Rinkos tyrimų kompanijai RAIT atlikus gyventojų nuomonės tyrimą paaiškėjo, kad vidutiniškai aukoję lietuviai labdarai skyrė apie 29 Lt. Tyrimo duomenys rodo, kad aukojamos skirtingos pinigų sumos – nuo 1 iki kelių tūkstančių litų.
Dosniausi – jaunos mamos ir verslininkai
Didesnė dalis (47 proc.) aukojančiųjų per metus pinigais paaukoja iki 20 Lt, 9 proc. – 21-50 Lt, 3 proc. – 51–100 Lt ir 2 proc. gyventojų – nuo 101 iki kelių tūkstančių Lt.
Remiantis tyrimo rezultatais, beveik dvigubai daugiau pinigų nei vidurkis aukoja namų šeimininkės ar vaiko priežiūros atostogose esančios moterys bei įmonių vadovai ir savininkai. Jos paaukoja vidutiniškai 62 Lt, vadovai ir įmonių savininkai vidutiniškai labdarai skiria 66 Lt.
"Manau, visi sutiks, kad motinų širdys – didžiausios, jos atjaučia labiausiai. Motinystė priverčia susimąstyti, kokioje šalyje gyvename ir kokia jos laukia ateitis, taigi ir skatina jautrumą socialinėms problemoms.
Įmonių vadovų bei savininkų aukų dydį greičiausiai lemia jų aukštesnės pajamos ir suvokimas, kad aš pats esu atsakingas ne tik už save, savo šeimą, verslą, bet ir aplinką, kurioje gyvenu", – tyrimo rezultatus analizavo aukojimo internetu svetainės Aukok.lt projektų vadovė Rūta Makauskienė.
Sunkmetis priverčia susimąstyti
Interneto portalo lrt.lt paklausta, kas skatina žmones aukoti, R. Makauskienė teigė: "Manau, kad sunkmetis priverčia susimąstyti apie vargingiau gyvenančius ar tiesiog likimo nuskriaustus žmones, nes mus nuolat supa neigiamos naujienos", – kalbėjo pašnekovė.
Pasak R. Makauskienės, Aukok.lt statistika rodo, kad lietuviai dažniausiai aukoja vaikams, gyvūnėliams, ligoniams, taip pat elgiasi ir televizijų aukojimo maratonų žiūrovai.
"Dažniausiai aukoju SMS žinutėmis per tam tikrus labdaros renginius ir laidas. Daugiausiai esu paaukojusi 100 Lt vienu metu siųsdama žinutes telefonu", – lrt.lt sakė studentė Akvilė Kvasauskaitė.
Paklausta, kas skatina aukoti, mergina teigė, kad visada besijaučianti gerai, kai gali padėti kitiems. "Tai lyg geranoriškumas, šiais laikais daugeliui žmonių reikia pagalbos, ne visi ją suteikia, nes žmonių mentalitetai laikui bėgant labai pasikeitė į tam tikrus dalykus: žmonėms rūpi tik pinigai, materialūs dalykai. Pamirštami dvasiniai dalykai, jausmai", – samprotavo A. Kvasauskaitė.
Pagal tyrimo duomenis, panašios tendencijos išliks ir ateinančiais metais – apie 56 proc. lietuvių ketina dalį pinigų, vidutiniškai 27 Lt, skirti labdarai. Tikėtina, kad interneto vartotojai taip pat bus aktyvesni – 61 proc. jų ketina skirti pinigų labdarai – vidutiniškai 28 Lt.
Rašyti komentarą