Gegužės 15 d. prieš elektroninį dienyną „Mano dienynas“ buvo pradėtos DDoS (angl. „Distributed Denial of Service“ - būdas kenkti serveriui, kad jis nepajėgtų aptarnauti vartotojų užklausų) atakos. UAB „Nacionalinis švietimo centras” apie atakas iš karto informavo Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato kriminalinę policiją, kuri gegužės 22 d. pradėjo specialųjį tyrimą. Tą pačią dieną apie atakas buvo pranešta ir Ryšių reguliavimo tarnybai.
Atakoms nesibaigiant, kartu su už sistemos duomenų valdymą atsakinga įmone UAB „Baltnetos komunikacijos“, buvo nuspręsta imtis būtinų technologinių pakeitimų atakų prevencijai. Atlikus pakeitimus pavyko padidinti sistemos apsaugą ir išplėsti pajėgumą, tačiau būtent vykdant šiuos darbus ir buvo prarasta nedidelė dalis el. dienyno vartotojų duomenų.
„Apgailestaujame dėl įvykusio gedimo, tačiau, nežiūrint į įtemptą mūsų vartotojams laiką – trimestrų vedimą ir mokslo metų uždarymą – sprendimų atidėlioti negalėjome. Buvo kilusi reali rizika, kad bus pakenkta visam sistemos veikimui“, – teigia elektroninį dienyną administruojančios UAB „Nacionalinio švietimo centras“ direktorius M. Pugačiauskas.
UAB „Baltnetos komunikacijos“ Technikos direktoriaus A. Žemgulio teigimu, susidūrus su DDoS atakomis prieš elektroninį dienyną, teko nedelsiant imtis sprendimų, kurie leistų padidinti sistemos pralaidumą ir užtikrinti, kad DDoS atakos neįtakotų sistemos veiklos. Skubūs techniniai pakeitimai buvo atliekami visą naktį, kad elektroninio dienyno vartotojai nuo penktadienio ryto jau galėtų naudotis sistema be trikdžių.
Šiuo metu elektroninio dienyno „Mano dienynas“ veikla yra sėkmingai atstatyta, vartotojai gali naudotis sistema.
Rašyti komentarą