Ar puošia Klaipėdą vieša paslaugų suaugusiems reklama?

Ar puošia Klaipėdą vieša paslaugų suaugusiems reklama?

Ketvirtadienį, balandžio 16 d., Klaipėdoje įvyko asociacijos „Mano miestas Klaipėda“ kartu su aktyvių moksleivių iniciatyva „Žinau ką renku“ surengta diskusija - „Ar puošia Klaipėdą vieša paslaugų suaugusiems reklama?“. Šią diskusiją paskatino pagausėjusi striptizų klubų išorinė reklama mieste.

„Ši diskusija – tai pirmasis asociacijos „Mano miestas Klaipėda“ įsteigto diskusijų klubo „Klaipėdiečio balsas“ renginys. Juo asociacija siekia pradėti kurti konstruktyvios ir savalaikės miestiečių, miesto valdžios ar verslo atstovų diskusijos tradiciją mieste. Tai turėtų paskatinti klaipėdiečius aktyviau dalyvauti, sprendžiant miesto problemas, drąsintų juos jaustis miesto šeimininkais ir patikėti, kad nuo jų balso priklauso miesto ateitis“, - teigė asociacijos „Mano miestas Klaipėda“ valdybos narė advokatė Indrė Butvilė. „Tikimės, kad laikui bėgant tokios diskusijos miestiečiams aktualiais klausimais taps savaime suprantamu reiškiniu Klaipėdoje; kuri gal net ir ateityje taps pilietiškiausiu Lietuvos miestu, veidu“, - neslėpė ambicijų I. Butvilė.

Diskusijoje poziciją „už“ tokią reklamą palaikė Klaipėdos savivaldybės tarybos narys Simonas Gentvilas bei fotomenininkas Laurent Benua. Pastarieji kalbėjo, kad yra striptizo paklausa, todėl yra ir pasiūla. Anot jų, tai į Klaipėdą “neša” pinigus: jūreiviai atvykę į miestą keliauja tiesiai į striptizo klubus, o reklama padeda šią paslaugą parduoti. “Ar puošia tokios reklamos miestą? Tai etinis klausimas. Šios reklamos tiesiog atspindi realybę. Jos buvo ir bus, ir mes turime ne jas drausti, o stirpinti lytinį vaikų švietimą bei moralines normas mokyklose, kad jos nedarytų žalingo poveikio jaunimui” - teigė žinomas uostamiesčio politikas liberalas Simonas Gentvilas. „Prieš“ tokią reklamą pasisakė Vakarų Lietuvos tėvų forumo ir Klaipėdos savivaldybės šeimos tarybos pirmininkė Kristina Paulikė: “Mokslininkų išvadomis, reklamos turinys skatina ankstyvą vaikų seksualumą. Ar mes tikrai norime, kad vaikai anksti pradėtų domėtis šiais klausimais? Pagal “Neigiamą poveikį nepilnamečių vystymuisi darančios viešos informacijos žymėjimo ir skleidimo” aprašą, visos erotinės reklamos turi būti pažymėtos ženklu “N – 14” arba prierašu, kad tai gali daryti neigiamą poveikį nepilnamečiams”. Panašią nuomonę apie neigiamą poveikį nepilnamečių vystymuisi, kuriam įtaką daro reklama suaugusiems, išsakė Klaipėdos Šv. Juozapo Darbininko parapijos vikaras kunigas Mindaugas Stonys: „Reklamoje mes turime susikalbėti su vartotoju, bet kartais truputį yra peržengiamos moralės normos, ypač žianant, kaip į tokio pobūdžio reklamas reaguoja vaikai. Jiems daromas tikrai neigiamas poveikis“. Vieno iš uostamiestyje reklamuojamų striptizo klubų savininkas savo argumentus „už“ klubo reklamą išdėste raštu, tačiau taip pat jame diskusijos dalyviams nurodė, bus dėkingas už diskusijoje išsakytus pastebėjimus ir pasiūlymus dėl reklamos bei pabrėžė, kad gerbia miesto piliečius ir myli savo gimtąjį miestą.

Po diskusijos padaryta išvada, kad šių reklamų mieste niekas neuždraus, tačiau įstatymai turėtų tiksliau reglamentuoti reklamos pateikimą. Taip pat švietimo įstaigos bei tėvai turi labiau rūpintis ir vystyti vaikų moralės normas.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder