Pasiruošimas Vėlinėms nusikelia į paskutines dienas: gyventojai vis daugiau dėmesio skiria aplinkos tausojimui
Kaip teigia prekybos centrų atstovai, šiais metais, kaip jau įprasta, pasiruošimą Vėlinėms žmonės palieka paskutinėms dienoms, kai pradeda intensyviau lankyti savo artimųjų kapus.
„Aktyviausiai Vėlinėms skirtomis prekėmis prekiaujama likus kelioms dienoms iki Vėlinių ir per pačias Vėlines. Visgi jau kelias savaites Vėlinėms skirtų prekių pardavimai pastebimai auga“, – Eltai sakė „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis.
„Vėlinėms lietuviai pradeda ruoštis jau spalio mėnesį – tada jaučiame prekybos žvakutėmis ir dirbtinėmis gėlėmis suintensyvėjimą. Žinoma, didžiausiais šių prekių pirkimas, kaip įprastai, būna prieš pat Vėlines“, – antrino „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė.
Pasiteiravus apie tai, kokios žvakių pardavimo tendencijos vyrauja šiemet, prekybos centrų atstovai sutartinai teigė, kad lietuviai labiausiai mėgsta baltos spalvos žvakes.
„Lietuvos gyventojai prioritetą teikia baltos spalvos kapų žvakėms – jos sudaro iki 90 proc. „Rimi“ parduodamų kapų žvakių. Tuo pačiu vis daugiau jų dairosi geresnės kokybės, t.y. ilgiau degančių žvakių. Be to, rinkdamiesi žvakes, klientai kreipia dėmesį ne tik į kainą, bet ieško ir įdomesnio dizaino – populiarėja žvakės su angelais, gėlėmis, grafiniais stiklo elementais“, – Eltai komentavo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė.
„Vėlinių žvakių pardavimai, lyginant su ankstesniais metais, šiemet augo daugiau kaip 50 proc., populiariausias pasirinkimas – balta standartinio dydžio ir klasikinio stiliaus žvakė. Atitinkamai daugiau nupirkta ir dekoratyvinių dirbtinių gėlių“, – sakė „Iki“ komunikacijos vadovė.
„Maximos“ komercijos vadovės Vilmos Drulienės teigimu, apsipirkimo tendencijos rodo, kad pačios populiariausios žvakės – baltos spalvos, mažesnio ar vidutinio dydžio žvakutės.
„Juk dažnai žmonės lanko ne vieną, o kelis kapus, tad ne reto pirkėjo krepšelyje atsiduria visa žvakių pakuotė“, – sakė ji.
Prekybininkų teigimu, vienomis populiariausių gėlių ruošiantis Vėlinėms išlieka chrizantemos bei viržiai. Visgi, anot jų, pirkėjai noriai renkasi dirbtines gėles.
„Dirbtinių gėlių pardavimai, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, šiemet spalį išaugo ketvirtadaliu. Atsiliepiant į pirkėjų poreikius, jų asortimentas „Norfoje“ per porą metų padidėjo daugiau nei dvigubai“, – Eltai teigė „Norfos“ atstovas spaudai.
„Nors mūsų parduotuvėse nuolat auga tiek gyvų gėlių pardavimai ir asortimentas, tiek jų pirkėjų skaičius, tačiau dirbtinių gėlių paklausos dar nepasivijo. (...) Pernai per aktyviausią laikotarpį apie 60 proc. mūsų klientų rinkosi dirbtines gėlės, o apie 40 proc. – gyvas“, – Eltai sakė „Maximos“ komercijos vadovė V. Drulienė.
Prekybos centrų atstovų teigimu, šiais metais galima įžvelgti naujas pirkėjų tendencijas, kurios rodo, kad lietuviai tampa sąmoningesni ruošiantis Vėlinių minėjimui.
„Pastebime, jog pirkėjai tampa sąmoningesni – anksčiau daugiau jų pirkdavo didesnius kiekius mažesnių žvakių, o dabar vis dažnesnis klientas prioritetą teikia vertingesnėms, didesnėms bei ilgiau degančioms žvakėms ir jų įsigyja mažiau, po kelias.
Atitinkamai, auga ir žvakių-įdėklų pardavimai: vienais metais nusipirkę žvakių su įdėklais, kitais pirkėjai jas tiesiog papildo, įsigyja naujų įdėklų. Šias žvakes su įdėklais pirkėjai renkasi lankydami savo artimųjų kapus“, – komentavo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė R. Keršienė.
Pasak „Iki“ komunikacijos vadovės, galima manyti, kad pirkėjams svarbu, kad nuperkamos žvakės būtų kuo mažiau žalingos aplinkai.
„Darome prielaidą, kad lietuviai vis labiau palaiko idėją ant kapų statyti daugkartinio naudojimo žvakes ir taip ne tik sutaupyti, bet ir tausoti aplinką“, – sakė I. Baltrušaitienė.
Jos teigimu, žvakių įdėklų pardavimai, palyginti su ankstesniais metais, šoktelėjo beveik 90 proc.
Rašyti komentarą