Politikų sprendimas: Atgimimo aikštė - su brangiu garažu

Politikų sprendimas: Atgimimo aikštė - su brangiu garažu

Atgimimo aikštė sulauks itin brangios investicijos. Po ja suplanuotas kiek daugiau nei 10 milijonų eurų kainuosiantis požeminis garažas. Ketvirtadienį posėdžiavę politikai pritarė būtent tokiam aikštės rekonstrukcijos projektui.

Planai, kaip būtų galima atnaujinti Atgimimo aikštę, buvo kuriami pastaruosius ketverius metus. Ir nors dalis gyventojų pritaria, kad sovietmetį primenančią aikštę būtina atnaujinti, bendras 16 mln. eurų projektas sulaukė daug kritikos.

Piketas prie Savivaldybės

Vienas piketų prie Klaipėdos savivaldybės buvo surengtas praėjusių metų gegužę. Tąkart piketuotojai nepalaikė projekto "Dangaus veidrodis" įgyvendinimo. Projekto stabdyti netgi buvo renkami parašai.

Su panašiais plakatais piketuotojai prie miesto valdžios pastato rinkosi ir ketvirtadienį ryte. Jų manymu, tokiam garažui Atgimimo aikštė - ne vieta.

"Pro buvusį telekomo pastatą galėtų būti įrengta graži promenada, sujungta su Muzikiniu teatru. Klausydamiesi argumentų dėl požeminės automobilių aikštelės išgirdome, kad tai reikalinga žmonėms su negalia. Manome, tokiam tikslui galima priimti kitą sprendimą. Bet tai tik mūsų, miestiečių, nuomonė. Labiau girdime tuos, kurie įsigilinę į situaciją. Esame prieš lobizmą. Kai trūksta lėšų mokykloms, projektams, tokią sumą naudoti garažui..." - sakė Melnragės seniūnaitė Marija Kalendė.

Pasak jos, valdžia su gyventojais dėl Atgimimo aikštės projekto buvo pradėjusi diskusiją, kuri vyko apie pusantrų metų. Tačiau, moters teigimu, politikų ir valdininkų noras informacija dalintis su visuomene nutrūko.

"Kažkada verslininkai siūlė požeminius garažus įrengti savo lėšomis. O šiandien matome, kad atsiranda pasiūlymų, kuriuos bandoma prastumti mūsų lėšomis. Esame už tai, kad Atgimimo aikštė būtų skirta visuomenės reikmėms, o ne beprotiškoms meno instaliacijoms.

Požeminio garažo tikrai nenorėtume. Pasaulyje einama to link, kad miestų centruose būtų kuo mažiau automobilių. Pas mus daroma atvirkščiai. Pagrindinis akcentas - žmonių atvažiavimas į teatrą. Bet į teatrą galima ir pėsčiomis ateiti, ir su taksi atvažiuoti, jeigu esi elito atstovas", - savo poziciją išsakė pikete dalyvavęs Dainius Petkus.

Kiek anksčiau Klaipėdos savivaldybės Projektų skyriaus vedėja Elona Jurkevičienė "Vakarų ekspresui" sakė, kad projektas ilgai strigo būtent dėl visuomenės raštų gausos įvairioms institucijoms - buvo prašoma projekto nevykdyti.

Sieks atpiginti projektą

Po rytinio piketo veiksmas persikėlė į Savivaldybę, kur artėjo Atgimimo aikštės rekonstrukcijos klausimas. Tarybos narė Nina Puteikienė pateikė siūlymą išbraukti klausimą iš darbotvarkės, neva projektas prieštarauja Darnaus judumo planui mieste. Tarybos dauguma tokiam siūlymui nepritarė.

Projektą pristatęs Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis priminė bendrą projekto kainą - 16 mln. eurų, iš kurių 10 618 000 Eur kainuotų požeminio garažo įrengimas.

Anksčiau "Vakarų ekspresas" rašė, kad per kelerius metus požeminio garažo kaina padidėjo tris kartus. Po atliktų archeologinių ir geologinių aikštės tyrimų kaina kone patrigubėjo. Problema - nestabilus gruntas. Apie tai Tarybos posėdyje kalbėjo ir G. Neniškis, kuris pasakė paprastai: "Kaina tokia todėl, kad garažas statomas pelkėje".

Jis patikino, kad sulaukus politikų palaiminimo projektas bus koreguojamas. Viena pagrindinių siekiamybių - kuo pigesnė automobiliui statyti skirtos vietos kaina.

"Projektas jokiam Darnaus judumo planui neprieštarauja. Būtų labai liūdna, jeigu viskas liktų taip, kaip yra. Galbūt laikas judėti pirmyn?

Projekto korektūra bus padaryta. Bus ieškoma sprendinių dėl geriausios parkavimo vietos kainos. Kaina tokia, nes parkavimo vietos statomos pelkėje. Nėra nieko blogiau, kaip palikti mūsų centrinę aikštę tokios būklės", - tikino G. Neniškis.

Jis patikino, kad visuomenė į procesą bus įtraukta. Bus siekiama rasti tinkamą variantą visoms pusėms.

"Nemačiau nė vieno susisiekimo eksperto, kuris būtų pasakęs, kad šioje vietoje parkingas nėra reikalingas. Vienintelis klausimas - didelė kaina. Kad ir koks parkingas bus pastatytas, jis bus mokamas ir atsipirks. Projektas kuria tam tikrą vertę ir kurs grąžą miestui", - neabejojo administracijos direktorius.

POZICIJA. Piketuotojų manymu, milijoninę sumą būtų galima panaudoti naudingesniems tikslams.

Mindaugo DRĄSUČIO nuotr.

Ragino nuo sprendimo susilaikyti

Tarybos opozicija projekto atžvilgiu kritikos negailėjo. N. Puteikienė buvo linkusi pritarti kai kurių gyventojų nuomonei, kad tokią sumą būtų galima skirti kitiems objektams ar projektams.

"Visuomenės nuomonė ir susipriešinimas - milžiniškas. Plėtosite pramonę, verslą, o kur miestietis? Aikštės skirtos tam, kad mūsų neišskirtų ir suburtų žmones. 16 milijonų investuoti į paštą ar į požemius, iš kurių pumpuosite vandenį? O gal į darželius, kurių miestiečiams trūksta?

Pagal Architektūros įstatymą visuomenei svarbų objektą privalu svarstyti regiono architektų taryboje. To nebuvo. Visuomenė taip pat nebuvo įtraukta į diskusijas ir išklausyta", - retoriškai klausė N. Puteikienė.

Jai pritardamas kitas opozicijos narys Viačeslavas Titovas ragino apskritai dėmesį skirti ne požeminiam garažui įrengti miesto centre, o pietinės miesto dalies parkavimo vietoms didinti. Replikuodamas į pasisakymą Administracijos direktorius G. Neniškis patikino, kad jau dabar pietinei miesto daliai skiriamas didelis dėmesys.

Problemų dėl garažo nemato

Visgi didelė dalis Tarybos narių buvo linkę projektui pritarti. Situaciją komentavęs konservatorių atstovas Aidas Kaveckis stebėjosi, kad kolegoms kyla abejonių dėl projekto naudos miestui ir gyventojams.

"Jau 30 metų trypčiojame vietoje ir nesugebame sutvarkyti savo istorijos. <...> Mūsų miestas nors ir trečias, jis nėra uodega, turi būti pirmaujantis. Kaip lyderiai turime parodyti savo veidą. Direktoriui atsakomybė už tai, kad būtų maksimaliai sumažinta sąmata", - pasisakė A. Kaveckis.

Pasak buvusios vicemerės Juditos Simonavičiūtės, būtina mokytis iš praeities klaidų, o vienas pavyzdžių - Mažvydo alėja, kuri, jos teigimu, buvo sutvarkyta neįrengiant vietų automobiliams stovėti. "Automobiliams skirtų vietų Naujamiestyje reikės daug kam", - sakė ji.

Kitas Tarybos narys Rytis Radvila pateikė užsienio šalių pavyzdžių, kur, jo teigimu, miestai problemas sprendžia būtent įrengdami požeminius garažus.

"Dėl pelkių pusėje Amsterdamo yra įrengti požeminiai garažai ir ten klausimą puikiai išsprendė. <...> Lenkija kuo puikiausiai susitvarko su požeminiu parkingu", - teigė jis.

Garažo statybai pritarė dauguma

Prieš balsavimo pradžią V. Titovas pateikė siūlymą klausimą atidėti. Tačiau Tarybos dauguma tokiam siūlymui nepritarė.

Balsuodama dėl Atgimimo aikštės rekonstrukcijos Taryba pasirinko pirmąjį variantą - aikštės atnaujinimą su požeminio garažo įrengimu. Tam pritarė 22 Tarybos nariai.

Po balsavimo pasisakė Rimantas Taraškevičius. Jis ragino Administracijos direktorių laikytis žodžio ir tęsti diskusijas su visuomene.

INFORMACIJA

Rekonstruojant Atgimimo aikštę, antžeminėje dalyje bus įrengtas meninis akcentas "Dangaus veidrodis", įprasminsiantis atgimimo idėją. Aplink šį akcentą bus integruota rūko instaliacija, įrengta granito danga, aikštę puoš žalieji plotai, erdvę bus galima suskaidyti į skirtingiems poreikiams numatytas zonas - įkurdinti lauko kavines, amfiteatrą ir kt. Po žeme planuojama įrengti 157-184 vietų automobilių aikštelę , kuri padės užtikrinti Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro bei kitų centrinės miesto dalies ir senamiesčio objektų lankytojų poreikius. "Vakarų ekspresas" anksčiau rašė, kad vienos automobiliui skirtos vietos kaina gali siekti nuo 60 tūkst. iki 70 tūkst. eurų.

Projekto korektūra bus padaryta. Bus ieškoma sprendinių dėl geriausios parkavimo vietos kainos. Kaina tokia, nes parkavimo vietos statomos pelkėje. Nėra nieko blogiau, kaip palikti mūsų centrinę aikštę tokioje būklėje

Gintaras NENIŠKIS, Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder