"Prieš darant mokinius liečiančius sprendimus, būtų pravartu atlikti jų apklausas daugumoje Lietuvos mokyklų ir padaryti reikalingas išvadas", - sakė V. Šileikienė.
Mokytoja apklausė 115 "Ąžuolyno" gimnazijos mokinių. 30 iš jų - 15-16 metų, o 85 - 17-18 metų jaunuoliai. 88 proc. apklaustųjų teigė, jog domisi matematika.
89 proc. apklaustų mokinių atsakė, kad sėkmingą matematikos mokymąsi lemia aiškus informacijos pateikimas pamokoje, 85 proc. - noras mokytis, 72 proc. - nuoseklus mokymasis, 66 - gebėjimai, 58 - mokytojo asmenybė, 8 - korepetitorių pagalba.
Didžioji dauguma moksleivių įsitikinę, kad gera šiuolaikinė matematikos pamoka yra ta, kurioje aktyviai dalyvaujant mokytojui naudojamos vaizdinės priemonės. Savarankiškai mokiniai turintys dirbti namie.
Daugelis moksleivių pasisakė prieš IT naudojimą matematikos pamokose ir teigė, jog geriausios priemonės yra kreida ir lenta.
Į klausimą, kodėl nenori rinktis mokytojo profesijos, 61 proc. atsakė, kad šis darbas per menkai vertinamas, 48 proc. - kad nenori dirbti su paaugliais.
61 proc. moksleivių pasisakė už privalomą matematikos brandos egzaminą. Jam prieštaravo 25 proc., 19 proc. atsakė, jog tai nėra būtina.
Paklausta, kas jai pačiai buvo netikėta skaitant mokinių mintis, V. Šileikienė sakė: "Iš esmės niekas labai nenustebino, panašių atsakymų ir tikėjausi. Gerai žinojau ir tai, kad mokiniai daug reikšmės teikia geriems santykiams su mokytoju. Gal kiek nustebau, kad labai mažai mokinių korepetitoriaus pagalbą priskyrė prie sėkmingo mokymosi faktorių."
Rašyti komentarą