Jachtos „Muzika“ kapitonas: toks vėjas mums būtų buvusi kova dėl išgyvenimo

Jachtos „Muzika“ kapitonas: toks vėjas mums būtų buvusi kova dėl išgyvenimo

Atviroje jūroje vykęs antrasis, Klaipėdos uosto, Kuršių marių regatos etapas tapo tikru sportiniu ir techniniu išbandymu. Mažesnių jachtų grupėje besivaržančiai jachtai „Muzika“ sąlygos distancijoje sąlygos buvo per ekstremalios, kad saugiai tęstų lenktynes. Jachta „Tojana“ vos per plauką išvengė stiebo lūžimo laiku pastebėjusi techninius nesklandumus.

„Iš ryto išplaukėm morališkai tvirti, pasiruošę nugalėti visus sunkumus. Bet kai tik išplaukėm pro vartus, supratom, kad nei mes, nei mūsų laivas nepasiruošę galimiems išbandymams. Kad išvengtume galimų gedimų ir lūžimų, nusiėmėme nuo distancijos. Mažos jachtos nėra pritaikytos tokioms sudėtingoms sąlygoms. Toks vėjas mums jau yra viršutinė riba, kad jaustumėmės sportuojantys, o ne kovojantys dėl išgyvenimo“, - teigė jachtos „Muzika“ kapitonas Liutauras Kižys.



Atsakingai į sudėtingas sąlygas pažiūrėjo bei į krantą iš distancijos anksčiau grįžo ir laiku techninius nesklandumus pastebėjusi jachtos „Tojana“ įgula. Varžybose dalyvaudama toliau ji būtų rizikavusi sulaužyti jachtos stiebą.

„Laiku pastebėjome, kad vantai, stiebą laikantys elementai, yra per daug atsipalaidavę. Pasitikrinom, laiku nusiėmėm bures ir parplaukėm. Būtų buvęs vienas posūkis, vienas vendas ir, jei būtume nepastebėję, būtų nulūžęs stiebas“, - teigė jachtos „Tojana“ kapitonas Darius Sarsevičius, bei pridūrė, kad silpnosios techninės vietos jachtose geriausiai pasimato būtent sudėtingomis oro sąlygomis.



Pasak vyriausiojo varžybų teisėjo, Rolando Žentelio, šiame etape dalyviai turėjo iš tiesų puikias galimybes išmėginti savo jėgas jūrinėmis sąlygomis - prie didelės bangos ir prie pakankamai stipraus vėjo. Jis džiaugėsi, kad įgulos į savo ir savo jachtų galimybes žiūrėjo atsakingai ir buvo išvengta didesnių incidentų.

Su jūrinėmis sąlygomis šiame etape puikiai susitvarkė praėjusių metų Kuršių marių regatos čempionai jachtos „Cool Water“ (kpt. R. Šiugždinis) įgula. Jie išsiveržė į priekį tiek savo grupėje, tiek kovoje dėl absoliučiai greičiausios regatos jachtos titulo. Antroje vietoje dėl šio regatos apdovanojimo kol kas - jachtos „Keturi vėjai“ (kpt. A. Janulionis) įgula. Trečioje - svečiai iš Latvijos „Extra Brut“ (kpt. A. Alexeev).

Kovoje dėl didžiosios regatos taurės kol kas, kaip ir po pirmojo etapo, pirmauja S. Pajarsko vadovaujama jachtos „Raganosis“ įgula, tačiau nuo jų vos dvejomis minutėmis atsilieka svečiai iš Estijos - jachtos „Katarina Jee“ (kpt. M. Tamm) įgula. Po šio etapo ši įgula savo grupėje pakilo į pirmąją vietą ir lenkia antroje vietoje esančią lietuvių įgulą „Esox“ (kpt. R. Stropus) bei trečioje vietoje esančią latvių įgulą „Extra Brut“.

Kovoje dėl mažosios regatos taurės kol kas užtikrintai pirmauja jachta „Tango“ (kpt. A. Narbutas), antroje vietoje - praėjusių metų šios taurės nugalėtoja jachta „Esmeralda“ (kpt. M. Urbonavičius). Trečioje - jachtos „Xxs“ (kpt. D. Kneižys) įgula.

Antradienį Kuršių marių regatos dalyviai prie starto linijos nestos, tačiau į Nidą persikėlusioje regatoje vyks išskirtinio, visame pasaulyje populiarėjančio, formato Lietuvos buriavimo klubų varžybos. Vienodomis jachtomis besivaržantys Lietuvos buriuotojų klubai laimėję šias varžybas iškovos teisę atstovauti Lietuvai 2019 metų tarptautinės buriavimo čempionų lygos pusfinalyje.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder