Vilkyčiuose pirmoji ralio kroso diena pažymėta dramatiškais finalais

Vilkyčiuose pirmoji ralio kroso diena pažymėta dramatiškais finalais

Šeštadienį Vilkyčių automobilių sporto komplekse prasidėjo precedento dar ko gero neturėjusi, dviejų dienų ralio kroso fiesta. Jos metu vyksta iškart du Lietuvos, Latvijos ir Šiaurės Europos zonos šalių ralio kroso etapai. Dalyvių parke išsirikiavo bemaž 90 automobilių.

Šeštadienį trasoje susitiko Lietuvos ir Latvijos ralio kroso čempionatų dalyviai. Latviams tai buvo trečias nacionalinis etapas, lietuviams antras, tačiau mūsiškiai pasivys greitai - jau sekmadienį Lietuvos RX čempionato sportininkai vėl stos prie starto linijos. Pirmąją lenktynių savaitgalio dieną vykusių Lietuvos bei Latvijos čempionatų etapų metu, nuo pirmos kvalifikacijos iki lenktynių finišo, varžybų vadovai prasuko bemaž 80-ies važiavimų seriją, o čia žiūrovai sulaukė daugybės aštrių epizodų, kurių Vilkyčių trasoje netrūko ir ties išvažiavimu iš „Joker“ rato, ir visose kitose žiedo atkarpose.  

 

Latviško čempionato klasėje „BMW RX 3000“ registravosi septyni dalyviai, kurie Vilkyčiuose susirinko taškus Latvijos ralio kroso čempionato trečio etapo įskaitoje. Iki finalinio važiavimo, kuriame ir sudedami visi taškai ant „i“ etape – „BMW RX 3000“ klasės sportininkai įveikė 8-ių kvalifikacijos važiavimų seriją. Kvalifikacijų metu, Latvijos sportininkai važiavo gan korektiškai, be didelių incidentų ir techninių nuostolių. Didysis finalas kažkokių netikėtumų ar ryškių važiavimo stiliaus pokyčių taip pat nepateikė. Išsibarstę trasoje sportininkai įveikė šėšis ratus. Pirmą vietą parvežė Martins Prusins, antras - Raivis Geriks, trečias - Artis Jekabsons.  

Jaunučių automobilių „Junior 1000“ klasės pasirodyme sulaukta šešių, paraiškas pateikusių dalyvių, vairuojančių automobilius turinčius 1000-io kubinių centimetrų darbinio tūrio variklius. Varžyboms registravosi Valdas Mikužis, Normantas Lepšys, Skaistė Prašukaitė, Matas Zavarskis, Dainis Zemnieks bei Rytis Gurklys. Ši Lietuvos čempionato klasė pamažu įgauna pagreitį. Jei prieš kelis metus joje startuodavo vos keli naujai auginamos kartos sportininkai, tai kasmet konkurencija tik didėja ir net važiuodami standartiniais automobiliais vaikai sugeba gan rimtai patikrinti vienas kito automobilio skardų tvirtumą.

 

Finale jauniai parodė, kad net su tyliai dūzgiančiais „Toyota Yaris“ automobiliais galima padaryti daug. Jei pirmą vietą po starto užsiėmė ir be didelio vargo iki finišo ją išsaugojo puikų mokytoją turintis Rytis Gurklys, tai visų dėmesį prikaustė Valdo Mikužio ir latvio Dainio Zemnieko dvikova dėl antros-trečios vietų. Po daugybės atakų Valdas Mikužis savo varžovą vis tik įveikė paskutiniuose distancijos metruose ties finišo vėliava.

Šeštadienį Vilkyčiuose be kėbulinių automobilių lenktynių žiūrovai išvydo ir kroskartus – specialius ralio kroso lenktynėms pritaikytus bagius. Vieni greičiausių ir judriausių ralio kroso automobiliukų suskirstyti į du pogrupius – „Crosskart 650“ ir „Xtreme“. Startiniam šių bagių pagreičiui ir manevringumui prilygti, ko gero, gali tik patys galingiausi kėbuliniai RX automobiliai. Nors, kaip parodė laikas, „Xtreme“ klasės sportininkai rodė geriausius vieno rato įveikimo laikus. Kroskartų ratus suka galingi motociklų varikliai, tad milžiniškos galios ir mažo svorio derinys šių mašinų pilotams leidžia labai daug.   

 

Įskaitoje „Crosskart 650“ registravosi šeši dalyviai atvykę iš Latvijos bei Estijos. Finale vos po starto gan stipriai nepasisekė Davisui Tobiasui, kurį varžovas gan grubiai iškirto. Čia nelaimėjo nei vienas - varžovui už pražangą teisėjai skyrė griežtą baudą, o Daviso kroskartas liko stovėti be rato. „CK 650“ klasės kovą Vilkyčiuose laimėjo 602 numeriu pažymėto karto pilotas Laur Langeproon, antras Margus Miliste, trečia - Marta Starka.

Galingiausių kroskartų klasėje „Xtreme“ devynios latviškos bei estiškos pavardės ir vienas kitą iki kaulų smegenų puikiai pažįstantys varžovai. Po trijų kvalifikacijų geriausiai pasirodė ir pirmą startinę poziciją finale rinkosi kvalifikacijų lyderis Ronalds Baldins. Įveikus šešis, pasiutusiai greitus finalo ratus jis dar kartą įrodė savo pranašumą ir šventė pergalę, antroje vietoje liko Andre Kill, trečios vietos taškus ir taures namo išsivežė 88 starto numeris Allan Kakri.

 

Klasėje „Super 2000“ registruoti buvo septyni dalyviai ir veiksmo čia taip pat netrūko. Prie starto čia stojo tiek jau tituluoti, tiek naujų pergalių siekiantys ir ambicijų nestokojantys dalyviai – Kristaps Kasparovič, Rytis Rutkauskas, Deividas Vareika, Marius Kisielis, Mindaugas Sidabras. Ir finalinė kova kova Vilkyčiuose dar kartą paliudijo, kad ne kiekybė yra svarbi. Dėl pirmosios vietos čia kova užvirė tarp Mariaus Kisielio ir Deivido Vareikos. Visgi pastarojo strategija buvo teisingesnė ir laiku pasirinktas „Joker“ ratas bei aukštas tempas Deividą Vareiką atvedė ant pirmojo prizininkų pakylos laiptelio. Antras čia liko Marius Kisielis, o trečią vietą iškovojo Mindaugas Sidabras, kuriam pavyko už savęs išlaikyti kylančią Latvijos sporto žvaigždę, keturiolikmetę Maiją Stakeną.

Daugiausiai dalyvių šeštadienį susirinko klasėje, kurioje kovos vyksta ypač aršios. Tai – „Lada RX“. Čia registravosi net trylika dalyvių iš Latvijos ir Estijos ir deja, nei vieno kovotojo iš Lietuvos. Kai dalyvių klasėje tiek daug, o kvalifikacijose sportininkai startuoja iš vienos eilės, prireikė net keturiolikos kvalifikacinių ir pusfinalių atkrintamųjų važiavimų serijos, kol finale prie starto linijos, šachmatine tvarka išsirikiavo greičiausi etapo sportininkai. Nelengvą pergalę etape pelnė Emils Krumins. Etapo sidabrą iškovojo lyderio tautietis Edvards Egle. Trečias finišo liniją kirto estas Maiko Tamm.

 

Jau prieš startą buvo aišku, kad Vilkyčiuose itin gausi bus viena populiariausių klasių – „Super 1600“. Dalyvių sąrašuose buvo matyti dešimties sportininkų paraiškos, tarp kurių 3 Latvijos, 3 Estijos ir 4 Lietuvos sportininkai. Mūsų šalies viltys -  Rokas Jakubauskas, Eimantas Pavilonis, Laurynas Diržininkas bei į trasą po ilgos pertraukos su „Lada 2108“ sugrįžęs Domas Vercinskas. Iki finalų „Super 1600“ klasės sportininkai įveikė 8-is kvalifikacijų ir pusfinalių važiavimus. Finale įspūdingą pergalę išplėšė Laurynas Diržininkas, tačiau po finišo teisėjai jam skyrė penkių sekundžių baudą ir dėl šios priežasties sportininkui teko tenkintis trečia vieta. Po tokių rokiruočių pirmąją vietą laimėjo latvis Janis Spikis, o į antrą vietą pakilo Arnis Odins. Domui Vercinskui iki podiumo pritrūko vienos pozicijos, o Rokas Jakubauskas finale sustojo dėl gedimo.

„Touring Cars“ automobilių įskaitoje karšta buvo ne ką mažiau. Dar prieš startą buvo registruota 12 dalyvių. Jų gretose startavo puikiai žinomi vairuotojai iš Lietuvos ir Latvijos – Janis Ikers, Lukas Sidabras, Janis Miščenko, Tadas Viliūšis. Tarp vyrų startavo ir jauna lenktynininkė iš Latvijos, keturiolikmetė Maja Stakena, kuri prieš tai vykusiame etape, su savąja Ford Puma kaip reikiant nubaudė gerokai vyresnius ir labiau patyrusius sportininkus.

 

Deja, tačiau finale Maija Stakena sustojo po to, kai iš jos automobilio pasipylė aušinimo skystis. Merginai teko sudėti ginklus. Tuo metu pirmąją vietą čia iškovojo latvis Janis Ikers, už savęs palikęs tautietį Janį Miščenko. Vieninteliu lietuviu ant podiumo tapo Lukas Sidabras, laimėjęs trečią vietą.

Desertas Vilkyčių sporto komplekse susirinkusiems sirgaliams - lietuviškų ir latviškų etapų „Super Cars“ klasės pasirodymas. Nors dalyvių čia nebuvo labai daug, prieš startą jų registravosi šeši, tačiau komandos atvarė pačią galingiausią techniką, o pilotų pavardės neleido abejoti, kad trasoje kova tikrai nebus lengva. Prie starto linijos  rikiavosi milžinišką patirtį už savo nugarų turintys Šarūnas Glikas, estas Martas Tikerbar, Janis Vegeris, Edijs Ošs, ar Arvydas Galinis.

Visgi finalas čia pažymėtas itin žiopla lyderio klaida. Visą važiavimą pirmavęs ir solidų atotrūkį nuo varžovų įgijęs Edijs Ošs sugebėjo pamiršti užsukti į „Joker“ ratą. Tai jam kainavo 30 sekundžių baudą, kuri lyderį nubloškė į priešpaskutinę vietą klasėje. Taigi, suklydęs latvis padovanojo pergalę lietuviui Šarūnui Glikui, kuris ir tapo etapo nugalėtoju. Ant antrojo laiptelio žengė Mart Tikkerbar, o į trečią vietą pakilo Arvydas Galinis su „Ford Fiesta“.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder