- Vyriausybė nusprendė savivaldybėms išdalinti 41 geltonąjį autobusiuką. Paprastai tokios dovanos reiškia, kad rudenį kelios mokyklos jau nebeatvers durų.
- Per anksti dar apie tai kalbėti, man tokių duomenų dar niekas nepateikė. Prieš rugsėjį, aišku, mes tokius duomenis susirinksime. Tačiau nepamirškime, kad steigėjai yra savivaldybės, o ne ministerija, ir būtent jos sprendžia, kiek mokyklų turi likti, kiek jų skyriais paversti. Negalima sakyti, kad geltonojo autobusiuko skyrimas reiškia, jog užsidaro mokykla. Juk kai kurių savivaldybių seniai gauti autobusiukai gal jau nebetinka eksploatuoti ir juos reikia keisti, nes juk ne malkas veža, o vaikus. Didžiulė atsakomybė. Be to, ir apšvietimai yra kiti, ir saugumo priemonės kitos, turi būti įranga, kad autobusas neužsivestų, jei vairuotojas turi daugiau nei nulį promilių ir t.t. Galiausiai kiekviena mokykla XXI amžiuje turi turėti, su kuo vaikus išvežti į edukacines erdves kitur, nes mokymo procesas nevyksta tik mokykloje. Yra ir neformalusis ugdymas: teatrai, koncertai, varžybos, olimpiados, susitikimai su kitų mokyklų moksleiviais ir kt. Autobusiukas yra ir ugdymo priemonė.
- Mokytojai surengė piketą ir grasina neterminuotu streiku, jei bus patvirtintas projektas, kad jiems algos būtų apskaičiuojamos kaip ir kitiems biudžetininkams, nors tik jie vieni algas gauna remiantis krepšelio metodika. Jie taip pat piktinasi, kad Vyriausybė žada netesėti įsipareigojimų dėl ilgalaikio atlyginimų pedagogams didinimo, „žirklių“ nuo sausio panaikinimo, vietoj jų įvedant dar ir naujas - direktoriai algas galės karpyti motyvuodami prastais mokytojo rezultatais. Ar mokytojai piktinasi pagrįstai?
- Mokytojai piketavo ne dėl įsipareigojimų nevykdymo. Tą dieną Vyriausybėje ministerijų atstovai svarstė biudžetininkų algų mokėjimo projektą, todėl prašėsi būti pakviesti į darbo grupę ir pateikė savus pasiūlymus. Jie sako, kad vienoda tvarka visiems yra negalima, nes apmokėjimas skiriasi. Mokytojo darbas nėra etatinis, apmokėjimas yra labai sudėtingas: tarifikuotos valandos, kontaktinės bei nekontaktinės valandos, sąsiuvinių taisymas, pasiruošimas pamokai ir t.t. Specifika yra visai kitokia nei kitų biudžetininkų. Todėl pedagogų pasipiktinimas yra pagrįstas.
- Numatoma, kad pedagogų algos susidėtų iš nuolatinės ir kintamosios dalies, o šios dydis priklausytų nuo darbo rezultatų. Kaip išmatuoti mokytojo darbo kokybę?
- Tai turėtų būti susiję su mokinių pasiekimais, nes mokytojo tikslas yra paruošti mokinį gyvenimui. Alga turėtų priklausyti nuo to, kokie yra moksleivio pasiekimai. Tačiau nereiškia, kad kuo daugiau dešimtukų, tuo alga didesnė. Pavyzdžiui, mokinys yra negabus, tačiau mokytojui pasiseka, kad jis ketvertuką iš vieno dalyko ilgainiui pakeičia septynetu.
Rašyti komentarą