„Kaip komunikacijos simbolis, dešinės rankos pridėjimas prie širdies yra pakankamai senas. Jis rodo nuoširdumą, norą bendrauti iš visos širdies.
Apkabinama visa širdis, taip išreiškiant, kad bus kalbama nuo jos visos. Istoriškai jis sutinkamas pakankamai seniai. Sveikinimąsi susieti su šiuo komunikacijos simboliu – reikštų rodyti, kad gerbiu jus, noriu nuoširdaus bendravimo. Tai visai neprieštarauja sveikinimosi kilmei“, – sako A. Lydeka.
Pasak jo, toks simbolis pakankamai dažnai sutinkamas arabų kraštuose. Artimesnį ryšį turintys arabų vyrai taip parodo, kad bendraujama bus nuoširdžiai, primenant, kad santykis bus draugiškas, atviras, geranoriškas.
Kitas simbolis, galintis pakeisti įprastą sveikinimąsi spaudžiant ranką, pasak A. Lydekos, galėtų būti galvos linktelėjimas sudėjus rankas delnas į delną tarsi maldai.
Tai palaiminimo ženklas paplitęs budistų, induistų Pietryčių Azijoje, tačiau jis yra asmeniškesnis ir gali sunkiau „prigyti“ visuomenėje, todėl siūloma bendriniu simboliu skelbti ranką prie širdies.
„Atsiranda nauja simbolių reikšmė ir šis „Eurovaistinės“ siūlomas būdas išreikšti dėmesingumą, pagarbą, meilę žmogui, su kuriuo sveikinamasi man atrodo labai tinkamas. Jis gražus, pozityvus ir jau plačiai naudojamas“, – sako etiketo specialistas A. Lydeka.
Simbolį sveikinimuisi socialinėje reklamoje pasiūlė vaistinių tinklas „Eurovaistinė“.
Prie idėjos sveikintis naujai jau prisidėjo Lietuvos olimpinės komandos nariai, kai kurie televizijos ir radijo laidų vedėjai.
Rašyti komentarą