Aplink pasaulį vyksiančių jachtų lenktynių organizatoriai dar šiais metais planuoja išrinkti ir oficialiai paskelbti 2014-2015, 2017-2018 metų regatos finišo uostus. Neoficialiais duomenimis, dėl šios teisės konkuruoja dešimtys Europos uostamiesčių, pasirengusių glaudžiai bendradarbiauti su renginio organizatoriais, prisidėti lėšomis bei sukurti didžiųjų jachtų lenktynėms būtiną infrastruktūrą. Klaipėdos miestas turi realią galimybę pretenduoti tapti VOR finišo uostu, nes regatoje ketina startuoti Lietuvai atstovausianti jachta, kurios branduolį sudaro legendinio Tūkstantmečio odisėjos projekto iniciatoriai ir organizatoriai.
„Volvo Ocean Race“ – didžiausios pasaulyje jachtų lenktynės, pagal savo mastą, informacinę sklaidą bei turistų trauką prilyginamos garsiosioms „Tour De France“ lenktynėms ar pasauliniams golfo turnyrams. Organizatoriai skelbia, jog vien š.m. lenktynių finiše Galvėjuje (Airija) sulaukta maždaug 1 mln. lankytojų, o miesto pajamos siekė 100 mln. eurų.
Teikdamas Tarybos komitetams sprendimo projektą dėl VOR finišo organizavimo Lietuvos uostamiestyje, Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas sako, jog regata gali tapti didžiausia iki šiol Lietuvoje įgyvendinta jūrinė ambicija. „Klaipėdoje lankęsi VOR inspektoriai kruopščiai vertino mūsų galimybes priimti šį renginį ir turime daug vilčių būti pirmuoju ir vieninteliu Baltijos jūros uostu, pažymėtu „Volvo Ocean Race“ ženklu. Patirties ir pajėgų suorganizuoti deramo lygio regatos sutiktuves mums pakanka ir tai jau esame įrodę per „Tall Ships Race“ regatas. Jau tada į uostamiestį plūdo šimtatūkstantiniai svečių srautai. Neabejoju, jog ir per šią regatą Klaipėda sulauktų didžiulio turistų dėmesio, tačiau ši garbė - tai ir finansiniai įsipareigojimai, kuriuos turi prisiimti ne tik miestas, bet ir visa valstybė“,- sako Vytautas Grubliauskas.
Skaičiuojama, jog pasirengimo VOR finišui ir jo organizavimo kaštai gali siekti 6 mln. Lt. „Suprantama, jog vien Klaipėdos miestui tai neįkandama suma, todėl kartu su kolegomis turime atidžiai įvertinti ir nuspręsti, ar sugebėsime šiam projektui sutelkti visas pajėgas, kad užsitikrintume valstybės ir jos institucijų paramą įgyvendinant iki šiol neregėtą jūrinį iššūkį. Regatos organizatorių praktika rodo, jog renginio sėkmei būtinos konsoliduotos pajėgos“,- sako Klaipėdos miesto vadovas.
VOR organizatoriai skelbia, jog regatą priimantys miestai ir šalys po šio renginio skaičiuoja didelę tiesioginę ir netiesioginę ekonominę naudą. Auditorių atlikta Galvėjaus (2009 m. jis buvo regatos tarpinis uostas, o 2012-aisiais priėmė finišą) ekonominė analizė rodo akivaizdų efektą. 2009 m. renginį šiame Airijos mieste aplankė 650 tūkst. svečių, 2012-aisiais – daugiau nei 900 tūkst. , iš jų – 40 tūkst. užsienio turistų. Apskaičiuota, jog vienas užsienietis mieste viešbučiams, maistui, transportui bei pramogoms išleido vidutiniškai 950 eurų, t.y. apie 40 mln. eurų. Klaipėdos galimybes vertinę specialistai prognozuoja, jog 2015-aisiais Lietuvos uostamiestyje realu sulaukti 30 tūkst. svečių iš užsienio. Vien iš jų tikėtinos pajamos regiono verslo subjektams gali siekti 150 mln. Lt.
„Volvo Ocean Race“ organizatoriai sutartis su konkursą priimti šį renginį laimėjusiais miestais planuoja pasirašyti dar š.m. gruodžio mėnesį. Svarbiausiais uostų pasirinkimo kriterijais nurodomi: uosto mokesčio dydis, komandos dalyvavimas lenktynėse, aiškiai išreikštas noras ir garantijos prisidėti prie renginio finansavimo, regiono patrauklumas regatos ir komandų rėmėjams bei turistams, infrastruktūros ir renginio kokybė.
Rašyti komentarą