"SAM tarp prioritetinių veiklos uždavinių yra numačiusi siekius mažinti korupciją sveikatos sistemoje išgyvendinant neoficialius mokėjimus ir didinti sveikatos priežiūros įstaigų veiklos efektyvumą. Viena iš galimų priemonių šiuos uždavinius įgyvendinti gali būti bendros priemokų sistemos reglamentavimas. Tačiau tai sudėtingas, kompleksinis, galimai su Konstitucijos keitimu susijęs sprendimas, kuriam priimti ekonominis sunkmetis tikrai nėra tinkamas laikas", - rašoma SAM pranešime spaudai.
SAM atkreipia dėmesį, kad šiuo metu sveikatos priežiūros įstaigose egzistuojanti galimybė gauti papildomas paslaugas už tai papildomai sumokant nėra susijusi su bendra priemokų sistema.
Iš privalomuoju sveikatos draudimu apdraustų pacientų papildomas mokestis gali būti imamas tik šiais konkrečiais atvejais: jei pacientas savo iniciatyva pasirenka brangiau kainuojančias paslaugas, medžiagas, procedūras, jis susimoka faktinių ir bazinių kainų skirtumą, jei pacientas, turintis teisę į nemokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, savo iniciatyva pasirenka papildomas paslaugas ar procedūras, šių paslaugų ar procedūrų kainą jis apmoka pats, jei pacientas pageidauja be šeimos gydytojo siuntimo gauti specialisto konsultaciją, jei konsultacijai pas specialistą siunčia privačiai dirbantis gydytojas be sutarties su teritorine ligonių kasa.
SAM taip pat primena, kad egzistuoja paslaugų sąrašas, kuomet visi pacientai visuomet privalo mokėti už suteiktas paslaugas. Pavyzdžiui, už nėštumo nutraukimą pacientės pageidavimu, hormoninį tyrimą, akupunktūrą bei manualinę terapiją, sveikatos tikrinimą vykstant į užsienį, norint įsigyti ginklą, gauti vairuotojų ir aviatorių mėgėjų pažymėjimus, už papildomą individualią ligonio priežiūrą ir slaugą, kosmetinės chirurgijos operacijas ir kosmetologijos procedūras, dantų protezavimą (išskyrus kai kurių kategorijų asmenis) bei implantavimą.
Rašyti komentarą