Kaip pateikti šią temą moksleiviams – nuo pradinukų iki vidurinį mokslą studijuojančių moksleivių – užduotis pedagogams. Jie turi patirties, kaip svarbias žinias pateikti moksleiviams, kaip atsižvelgti į jų amžių, suvokimo brandą. Jau vaikystėje formuojasi žmogaus nuostatos ir vertybės, požiūris į gyvenimą – geranoriškumas, altruizmas, dvasingumas, taurumas.
Suvokti organų donorystės ir transplantacijos procesą svarbu dėl to, kad transplantacija neįmanoma be donorų, jais tampama po žmogaus mirties. Tam, kad žmogus galėtų priimti sprendimą po mirties tapti organų donoru, jis turi žinoti, kada įmanoma donorystė, kodėl šis poelgis yra kilnus ir prasmingas.
Vaikystė, paauglystė – ypatingas žmogaus amžius, kai mokytojo – autoriteto – pateikiama informacija yra besąlygiškai priimama. Metų pradžioje Švietimo ir mokslo ministerijos pateikta Bendroji sveikatos ugdymo programa buvo svarstoma įvairiose institucijose – įvairių disciplinų mokytojų asociacijose, Valstybiniame psichikos sveikatos centre, Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centre, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamente, Lietuvos edukologijos universitete, Lietuvos kūno kultūros akademijoje. Pateikti šių institucijų siūlymai išsamiai papildė programą.
Bendrojoje sveikatos ugdymo programoje donorystės sąvoka įtraukta į visų klasių koncentrus. Bendrojo ugdymo taryba aprobavo programą. Pradinių klasių mokiniams bus siekiama išaiškinti, ką reiškia dovanojimas, aukojimas, pagalba, donorystė. Vyresnieji gaus žinių, kas gali tapti donoru ir kaip galima padėti kitam, kokia donorystės svarba šeimos ir visuomenės gerovei, donorystės vertė socialiniu, filosofiniu požiūriu.
Rašyti komentarą