Paaiškėjo, kokiu automobiliu Benediktas Vanagas lenktyniaus Dakare
Kodėl „OSCar“ automobilį, kuriuo Dakare lenktyniavo šiemet ir pernai, B. Vanagas iškeitė į „Toyota“? Lenktynininkas sakė, kad „OSCar“ buvo geras pasirinkimas kaupti patirtį tokio lygio varžybose, tačiau norint siekti aukštų rezultatų jis jau buvo morališkai pasenęs ir nekonkurencingas.
„Išoriškai mūsų naujasis bolidas gali priminti „Toyota Hilux“, tačiau tai – tik kiautas. Kalbant apie automobilio parametrus – tai yra grynakraujis sportinis bolidas“, – automobilio pristatyme kalbėjo B. Vanagas.
Lenktynininkas pasakojo, kad „Toyota“ turi 5 litrų V8 formos variklį, pasiekiantį 390 arklio galių, 6 bėgių sekvencinę greičių dėžę, 8 amortizatorius bei 500 litrų talpos kuro baką.
„Su „Toyota“ gamintojais mes susitarėme po ilgų derybų. Rinkomės automobilį, su kuriuo galima konkuruoti pasauliniame kontekste. Pernai Dakaro finišo dešimtuke buvo 8 „Mini“ automobiliai ir 2 „Toyota“. Tai yra automobilis, su kuriuo galime siekti aukšto rezultato“, – minėjo B. Vanagas ir priminė, kad tokių „Toyota“ automobilių šiemet pagaminta tik 10.
Sportininkas taip pat paaiškino, kodėl nepasirinko „Mini“ sportinio bolido: „Tai yra labai geras automobilis, o kai kuriais parametrais netgi geresnis, tačiau jo kaina – pustrečio karto didesnė. Mūsų pasirinkimas – „Toyota“. Žiūrint į kainos ir kokybės santykį – tai automobilis, kurį galėjome rinktis žinant mūsų rinkos dydį“.
Beje, B. Vanago automobilį, kaip ir pernai, puošia istorinė Lietuvos vėliava – Vytis. „Tai – daugiau nei 600 metų mus vienijantis simbolis, kuriuo didžiuojamės. Su šia vėliava į Dakarą keliavome ir pernai, taip siekiame pristatyti Lietuvą pasauliui ir burti lietuvius“, – paaiškino B. Vanagas, naująjį automobilį pristatęs Seimo rūmuose.
B. Vanagas priminė, kad iki Dakaro ralio technikos išgabenimo į Pietų Ameriką liko maždaug du mėnesiai. Taigi, per likusį laiką naujoji „Toyota“ bus bandoma ir testuojama trasose. „Laukia labai intensyvi programa. Per likusius keletą mėnesių norime maksimaliai pasiruošti lenktynėms“, – sakė sportininkas, ralyje dalyvausiantis su patyrusiu šturmanu Andrejumi Rudnickiu.
Tačiau artimiausiu laiku teks ne tik bandyti naująjį bolidą. B. Vanago teigimu, ir toliau vyksta intensyvus darbas su komandos, startuosiančios Dakare, partneriais.
„Dabartiniai rūpesčiai yra susiję su automobilio aptarnavimu. Turime puikią komandą, gerą ekipažą, aukštos kokybės automobilį, taigi turime galvoti ir apie tinkamą tokio automobilio aptarnavimą tas dvi savaites. Reikia nemažai investuoti į atsargines dalis, kurias tenka keisti po kiekvienos lenktynių dienos. Gamyklinės komandos pasiekia puikių rezultatų, nes kasdien į trasą išleidžia pilnai atnaujintą automobilį“, – priminė Dakaro ralio dalyvis.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, sveikindamas „Genaral Financing-Autopaslauga“ komandą, minėjo lenktynininkus kaip pavyzdį. „Pamatęs šį naują automobilį pagalvojau apie Lietuvos automobilių parką, kur vidutinis automobilio amžius – 17 metų. Taigi linkėčiau daryti žingsnius link automobilių parko atnaujinimo“, - sakė R. Sinkevičius.
Seimo pirmininkė Loreta Graužinienė B. Vanago komandai įteikė istorinę Lietuvos vėliavą – Vytį. Jį lenktynininkas ir jo komanda perduos Pietų Amerikoje gyvenančioms lietuvių bendruomenėms. Bolidą pašventino policijos kapelionas Algirdas Toliatas.
Atsakydamas į klausimą apie 2015-ųjų Dakaro lūkesčius, B. Vanagas pakartojo, kad prognozuoti sudėtingiausių pasaulio lenktynių rezultatus nėra dėkingas užsiėmimas. „Važiuojame kautis, nevažiuojame tiesiog pravažiuoti lenktynių. Norime Dakarą įveikti geriausiu savo rezultatu. Žinome iš patirties, kad tai – labai sudėtingos lenktynės. Tačiau mums už nugaros – jau dviejų Dakarų finišai, taigi jaučiamės kur kas tvirčiau. Sausio 17 d. tikrai žinosime, koks tas rezultatas“, – šypsojosi lenktynininkas.
Rašyti komentarą