Nauji vėjai
Vakar LRT patalpose vykusioje spaudos konferencijoje netrūko futbolo mėgėjams optimizmo įpūsti turinčių pažadų. Naujasis A lygos rungtynių transliuotojas - LRT televizija žadėjo, kad apsiginklavusi novatoriška kompiuterine grafika televizijos žiūrovams pateiks naujos kokybės ženklu pažymėtą futbolo batalijų vaizdą. „Futbolas grįžta į LRT - ne tik su A lyga, bet ir su nacionalinės rinktinės rungtynėmis. Jau kovo 22 d. transliuosime Slovakijos ir Lietuvos rinktinių mačą, o pirmoji šio A lygos sezono transliacija įvyks kovo 16 d., kai susitiks „Šiaulių“ ir Vilniaus „Žalgirio“ klubai. Iš viso per sezoną planuojame surengti apie 20-ies A lygos rungtynių transliacijas“, - teigė LRT sporto programų prodiuseris Ramūnas Grumbinas.
Pažadų negailėjo ir kiti naujieji A lygos partneriai. Naujieji čempionato rinkodaros strategai - „Pradas Media“ agentūros atstovai pažadėjo sukurti išskirtinį produktą, pritrauksiantį į Lietuvos futbolo stadionus minias žiūrovų.
„Į šių metų sezoną mes žiūrime labai optimistiškai, tikimės, kad jame bus daug futbolo intrigų, - tikino „Pradas Media“ direktorius Justinas Garliauskas. - Turime rimtą generalinį rėmėją, kuris atėjo ne vienam sezonui, o bent jau iki 2016 metų“.
Klubai pinigų nesitiki
Teigiama, kad A lygos pagrindiniu rėmėju tapusi tarptautinė greitųjų kreditų kompanija skirs čempionatui „didžiausią paramą įmonės istorijoje“. Tiesa, konkreti paramos suma nebuvo įvardyta, tačiau paaiškėjo, kad sunkius laikus išgyvenantys A lygos futbolo klubai į ją pretenduoti negalės. Komercinių rėmėjų skiriamos lėšos „bendru susitarimu“ bus skirtos A lygos čempionato „išsikeltoms ambicijoms įgyvendinti“. Tik juoką sukėlė ir klausimas, ar klubai sulauks finansinės naudos už televizijos transliacijas. „Jei galima taip pasakyti - klubams už rungtynių transliacijas televizijai mokėti nereikės, - pajuokavo J.Garliauskas. - O jei rimtai - tai pirmiausia reikėtų parodyti, ką mes galime, o jau paskui kalbėtis apie kainą. Visų pirma, mes turime sukurti komercinį produktą, kuris trauktų rėmėjus, žiūrovus ir pan. Iki šiol tokio produkto Lietuvoje nebuvo“.
Spaudos konferencijoje dalyvavęs daugkartinių Lietuvos čempionų Panevėžio „Ekrano“ prezidentas Aušrys Labinas tikino, kad A lygos klubai į rėmėjų pinigus ir nepretenduoja. „Jei atvirai, tai mes net ir nenorime tų pinigų, kuriuos lygai skiria pagrindinis rėmėjas. Mes norime susikurti platformą, kuri mums padėtų generuoti visai kitokias pajamas. O jau tada, kai turėsime ką dalytis, tada visi klubai susės prie stalo ir tarsis, kaip reikėtų tas pajamas dalytis. Ir tikrai šiame procese nedalyvaus nei federacija, nei naujieji mūsų rinkodaros partneriai“, - tikino A.Labinas.
Atgimstanti asociacija
Nuo 2009 m. už A lygos varžybų organizavimą atsakomybę prisiėmusi Lietuvos futbolo federacija (LFF) šį sezoną dalį funkcijų perleis Nacionalinei futbolo klubų asociacijai (NFKA). „Federacija nuo A lygos nenusišalina. Mes prižiūrėsime sportinę dalį, tai yra - darysime tai, ką mokame geriausiai, - teigė LFF generalinis direktorius Edvinas Eimontas. - Visą rinkodaros darbo dalį perleisime naujiesiems mūsų partneriams, be abejo, savo darbą darys ir klubai“.
Tiesa, kokia konkrečiai veikla užsiims iš pelenų pakylanti ir šiuo metu dar oficialiai neįteisinta NFKA, nėra aišku. „Klubai yra viso šio produkto savininkai. Federacija padeda sporto kausimais, „Pradas Media“ - rinkodaros. O asociacija turėtų spręsti kitus lygos gyvavimo klausimus“, - paaiškino „Ekrano“ vadovas A.Labinas.
Šį sezoną A lygoje žais 9 komandos. Varžybos vyks keturių ratų sistema, iš viso komandos sužais po 32 rungtynes. A lygos čempionatas startuos kovo 8 d., jo pabaiga numatoma lapkričio pradžioje.
Parengta pagal dienraštį "Respublika"

Rašyti komentarą