250 mln. vaikų vis dar nemoka nei skaityti, nei rašyti, nei skaičiuoti, nors daugelis jų kelerius metus lankė mokyklą. Apie 57 mln. vaikų apkritai neturi galimybės mokytis.
Pagrindinės tokios padėties priežastys yra didelis mokytojų trūkumas besivystančiose šalyse, taip pat nepakankamas jų pačių išsilavinimas bei prasta pamokų kokybė apskritai. Kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, vienoje klasėje mokosi daugiau kaip 100 moksleivių. „Aš pati mokiau 230 vaikų klasę, visi jie sėdėjo po medžiu, nes nebuvo kabineto, – sakė viena Malavio mokytoja. – Mes privalome būtinai pakeisti tokią situaciją“. Dažnai dešimt vaikų dalijasi vieninteliu vadovėliu.
Tačiau kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Benine, Ruandoje, Etiopijoje, Vietname ir Laose pastebima ženkli pažanga švietimo srityje, teigiama UNESCO ataskaitoje.
Rašyti komentarą