Koordinatorė teigia ilgai svarsčiusi, kaip turėtų atrodyti ir apie ką turėtų būti toks stalo žaidimas. "Norėjosi, kad jis būtų ne pramoginis, o labiau pažintinis, su gilesne prasme. Tuomet Rodionas pasiūlė kurti žaidimą istorine tema. Iš karto pagalvojau apie Raimondą ir jos mokslinį darbą apie koklius ir koklines krosnis. Man ši tema pasirodė tikrai labai įdomi, kurią galima labai gražiai pavaizduoti ir išplėtoti. Taip ir prasidėjo mūsų bendradarbiavimas", - apie idėjos išgryninmą kalbėjo Ž. Jegorova.
Dr. R. Nabažaitė 2016 metais apgynė daktaro disertaciją "Vėlyvųjų viduramžių ir naujųjų laikų koklininkystė Klaipėdoje: tarp inovacijos ir kultūrinės tradicijos". O šiais metais pasirodė monografija, skirta koklinių krosnių reiškiniui.
"Aš labai pasidžiaugiau, kai mane pasikvietė žaidimo idėjos autoriai. Pamenu, kai dar tik buvau pradėjusi tyrinėti šią temą bakalauro studijų metais, tai didžiausias "detektyvas" man pačiai būdavo, kai pavykdavo identifikuoti krosnių koklių motyvus.
Jaudulys, kurį man pavykdavo išjausti rašant savo pirmuosius darbus, visada skatino vaizduotę. Galvodavau, kaip būtų smagu, jeigu ir kiti žmonės patirtų tą patį. Tikiuosi, kad žaidimas žaidėjams atneš ir keletą papildomų suvokimų.
Galbūt šiuo žaidimu mums pavyks kiek ilgiau kalbinėje vartosenoje išsaugoti terminą "kokliai".
Koklinių krosnių reiškinys šiandien jau tolsta ir jis tampa arba prabangos preke, arba tiesiog atgyvena", - pasakojo R. Nabažaitė.
Mokslininkė tikisi, kad žaidimas sužadins žmonių smalsumą ir privers iškelti ne vieną klausimą: jeigu kokliai gali papasakoti tiek daug istorijų, tai ką tada gali papasakoti lėkštės, spynos ir kiti panašūs istoriniai radiniai?
Ž. Jegorova pritaria mokslininkės išsakytai minčiai ir akcentuoja, kad vienas iš pagrindinių žaidimo uždavinių ir yra sužadinti žmonių smalsumą.
"Žaidime yra pateikta informacija ne tik apie koklius ir koklines krosnis. Tai apskritai yra istorija paremtas užsiėmimas. Mes labai tikimės, kad žaidėjai domėsis toliau ir kitais istoriniais periodais ir aspektais", - kalbėjo meno projektų koordinatorė.
Žaidimą iliustravo tapytojas Rodionas Petrovas. Anot menininko, žaidimo kūrimo pradžioje pirmiausia reikėjo sukurti pačią žaidimo koncepciją.
"Pirminė mūsų idėja buvo sukurti žaidimą pagal senovinį linijinį miesto planą. Tačiau darbo proceso metu nusprendėme, kad šiek tiek visgi painterpretuosime miesto planą ir takeliuose atsiras daugiau vingiuotų gatvių", - apie kūrybinį procesą pasakojo tapytojas.
R. Petrovas teigia, kad kurdamas žaidimo iliustraciją labai pasinėrė į senosios Klaipėdos nuotraukas ir jose įamžintus fachverko stiliaus namus. Pasak menininko, senųjų fotografijų analizavimas labai padėjo kuriant žaidimo vizualinį įvaizdį.
Žaidimas "Kelionė koklių motyvais" privers pasinerti į XIV-XVI amžiaus krosnių ir koklių motyvų pasakojimus, persikelti į Viduramžių ir Naujųjų laikų dvasia alsuojantį Mėmelio miestą.
Šiuo metu yra pagaminta tik 100 žaidimo egzempliorių, kurie bus padovanoti bibliotekoms ir muziejams. Visi, norintys išbandyti šią naują, istorinių žinių pripildytą pramogą, susipažinti su sukurtu stalo žaidimu gali parsisiuntę trumpąją žaidimo versiją socialinio tinklo "Facebook" platformoje "Kelionė koklių motyvais".
Autoriai taip pat kviečia žaidėjus dalintis įspūdžiais ir patirtimis, kad jie padėtų ateityje dar labiau ištobulinti žaidimo koncepciją.
Rašyti komentarą