. Tai lemia didelės infrastruktūros, administravimo sąnaudos. Švietimo ir mokslo ministerija taip pat nustatė, kad taryba sudaryta galimai pažeidžiant Mokslo ir studijų įstatymą: trys jos nariai yra tiesiogiai pavaldūs kolegijos direktoriui.
„Kolegijos administracija neišsprendė esminių klausimų: kaip valdyti studentų skaičiaus mažėjimą, kokios perspektyvios studijų kryptys, kaip garantuoti studijų kokybę? Lėšų „įsisavinimas“ neturint aiškių strateginių tikslų - ne tas kelias, kuriuo reikia eiti, tad kolegijos kol kas nepasiekė ir dalis numatytų ES investicijų. Toliau labai atidžiai vertinsime kolegijos perspektyvą visame aukštojo mokslo sistemos pertvarkos kontekste“, - pabrėžia J. Petrauskienė.
Šiuo metu veikia ministrės įsakymu sudaryta darbo grupė, kuri analizuoja ir vertina Lietuvos valstybinių kolegijų būklę šalies, regiono, švietimo sektoriaus, ūkio, demografinės, socialinės aplinkos kontekste ir pateiks rekomendacijas dėl kiekvienos iš jų raidos perspektyvų.
Rašyti komentarą