Kunigas R. Grigas: Jokios neužmirštuolės, aguonos nė gvazdikai negali ir neturi išstumti Vyčio, Trispalvės ir Gedimino stulpų
(3)Simbolius, kurie Sąjūdžio, pogrindžio spaudos, girių rezistencijos ir ankstesnių sukilimų kariams savanoriams reiškė labai konkrečius tikslus ir prasmes. Lietuvos valstybingumo siekį, lietuvių tautos dvasinės ir fizinės gyvybės gynimą, istorinę tiesą ir asmeniškai, laisvai prisiimamą auką už visas tas vertybes.
Kodėl ir kaip atsirado neužmirštuolės ženklas atlapuose, minint Sausio 13-osios taikią lietuvių kovą ir pergalę, ženklas, neturintis jokio ryšio nei su 1988-1991 m. laisvės kova, nei su jokia ankstesne lietuvių išsivadavimo kova – galėtų atsakyti nebent patys dirbtinės „naujo brendo“ kampanijos autoriai.
Apmaudu, kad mūsų istorijai ir laisvės kovos prasmei svetimo ženklo propagavime dalyvauja politinės ir visuomenės bendrijos, save pozicionuojančios kaip patriotines, nepriklausomybines.
Tuo tarpu su tautos istorija ir laisvės kovose naudota simbolika nieko bendro neturinčio naujadaro įvedinėjimas vienareikšmiškai kenkia Lietuvos išsivadavimo žygių atminimui, jį klastoja ir atmiešia istorinę tiesą atgaline data primetamomis ideologinėmis klišėmis (kurioms Vytis, matyt, per „prastas“ ir „nešiuolaikiškas“ simbolis, nors žuvusiems 1991 m. Sausyje nebuvo per prastas…).
Tokia kryptimi žvaliai perkūrinėdami istoriją, netruksime ir partizanų naudotą trispalvį antsiuvą pakeisti kokiu labai „patriotišku“ eglės kankorėžiu, o Vyčio kryžių jų uniformose – giliai iškalbinga bunkerio schema…
Vyrai moterys, tautamyliai lietuviai, pasakytų Vaižgantas, liaukitės išsidirbinėti! Jokios neužmirštuolės, aguonos nė gvazdikai negali ir neturi išstumti Vyčio, Trispalvės ir Gedimino stulpų – simbolių, įbūtintų mūsų istorijoje ir švietusių mūsų laisvės kelyje.
Kun. Robertas Grigas
Laisvės kovų dalyvis, „TALKA kalbai it tautai“ tarybos narys
Kaunas, 2017-01-10
Rašyti komentarą