Atėjo pavasaris, o kaip gi pažymėti jo pradžią? Klaipėdos lopšelio-darželio „Dobiliukas“ bendruomenė nusprendė pavasarį pasitikti savitai. Pedagogei Justinai Valančienei pasiūlius įstaigoje suorganizuoti pramoginę vandens savaitę, visa bendruomenė šią idėją sutiko su džiaugsmu. Juk vanduo – tai sveikatos ir gyvybės šaltinis. O pavasaris kaip tik susijęs su gyvybės pabudimu žemėje. Kadangi, astronomiškai Lietuvoje pavasaris prasideda pavasario lygiadieniu apie kovo 20 d., tad nusprendėme pramoginę vandens savaitę „Jo didenybė – vanduo!” organizuoti kovo 16-20 dienomis, tuo pačiu skelbdami ne tik pavasario pradžią, bet ir paminėdami pasaulines Žemės (kovo 20-ąją) ir Vandens (kovo 22-ąją) dienas.
Pramoginės vandens savaitės simboliu tapęs laivelis, vaikus, jų tėvelius, senelius ir auklėtojas nuplukdė į vandens karalystę, kurioje visą savaitę „Dobiliuko“ bendruomenė žaidė įvairius žaidimus su vandeniu, plukdė ir skaičiavo laivelius, lenktyniavo tarpusavyje laivelių lenktynėse, eksperimentavo su vandeniu, jį užvirindami ir stebėdami garavimą. Klausydamiesi relaksinės muzikos su gyvosios ir negyvosios gamtos garsais (vėjo, lietaus, griaustinio, bangų ošimo, vandens paukščių, žuvų), vaikai bandė įsivaizduoti ir įvardyti girdimus garsus, mokėsi atsipalaiduoti, nurimti, atlikdami įvairius kvėpavimo pratimus.
Visą savaitę daug dėmesio buvo skiriama ir vandens tyrinėjimams. Vaikai susipažino su skaidriu ir drumzlinu vandeniu, degustavo įvairių skonių vandenį, pilstė vandenį į įvairias skirtingas talpas ir įvairiais būdais matavo kiek jo telpa viename ar kitame inde. Išvykoje prie jūros vaikai atrado sūraus vandens paslaptis, žaidė įvairius smėlio ir vandens žaidimus. Vaikai su tėveliais ir auklėtojomis, tapę vandens gyventojais, rungtyniavo pramoginėse sportinėse rungtyse.
Klaipėdos lopšelio-darželio „Dobiliukas“ pedagogės pramoginės vandens savaitės metu, organizuodamos įvairias veiklas, siekė ne tik suteikti vaikams žinių apie vandens teikiamą naudą, bet ir skatino, kad patys vaikai atrastų vandens savybes, sutelktų dėmesį, lavintųsi vaizduotę, saviraišką, Ugdytinių šeimoms suteikta galimybė formuotis nuostatą, kad vanduo – žmogaus sveikatos ir gyvybės šaltinis, tad priminta, kad troškuliui numalšinti vietoj gazuotų gėrimų geriau rinktis vandens sklidiną stiklinę.
Dar kartą įsitikinome, kad žaidimai su vandeniu vaikams teikia labai daug džiaugsmo, kad tai ne tik puiki mažųjų grūdinimosi priemonė, bet ir originalus būdas atrasti kiek daug paslapčių slypi vandenyje. Žaidimų, tyrinėjimų ir eksperimentų būdais ugdytiniai įvairiais pojūčiais susipažino su vandens savybėmis ir jo reikšme. Įvairiapusiškas vandens tyrinėjimas vaikams atvėrė labai daug galimybių pažinti save ir supantį pasaulį.
Rašyti komentarą