Arena, sukelianti automobilių avarijas

Arena, sukelianti automobilių avarijas

Lietuvą užvaldžiusi krepšinio manija ne vienam tautiečiui, apsilankiusiam naujosiose arenose per "Eurobasket 2011" rungtynes, leido pajusti, kas yra daugiatūkstantinės minios emocijos. Tačiau netgi tokioje atmosferoje vyraujančios nuotaikos - palyginti niekai su tuo, kas dedasi didžiuosiuose pasaulio stadionuose.

Tie, kam nusišypsojo laimė apsilankyti futbolo rungtynėse, kurias arenoje stebi 60 ar 70 tūkstančių žmonių, niekada to nepamirš. Per kūną šiurpuliukais pereinančios dainos arba vietos komandos žaidėjų pavardės, kurias vienu balsu išrėkia beveik visi stadione sėdintys sirgaliai, atmintin įsirėžia visam laikui.

Tačiau ne mažesnes emocijas gali sukelti ir patys stadionai - iš elementaraus betono bei stiklo ar plastiko sukurti kvapą gniaužiantys šedevrai. Tokie, kaip "Allianz Arena" Miunchene.

Gražiausia - sutemus

2005-ųjų pavasarį duris sirgaliams atvėręs statinys - vienas iš tų, kuriuos užtenka pamatyti vien iš išorės. Šiauriniame miesto pakraštyje (Schwabingo rajone) stovinti arena turistų negąsdina tuo, kad nuo centro iki jos metro reikia važiuoti 11 stotelių (važiuojant U6 linija išlipti Frottmaning stotelėje), tad žmonių prie jos netrūksta ir ne rungtynių dienomis.

 

Stadionas vilioja FC "Bayern" komandos fanus iš viso pasaulio pažiūrėti, kokioje arenoje rungtyniauja jų numylėtiniai (suprantama, kita ekipa, "TSV 1860 Munchen", sulaukia gerokai mažiau dėmesio, nors taip pat, kaip ir "Bayern", turi savo fanams skirtą parduotuvę) - lankytojams veikia specialūs turai po stadioną.

Tačiau ne mažesnį įspūdį galima patirti vien šalia aptakių formų konstrukcijos, apgaubtos plastikinėmis plokštėmis. Ant fasado jų - net 2 874, ir kiekviena gali šviesti baltai, mėlynai arba raudonai. Tad vakare ar naktį čia - pats tikriausias grožis.

Beje, Miuncheno policija yra paprašiusi arenos valdytojų vienu metu ją iš lauko apšviesti tik viena spalva - mat būta atvejų, kuomet, įjungus skirtingų spalvų apšvietimą ir jas keičiant, šalia esančia A9 autostrada važiavę vairuotojai užsižiopsojo ir sukėlė avarijas.

Laikas sustoja

Nepagailėję 10 eurų (moksleiviams, neįgaliesiems ir pan. - 9 eurai, 4-12 metų vaikams - 6,50 euro) už bilietą į 75 minutes trunkantį arenos turą būsite supažindinti su stadionu iš vidaus. Deja, tuo metu jis bus tuščias.

Todėl netaupykite įspūdžiams - geriau pirkite bilietą į bet kurias FC "Bayern" rungtynes (kaina - nuo 15 eurų už stovimą vietą ir nuo 30 eurų už sėdimą), ir suprasite, kad tikrosios futbolo emocijos vertos dar ne tiek.

69 901 žmogus - tiek telpa žiūrovų "Allianz" arenoje per Bundeslygos varžybas (65 000 - per UEFA Čempionų lygos rungtynes), vieningai traukiantis "Bayern" himną "Stern des Sudens", negali palikti abejingų net tų, kurie nežino, kiek minučių trunka futbolo kėlinys. Tiesą pasakius, laikas čia sustoja - toks užburiantis yra minios poveikis, ir tik pasibaigus rungtynėms supranti, kad futbolo beveik nematei - visą dėmesį buvo atitraukusi raudonųjų (Die Roten - taip kartais vadinamas šis klubas) sirgalių jūra.

"Maudymasis" šioje jūroje nesibaigia ir po rungtynių. Jei iki "Allianz" arenos atvažiavote metro, į stotelę, esančią už kelių minučių kelio pėsčiomis, eisite bent valandą. Galima lažintis, kad pusę kelio žingsniuosite atbulomis - vis žiūrėdami į tolstantį raudoną architektūros stebuklą.

Finansų ir draudimo koncernas "Allianz" už teisę savo vardu vadinti vieną moderniausių pasaulyje futbolo stadionų sumokėjo 30-iai metų į priekį. Beje, visos areną valdančios bendrovės "Allianz Arena Munchen Stadion GmbH" akcijos priklauso FC "Bayern" klubui.


Beje, vaizdas priekyje irgi vertas dėmesio - automobilių stovėjimo aikštelės. "Allianz" arenos "parkingas" yra didžiausia Europoje automobilių stovėjimo infrastruktūra: keturi 4-aukščiai garažai su 9 800 vietų (stovėjimo kaina - 5 eurai), dar 1 200 vietų pirmųjų dviejų arenos aukštų lygmenyje, 350 vietų autobusams, 130 vietų neįgaliųjų transportui.

Skaičiai

Be įprastų sėdynių, stadione yra 2 000 verslo vietų, 400 vietų žiniasklaidai, 106 prabangūs boksai 174-iems žmonėms, 165 vietos invalidų vežimėliams. Stadione įrengta 550 tualetų bei 190 ekranų.

Komandoms skirtos 4 rūbinės, tiek pat - treneriams, 2 - teisėjams. Yra dvi (po 110 kv. m) apšilimo salės.

Statant stadioną panaudota 120 tūkst. kub. m betono, statant "parkingą" - dar 85 tūkst. kub. m betono. Plieno atitinkamai panaudota 22 tūkst. ir 14 tūkst. tonų.

Arenos statybos, pradėtos 2002 m. rudenį ir baigtos 2005 m. balandį, kainavo 340 mln. eurų. Dar 210 mln. eurų į aplinkos sutvarkymą ir infrastruktūrą investavo Vokietijos vyriausybė bei Miuncheno miestas.

Pirmos varžybos (draugiškose rungtynėse susitiko "TSV 1860 Munchen" ir "1. FC Nurnberg" komandos) įvyko 2005 m. gegužės 30 d. Kitą dieną žaidė FC "Bayern" ir Vokietijos nacionalinė rinktinė. Pirmojo įvarčio arenoje autorius - Patrickas Milchraumas iš "TSV 1860" ekipos. Pirmasis arenos savininkų - "Bayern" ir "TSV 1860" - derbis įvyko birželio 2 d. (po Paulo Agostino įvarčio laimėjo "TSV 1860").

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder