NTAKK: Alkoholizmą skatina ne tik krepšinis, bet ir futbolas

NTAKK: Alkoholizmą skatina ne tik krepšinis, bet ir futbolas

Mokslo tiriamojo projekto „Alkoholio marketingo monitoringas Europoje“ (AMMIE) tyrėjai atkreipia dėmesį į tai, kad šiuo metu Lenkijoje ir Ukrainoje vykstančio UEFA futbolo čempionato vienas pagrindinių rėmėjų – alaus gamintojas.

Projekto tyrėjai primena, kad alkoholio gamintojai ir platintojai aktyviai remia sporto renginius ir organizacijas tik todėl, kad tokiu būdu parduoda daugiau alkoholio, ir siūlo skubiai uždrausti šią žalingą praktiką. Mokslininkų nuomone, bet kokia alkoholinių gėrimų sąsaja su sportu, gera sveikata ir savijauta turėtų būti kategoriškai draudžiama.

Alkoholio pramonė giliai įleidusi šaknis

AMMIE tyrimas nustatė, kad penkiose tyrime dalyvavusiose šalyse alkoholio gamybos ir platinimo pramonės parama sporto organizacijoms yra įprastas reiškinys: iš 50 vertintų populiariausių sporto organizacijų ir klubų alkoholio pramonė paramą skiria 72 proc. klubų Vokietijoje, 46 proc. – Italijoje, 58 proc. – Nyderlanduose. Tuo tarpu Danijoje, net septynis iš dešimties garsiausių futbolo klubų remia penketas alkoholio prekės ženklų, daugiausiai alaus, gamintojų.

Wim van Dalen, AMMIE projekto koordinatorius ir Nyderlandų alkoholio politikos instituto (STAP) direktorius, teigia, kad AMMIE tyrimas pirmą kartą aiškiai parodė, kad alkoholio pramonės parama sporto organizacijoms – paplitęs reiškinys, nors tai ir prieštarauja Pasaulio sveikatos rekomendacijoms.

Sporto puoselėjimas – tik priedanga

Naujausi tyrimai rodo, kad daugiau alkoholio išgeriama tuose renginiuose, kuriuos gausiau remia alkoholio pramonė. Sportą alkoholio gamintojai ir pardavėjai remia tik todėl, kad tai padidina jo vartojimą.

Nors renginius, kuriuose dalyvauja garsūs sporto klubai, stebi ne tik jaunimas, vaikai ir paaugliai sudaro nemažą dalį žiūrovų. Alkoholio pramonė išnaudodama sporto renginius sieja alkoholio vartojimą su sportu, malonumais ir sveikata, nors alkoholis sukelia per 60 skirtingų ligų ir sutrikimų.

Alkoholio gamintojai remdami konkretų klubą stengiasi įtvirtinti savo prekės ženklą žiūrovų sąmonėje, susieti jį su klubo pasiekimais, sėkmėmis ir teigiamu vaidmeniu visuomenėje.

Lietuvoje išnaudojami ne tik renginiai

Lietuvoje šiuo metu draudžiama alkoholinių gėrimų reklama, kurioje dalyvauja sportininkai, tačiau alkoholinių gėrimų gamintojų parama sporto renginiams ir organizacijoms nėra ribojama.

Lietuvos aludariai stengiasi savo prekės ženklus ar bent gėrimų grupę kuo artimiau susieti su sporto įžymybėmis bei renginiais. Tą gerai iliustruoja socialinėse aludarių kampanijose išnaudojamų sportininkų J.Valančiūno, R. Berankio, M.Gecevičius asmenys. Tokiose reklamose pabrėžiama ne apskritai alkoholio keliama žala ir pavojus, o tik žala nepilnamečiui. Be to, sąmoningai nuslepiama, kad visi priklausomybę alkoholiui turi žmonės, pradėjo nuo taip vadinamo atsakingo ir saikingo alkoholio vartojimo

Socialinėse reklamose rodomi aludarių asocijuotų struktūrų pavadinimai ir ženklai, taip tik primenant sporto ir alaus vartojimo ryšį. Alkoholio gamintojai kiekviena proga primena, kad alkoholio vartojimo sukeltų problemų nereikėtų primesti gamintojams, tačiau patys daro viską, kad alkoholis būtų siejamas su sportu ir, kad tokią „socialinę“ reklamą matytų kiekvienas aktyvesnis ir sportu besidomintis vaikas.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder