Smolensko oro uosto dispečeriai galėjo pateikti neteisingus duomenis Lenkijos prezidento lėktuvo lakūnams, rašo ketvirtadienio numeryje dienraštis "Rzeczpospolita", remdamasis Lenkijos televizijos (TVP 1) žurnalistais.
Pasak jų, dispečeriai pranešė, kad lėktuvas yra arčiau tūpimo tako nei buvo iš tikrųjų. Tai paaiškėjo apskaičiavus orlaivio greitį.
Kaip rodo stenogramos, du paskutinius kilometrus lėktuvas įveikė vidutiniškai per 22 sekundes, o tai reiškia, kad per šį laiką jis turėjo pasiekti tūpimo taką. Bet Lenkijos prezidento lėktuvas po 20,6 sekundės sudužo, likus iki jo dar beveik kilometrui. Tai reikštų, kad laineris paskutines dvidešimt sekundžių skrido 173 kilometrų per valandą greičiu. Tačiau tai atrodo neįmanoma, nes tūpti jis pasiruošė, skriedamas maždaug 300 kilometrų per valandą greičiu. Yra kita galimybė - klaidingi dispečerių nurodymai, teigia lenkų žurnalistai.
Pasak ekspertų, atsižvelgdama į dispečerių nurodymus, įgula galėjo manyti jau esanti prie tūpimo tako. "Tai, kad lėktuvas trenkėsi į medį už 1100 metrų, leidžia teigti, jog lakūnai buvo įsitikinę, kad toje vietoje turi būti takas. Kyla klausimas, ar Rusijos dispečeriai tinkamai vadovavo mūsų lėktuvo skrydžiui? Nes to kilometro lyg ir pritrūko", - pareiškė leidinio "Lotnictwo" žurnalistas Kšištofas Zalevskis (Krzysztof Zalewski).
Rašyti komentarą