Mokinys ir mokytojas
Vaikui arba jaunuoliui labai svarbu sutikti bent vieną entuziastingą mokytoją, kuris jį smarkiai sudomintų.
Kaip žvakė užsidega nuo žvakės, taip žmogus nuo žmogaus gali užsidegti entuziazmu ir įgauti troškimą mokytis.
Santykiai tarp mokytojo ir mokinio turi būti etiški. Mat žmonių santykių kokybė lemia žinių perdavimo kokybę.
Jei tarp žmonių yra tinkami santykiai, galima labai greitai išmokyti labai sunkių mokslų, ir atvirkščiai.
Rytuose tėvai, atiduodami savo atžalą mokytojui, domisi, kokios yra pastarojo asmeninės savybės, gyvenimo ritmas, įsitikinimai, net ką šis valgo, ar turi žalingų įpročių ir kokiomis ligomis serga. Mokytojas perteikia mokiniui ne tik žinias, bet ir savybes, o savybės yra svarbiau negu žinios.
2. Sportas ir gera nuotaika
Pasak psichologų, yra dar viena gudrybė, kurią žino profesionalai: būtina sąlyga produktyviai įsiminti žinias yra fizinis aktyvumas, sportas.
Fizinis krūvis užkuria visavertę smegenų kraujotaką, o tada smegenys pasidaro imlios informacijai, nes kyla vadinamasis "pojūčių bado" efektas - fiziškai pajudėjusiam žmogui labai norisi informacijos.
Jei smegenys neaprūpintos krauju, žmogus mokysis per prievartą ir nieko neišmoks, tačiau pasportavus ir pailsėjus galima mokytis septynmyliais žingsniais.
Dar viena sąlyga - gera nuotaika. Jei žmogus piktas, nepatenkintas ar susinervinęs, jo nervų sistema tarsi užsiblokuoja, pavyzdžiui, susiaurėja regos optinis skaitymo laukas. Todėl patariama pradėti mokytis pačios geriausios nuotaikos ir neprievartauti savęs.
Prievarta mokymąsi paverčia kančia ir griauna žmogaus pasitikėjimą savimi.
Dar viena taisyklė - labai svarbu rasti dalyko (ar profesijos) stuburą. Kuo greičiau tai perpranti, tuo greičiau ateina azartas ir noras tą dalyką pažinti maksimaliai.
Labai svarbu mokymosi procese yra dalytis žiniomis: yra žinoma, kad kalbėdamas žmogus pats dar daugiau pradeda suprasti.
Užsienio kalba - per mėnulio ciklą
Psichologai tikina, kad puikiai išmokti užsienio kalbą galima per 30 dienų, arba per vieną mėnulio ciklą. Tačiau tą mėnesį reikia skirti tik mokslui ir šturmuoti temą iš visų jėgų, tarsi prieš svarbius egzaminus.
Visas mokymosi sunkumas, pasakoja lektorius, yra kelios pirmos paros arba pirma savaitė (tuo metu turi padėti mokytojas), o tada įvyksta antrojo kvėpavimo efektas, ir prasideda malonumas.
Žmogaus užduoti kuo greičiau pereiti į antrąjį kvėpavimą, kad apimtų azartas, o jau tada tereikia tik nedidelės išorinės pagalbos, kad jis per likusias tris savaites apdorotų likusią informacijos masę.
Bene garsiausias, beveik legendinis, yra Lozanovo metodas, kuris geriausiai tinka studijuojant užsienio kalbas.
Surinkta komanda įtraukiama į žaidimą (pavyzdžiui, kelias dienas duodama žaisti vaikiškais žaislais). Žaidėjai ne iš karto supranta, kas vyksta ir kodėl jie turi žaisti, tačiau netrukus dalyvius užvaldo azartas.
Po kelių dienų nuo žaidimo atsitraukę komandos nariai bendraudami staiga suvokia, kad visi kalba kažkokia nauja kalba (pavyzdžiui, portugalų), kurios nė vienas iki tol nemokėjo ir net nesuprato, kad žaidimo metu buvo mokomi šios kalbos pagrindų.
Visa paslaptis slypi žaidime, kuris sukonstruotas taip, kad sukeltų emocijas, o aukščiausio aktyvumo fazėje susakoma pati sunkiausia disciplinos dalis (pavyzdžiui, ant žaislų uždėti pavadinimai iš tiesų yra sunkiausių žodžių šaknys).
Tad žaidimo dalyviams trūksta tik jungiamojo elemento, ir mozaika susidėlioja.
Kas žudo mūsų atmintį?
Bet kuris žmogus, lavindamas atmintį, gali pasiekti neįtikimų rezultatų. Mes visi turime absoliučią atmintį, tik svarbu mokėti iš jos tą informaciją išsitraukti.
Labai svarbu atmintį ne tik lavinti, bet ir tausoti, saugoti ją nuo atminties žudikų.
Didžiausi atminties žudika yra rūgštys: nikotininė rūgštis (tabakas), narkotinės medžiagos, alkoholis, taip pat actas ir visi cheminiai priedai, dedami į maistą.
Šitie žudikai ir mokymasis - nesuderinami. Alkoholis, nikotinas ir narkotikai - savo tautos intelekto naikinimo priemonės. Todėl reikia kuo skubiau keisti savo gyvenimo būdą.
Lektoriai pateikia ir kelis ekstremalius atminties stiprinimo metodus.
Popieriaus lape ar kompiuteryje siūloma surašyti nuo šios dienos iki gimimo dešimt svarbiausių gyvenimo įvykių. Po to tarpuose įrašyti vėl po dešimt smulkesnių įvykių, ir taip toliau.
Galiausiai, kai sudaroma tam tikra prisiminimų matrica, žmogus gali prisiminti bet ką (su detalėmis ir niuansais), mat visi prisiminimai susiję.
Jei norima ką nors išmokti ar prisiminti visam gyvenimui, galima pasinaudoti kylančių bangų metodu.
Jo esmė - išklausytą paskaitą ar temą reikia pasikartoti po paros, po mėnesio ir po metų. Užtenka tokių trijų pakartojimų ilgėjančiais intervalais, ir informacija išlieka visam laikui.
Pasigilinus paaiškėja, kad mokymosi procesas gali virsti stebuklu, vienu iš didžiausių malonumų gyvenime. Tai tinka visiems, ir tai susiję su visomis gyvenimo sritimis.
Jei žmogus žinos principą, kaip studijuojant pajusti malonumą, jis mokysis greičiau ir įsimins daug daugiau informacijos.
Bendras raktas tinka visiems, tačiau kiekvienas turi susirasti sau priimtiniausią mokymosi stilių, būdą ar priemones.
Rašyti komentarą