Posėdyje dalyvavę VE reporteriai pacitavo jame pasisakiusį statybos ir urbanistikos ministrą Algimantą Nasvytį: "Bet ką statydami pajūrio zonoje mes aukojame, o aukų reikia kuo mažiau."
Tą suprato visi, bet požiūris vis vien skyrėsi - miesto Tarybos deputatai pasisakydavo prieš Melnragės ir Labrenciškės variantą, svečiai iš Vilniaus - prieš Karklės variantą.
Buvęs miesto vadovas, Aukščiausiosios Tarybos deputatas Alfonsas Žalys net pasiūlė surengti miesto ir rajono gyventojų referendumą, kad Ministrų Tarybai "reikėtų skaitytis su piliečių nuomone ir jos ignoruoti nebūtų įmanoma".
Pagaliau miesto Tarybos deputatai priėmė sprendimą, kuriuo pasisakė prieš naftos įmonės statybas Labrenciškėje ir tarp Pirmosios bei Antrosios Melnragės, o Vyriausybei pasiūlė svarstyti klausimą dėl tokios statybos į šiaurę už Karklės kaimo.
"Džiugu, kad Taryba labai solidžiai pasiruošė šiuo klausimu. Rezultatas - ministras Nasvytis, prieš tai atkakliai gynęs dabartinį Vyriausybės sprendimą dėl statybos vietos parinkimo Melnragės rajone, susvyravo ir pareiškė, kad gali būti svarstomi ir kiti variantai, tarp jų - ir senos įmonės rekonstrukcija. Tai aš vertinu kaip labai reikšmingą mūsų visų pergalę ar, teisingiau pasakius, pirmą žingsnį pergalės link", - pasidžiaugė laikraščio pakalbintas Klaipėdos meras Povilas Vasiliauskas (nuotraukoje).
Kita džiugi naujiena miestiečiams - apie Pilies (buvusios Sukilėlių) gatvės rekonstrukciją. Jos metu nuspręsta panaikinti žiedą Pilies, Minijos, Sausio 15-osios ir Galinio Pylimo gatvių sankryžoje ir įrengti šviesoforinę sankryžą.
Kaip neprisiminsi užpernai vykusio Mokyklos gatvės tilto remonto, dėl kurio į minėtą sankryžą buvo laikinai grąžinta automobilių judėjimo žiedu tvarka. Vyravo chaosas, tad smagu, kad miesto Saugaus eismo komisijai po remonto užteko sveiko proto čia vėl įžiebti šviesoforus.
Tik čia problema vėl (kaip ir naftos bazės statybos atveju) iškilo Vilniaus pavidalu - iš sostinės atvykę Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos klerkai puolė įrodinėti, esą žiedas - saugiausia eismo organizavimo forma.
Negyveno jie sovietmečiu Galinio Pylimo gatvės name, kurio langai išeina į tą sankryžą, todėl ir nežino, kad tais laikais čia kone kiekvieną naktį kas nors su didžiausiu trenksmu užšokdavo ant to žiedo. Kol jis virto normalia normaliu šviesoforu reguliuojama sankryža...
Tiesa, 1991-aisiais miesto Valdybos komunalinio ūkio skyriaus viršininkas R. Jovaiša pažadėjo, kad visos sankryžos Pilies gatvėje bus sujungtos į žaliąją bangą.
Atkreipkite dėmesį - jau tada žinotas toks terminas, bet praėjo 25 metai, mums atnešę planšetinius kompiuterius, išmaniuosius telefonus ir bepiločius automobilius, tačiau žaliosios bangos Pilies gatvėje kažkodėl kaip nebuvo, taip ir nėra...
O tuo metu Klaipėdoje vis didesnį pagreitį įgavo privatizavimo procesas. Pradėta nuo smulkesnių objektų - kioskų. Taigi, 1991 metų rugsėjį laiminguoju kiosko Nr. 33 "Ūkinės ir elektros prekės" (Herkaus Manto g. 38-42) savininku tapo Petras Paulauskas. Sumokėjęs 27 540 rublių (pradinė kaina - 400 rublių). O kioską Nr. 65 "Trikotažas" (adresas tas pats) nusipirko Genadijus Gurkinas, pasiūlęs net 45 000 rublių.
Dabar kioskų čia nėra. Stovi gražus (arba nelabai) namas, kurio pirmajame aukšte - įvairiausi mobiliųjų operatorių salonai ir kosmetikos parduotuvės, aukščiau - butai. Sunku pasakyti, ar juose įsikūrė P. Paulauskas su G. Gurkinu. Gal jų ir tarp gyvųjų jau nebėra?
Žodžiu, gyvenimas nuėjo į priekį. Išskyrus žaliąją bangą Pilies gatvėje. Ji iki čia taip ir neatsirito. Kaip, beje, ir iki daugumos kitų Klaipėdos gatvių. O gaila.
Rašyti komentarą